Min baby er (for?) lille..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

Uh kan godt forstå dine tanker kredser om det. Jeg håber at din kontrol hos JM kan få dig til at føle dig mindre bekymret. Jeg tror som andre også har skrevet at de ville sætte ind akut hvis de skønnede at der var farer for barnet - men som Riksen også siger er det nemmere at sige når det ikke er en selv der har fået beskeden. 

Stort til dig

Mange tak for krammet! Ved I har ret alle sammen, og det hjælper at læse det mange gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

sandratobias

Kender din bekymring.. 

kæmpe til dig... 

Er ude for det samme... Eller nu ved jeg ikk hva uge du er i, men altså da jeg i sidste uge var til vægtscanning blev den lille skudt til at veje 1846 gram, og det er så 18% for lille... H*n har været oppe på 23%, H*n følger sin egen kurve...
Min 1. fødte var 29% undervægtig da han blev født i uge 31+2, (1257 og 39 cm...) 

Så ingen bekymring... Når de ikk har gjort noget alarmerende ud af det, ska du ikk være bange... Den lille klare sig fint... 

Sandra - uge 34+1... 

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

sandratobias skriver:

Kender din bekymring.. 

kæmpe til dig... 

Er ude for det samme... Eller nu ved jeg ikk hva uge du er i, men altså da jeg i sidste uge var til vægtscanning blev den lille skudt til at veje 1846 gram, og det er så 18% for lille... H*n har været oppe på 23%, H*n følger sin egen kurve...
Min 1. fødte var 29% undervægtig da han blev født i uge 31+2, (1257 og 39 cm...) 

Så ingen bekymring... Når de ikk har gjort noget alarmerende ud af det, ska du ikk være bange... Den lille klare sig fint... 

Sandra - uge 34+1... 

Mange tak!

Jeg er 31+2 i dag, og JDM mente han er ca 1600 g. Men hun kan jo tage fejl, plus at han jo, såfremt han ellers trives - har en del uger at tage på i endnu.

Efter at have læst alle Jeres svar er jeg ikke så bekymret mere, men glæder mig jo selvfølgelig til at få at vide alt er ok på torsdag!

Endnu engang tak!

Anmeld

17. januar 2011

sandratobias

AnneBJ skriver:

Mange tak!

Jeg er 31+2 i dag, og JDM mente han er ca 1600 g. Men hun kan jo tage fejl, plus at han jo, såfremt han ellers trives - har en del uger at tage på i endnu.

Efter at have læst alle Jeres svar er jeg ikke så bekymret mere, men glæder mig jo selvfølgelig til at få at vide alt er ok på torsdag!

Endnu engang tak!

Da jeg var i uge 31+4 blev h*n skudt til 1468... 

I uge 33+3 sagde jordemoderen 1700 da jeg var ved scanning 2 timer efter sagde de 1846...

Så det kan jo sagtens være at den lille er større end jordemoderen vil mene...

Men krydser fingre for at scanningen går perfekt...  

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

sandratobias skriver:

Da jeg var i uge 31+4 blev h*n skudt til 1468... 

I uge 33+3 sagde jordemoderen 1700 da jeg var ved scanning 2 timer efter sagde de 1846...

Så det kan jo sagtens være at den lille er større end jordemoderen vil mene...

Men krydser fingre for at scanningen går perfekt...  

Tak skal du ha'!!

Anmeld

17. januar 2011

maj2011

vi er åbentbart flere der føder små børn.

jeg var til tjek hos jm i uge 35+2 og der skønnede hun lillemanden til 2 kg, så hun sendte mig til scanning og det var jeg så 35+4 og ganske rigtig ca 2 kg. har så været til scanning for flow igennem navlestrengen her i uge 36+4 og det var super, fint flow, masser af fostervand og han lavede vejrtræknings øvelser, suttede på tommelfinger, så lille manden skulle have det fint.

skal så scannes igen i morgen for tilvækst, så er godt nok også spændt på om junior tager på eller han skal ud.

fik af vide af en læge at måske skulle man på børne afdelingen hvis han skal ud nu men det skulle skille ved omkring 2200g. så krydser fingre for at han tager pænt på.

min første dreng var også for lille hele 25 % og han vejede altså 3100g da han kom ud. som min læge siger nogle føder små børn og nogle føder store.

men han ville da sige heller lille og vågen end stor og d....

og lægen på fødegangen sagde også at man sagtens kan føde et barn der er fuld ud perfekt men ikke har fedt på kroppen, og sådan var min den første 53cm lang 3100g og havde ikke et gram fedt på kroppen, men var fuld ud perfekt og fik 10 på apgar score.

men selvfølgelig bliver man bekymret, andet var da mærkeligt... er spændt på at høre hvad de siger torsdag. men masser af hvile og spise for 2 så kan vi jo ikke gøre andet

stort klem til dig søde

majbrit 37 uger i dag :-)

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

maj2011 skriver:

vi er åbentbart flere der føder små børn.

jeg var til tjek hos jm i uge 35+2 og der skønnede hun lillemanden til 2 kg, så hun sendte mig til scanning og det var jeg så 35+4 og ganske rigtig ca 2 kg. har så været til scanning for flow igennem navlestrengen her i uge 36+4 og det var super, fint flow, masser af fostervand og han lavede vejrtræknings øvelser, suttede på tommelfinger, så lille manden skulle have det fint.

skal så scannes igen i morgen for tilvækst, så er godt nok også spændt på om junior tager på eller han skal ud.

fik af vide af en læge at måske skulle man på børne afdelingen hvis han skal ud nu men det skulle skille ved omkring 2200g. så krydser fingre for at han tager pænt på.

min første dreng var også for lille hele 25 % og han vejede altså 3100g da han kom ud. som min læge siger nogle føder små børn og nogle føder store.

men han ville da sige heller lille og vågen end stor og d....

og lægen på fødegangen sagde også at man sagtens kan føde et barn der er fuld ud perfekt men ikke har fedt på kroppen, og sådan var min den første 53cm lang 3100g og havde ikke et gram fedt på kroppen, men var fuld ud perfekt og fik 10 på apgar score.

men selvfølgelig bliver man bekymret, andet var da mærkeligt... er spændt på at høre hvad de siger torsdag. men masser af hvile og spise for 2 så kan vi jo ikke gøre andet

stort klem til dig søde

majbrit 37 uger i dag :-)

Tusind tak for dit svar!

Dejligt at din store søn var så fint stor alligevel! Og ja, man bliver bekymret, men skal også bare nogle gange hjælpes til at huske rationaliteten!

Jeg skal nok vende tilbage med update på torsdag!

Anmeld

17. januar 2011

Maria-s

Hej søde Anne,

Jeg vil bare lige sige (som alle andre) at jeg FORSTÅR dig! Derefter vil jeg sige at min kusine var igennem det samme, med folk der skønnede at hendes lille prinsesse var (for) lille og hun gik til scanninger jævnligt den sidste del af sin graviditet. SÈLVOM hun var til alle disse ekstra scanninger, bedømte de prinsessen et helt halv kg ved siden af, så hun fødte en fin, FIN pige på godt 3100 gram, hvilket da er en fin baby synes jeg

Håber tiden til torsdag ikke bliver for lang for dig....

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Hej søde Anne,

Jeg vil bare lige sige (som alle andre) at jeg FORSTÅR dig! Derefter vil jeg sige at min kusine var igennem det samme, med folk der skønnede at hendes lille prinsesse var (for) lille og hun gik til scanninger jævnligt den sidste del af sin graviditet. SÈLVOM hun var til alle disse ekstra scanninger, bedømte de prinsessen et helt halv kg ved siden af, så hun fødte en fin, FIN pige på godt 3100 gram, hvilket da er en fin baby synes jeg

Håber tiden til torsdag ikke bliver for lang for dig....

Mange tak! Dejligt at høre succeshistorier. Jeg ønsker mig jo heller ikke at føde en basse på 4,½-5 kg... men 3 må han da gerne veje. Omvendt, så er alle børn jo bare ikke lige store, jeg vejede fx kun 2100 4 dage før termin...

Så glæder mig bare til et kig i hulen, så jeg kan se alt er godt!

Anmeld

17. januar 2011

DK

Ihh Anne-pige, dog! Jeg har slet ikke set din tråd før nu!

Men som alle de andre skriver, så må du ikke gå rundt og være ALT for bekymret! Rosa herindefra blev gentagne gange sendt til akutscanninger og hver gang var den lille Jonte (lille jo jo) men ikke FOR lille, og hver gang også noget større end det JDM skønnede ham til at veje! Jonte havde forøvrigt et rigtigt come back sidst i graviditeten hvor han tog en masse på!

Hvis du ikke selv var verdens største baby, så er det måske bare heller ikke meningen at du skal have en 4,5 kg.s basse! Men det er jo heller ikke nødvendigt for at jeres baby er PRAGTFULD!

Husk at JDM's hånd på mave er et skøn! Som i et gæt! Da Kirstine kom, blev hun skønnet til lige knap 3 kg kl 9 da vandet var gået, og da hun blev født kl. 16 vejede hun altså 3550 gram! Det er da RET meget forkert synes jeg!!  Så måske også din JDM bare har skønnet helt forkert, eller i alt fald ikke nøjagtigt nok!

Jeg er sikker på at jeres lille dreng har det så godt og dejligt i maven!

KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.