vi er åbentbart flere der føder små børn.
jeg var til tjek hos jm i uge 35+2 og der skønnede hun lillemanden til 2 kg, så hun sendte mig til scanning og det var jeg så 35+4 og ganske rigtig ca 2 kg. har så været til scanning for flow igennem navlestrengen her i uge 36+4 og det var super, fint flow, masser af fostervand og han lavede vejrtræknings øvelser, suttede på tommelfinger, så lille manden skulle have det fint.
skal så scannes igen i morgen for tilvækst, så er godt nok også spændt på om junior tager på eller han skal ud.
fik af vide af en læge at måske skulle man på børne afdelingen hvis han skal ud nu men det skulle skille ved omkring 2200g. så krydser fingre for at han tager pænt på.
min første dreng var også for lille hele 25 % og han vejede altså 3100g da han kom ud. som min læge siger nogle føder små børn og nogle føder store.
men han ville da sige heller lille og vågen end stor og d....
og lægen på fødegangen sagde også at man sagtens kan føde et barn der er fuld ud perfekt men ikke har fedt på kroppen, og sådan var min den første 53cm lang 3100g og havde ikke et gram fedt på kroppen, men var fuld ud perfekt og fik 10 på apgar score.
men selvfølgelig bliver man bekymret, andet var da mærkeligt... er spændt på at høre hvad de siger torsdag. men masser af hvile og spise for 2 så kan vi jo ikke gøre andet
stort klem til dig søde
majbrit 37 uger i dag :-)
Anmeld