Rygning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2008

A.

Joan ( Smallie ) skriver:

Eva skriver:

twinboys skriver:

Vi har hver vores meninger husk nu det piger... Nogle synes det er okay, andre ikke og andre har det nemmere med at stroppe end andre...:)

Så æd ikke hinanden....:-o

Husk det er en debat, der skal være plads til os alle....:)

Majbritt(H)

Jeps og plads til alles meninger, ikke..:D og det skal der da være plads til.
Vælger man at ryge, være gravid og melde det ud, så må man helt sikkert regne med at nogle mennesker ikke er enige i det valg.
Knus Eva...som ikke ser noget negativt i en debat...men bliver øv over de der "løftede pegefinger indlæg"..mon ikke vi godt kan magte det uden..;)

Også fint nok at vi alle har ret til vores mening. Men i giver jo helt klart udtryk for at det ikke er acptabel at ryge og når i ikke syntes det er det så burde alle andre også have det sådan.

Det har været oppe og vende før og der blev man heller ikke enig og det gør i heller ikke denne gang.

Helt ærligt så tager jeg hatten af for de ryger der tør at være ærlig og sige de røg mens de var gravide. For de har det helt sikkert ikke nemt. Men det er deres valg, ligesom der er nogen der bliver ved med at drikke kaffe selv om det heller ikke er godt for barnet.

Der er ingen grund til at bide hovedet af hinanden.

Og til jer der er sur over der nogen der ryger når de er gravide det kan i ikke tillade jer for det er ikke jeres barn og det er ikke jer der skal tage stilling til det.

Joan som er ved at være træt af at læse om man må ryge eller ej når man er gravid

det var mening at jeg ikke skulle deltage i den debat for keg vidste hvordan det vil udvikle sig men bliver bare sur hvis nogen sige ja hvis jeg kun så kan du også>( skal jeg så også hoppe ud fra vindue hvis nogen gør det (?) ja men ja jeg tør sige at jeg ryger og jeg ved også godt at mange synes at det er forkert men det er folks mening og jeg bliver ikke sur over det..og ja det er mit barn og mit ansvar..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2008

MorCamilla

agnieszka skriver:

Mette+Mathias skriver:

Nej, jeg røg ikke og har aldrig røget, og jeg er glad for at jeg ikke behøvede at skulle kæmpe med at stoppe, da jeg blev gravid.

Jeg har meget svært ved at forstå dem som ikke stopper når de bliver gravide, eller når de planlægger det. Jeg ved godt, det er en afhængighed, men med rygestopkurser, plastre, tyggegummi og viljestyrke, så burde det kunne lykkes for de fleste, om ikke for evigt, så bare graviditeten ud.

Men et spørgsmål til dem som røg/ryger under graviditeten: Hvordan har i det med det nu? Har i dårlig samvittighed, eller synes i det er ok, fordi det virkelig var nærmest umuligt at stoppe?

ja de flereste kan og har mulighed for stoppe det er vi alle enig om..
rygestopkurser er noget værre pis har prøvet det og kender ikke nogen som har stoppe efter sådsn kursus..har prøvet hypnose dej har heller ikke virket og tyggegummi plaster osv er lige så skadelig som at ryge..
ang om hvordan hqr jeg det nu så tænker jeg slet ikke over det nu.selvfølgeligt det vil være godt hvis jeg har ikke ryget og selvfølgeligt synes jeg ikke at det er ok men sådan er det.

Jeg blev også tilbudt det der rygestop noget på sygehuset da Mikkel blev født og jeg begyndte at ryge igen.. Og ja det var da hyggeligt, men det var også det eneste der var i det må jeg indrømme fra min side.. Det gjorde FOR MIG bare det hele svære at man sidder og snakker om smøger og hvorfor man ryger osv osv.. Især når min søn lagde på intensiv (de 4 døgn han lagde der) det hjalp på min pryke til at klare det og være stærk både for ham og mig at få en smøg ind i mellem) Så jeg er helt enig med dig.. Har dog aldrig prøvet det der tyggegumme og alt det andet kan kan få da jeg gik ud fra at det var lige så skadeligt som smøger..

Anmeld

17. september 2008

..

Vil bare sige at jeg sidder og er dybt chokeret..

Én ting er at man ryger under sin graviditet fordi man uoplyst eller seriøst ikke tror det skader barnet men men men

At man ryger under sin graviditet fuldt bevidst om hvad man gør ved sit barn (som ligger derinde og kæmper for at få luft hver gang man indhalerer) det er bare for meget..!

At man så syntes det er for hårdt eller svært at stoppe.. Ja, så burde man nok overveje om det er det rigtige tidspunkt at blive mor på.. At være mor betyder at der er mange ting man må give afkald på, fx alkohol under graviditeten og mens man ammer plus at man er bundet i hele amme perioden til at være klar når baby er sulten - det ved man da og kan man ikke med det skal man nok ikke blive gravid..

Bare min mening!

Anmeld

17. september 2008

qp

Ja det er pisse usundt at ryge... Det er også farligt for barnet man bærer på, MEN det er ikke alle mennesker der kan magte, at stoppe. Og jeg synes da, at man heller bør være opmundrende og dele ens egne oplevelser af, at blive røgfri frem for, at stigmatisere de gravide rygere.

Anmeld

17. september 2008

Joan ( Smallie )

Snart Mor skriver:

Ja det er pisse usundt at ryge... Det er også farligt for barnet man bærer på, MEN det er ikke alle mennesker der kan magte, at stoppe. Og jeg synes da, at man heller bør være opmundrende og dele ens egne oplevelser af, at blive røgfri frem for, at stigmatisere de gravide rygere.

Så enig.:)

Anmeld

17. september 2008

Becks

Snart Mor skriver:

Enig...

Bryder mig ikk om når jeg ser en gravid der ryger, men jeg dømmer hende heller ikke, for jeg ved ikke hvad der foregår i hendes liv... Det er ikke alle der har psyken til og stoppe, men bare det, at de prøver viser en vilje hos mig...

Jeg er selv ryger og har da planer om, at stoppe når jeg engang bliver gravid, men der kan ske så mange ting i ens liv så man bare ikke kan... Men jeg håber for den lille mus´ skyld at jeg kan...

Knus Beck(H)

Anmeld

17. september 2008

A.

Macrolf skriver:

Vil bare sige at jeg sidder og er dybt chokeret..

Én ting er at man ryger under sin graviditet fordi man uoplyst eller seriøst ikke tror det skader barnet men men men

At man ryger under sin graviditet fuldt bevidst om hvad man gør ved sit barn (som ligger derinde og kæmper for at få luft hver gang man indhalerer) det er bare for meget..!

At man så syntes det er for hårdt eller svært at stoppe.. Ja, så burde man nok overveje om det er det rigtige tidspunkt at blive mor på.. At være mor betyder at der er mange ting man må give afkald på, fx alkohol under graviditeten og mens man ammer plus at man er bundet i hele amme perioden til at være klar når baby er sulten - det ved man da og kan man ikke med det skal man nok ikke blive gravid..

Bare min mening!

prøver du siget at dem som ryger kan ikke være go´mor eller hvad??

Anmeld

17. september 2008

twinboys

Hallo jeg skrev igår at jeg synes vi skal lade denne tråd ligge i stedet for at sparke på folk der allerede ligger ned...

Så er det sagt piger... Og stop nu denne tråd...

Der er plads til alle

Majbritt

Anmeld

17. september 2008

A.

twinboys skriver:

Hallo jeg skrev igår at jeg synes vi skal lade denne tråd ligge i stedet for at sparke på folk der allerede ligger ned...

Der er plads til alle

Majbritt

ja mor:P

Anmeld

17. september 2008

twinboys

agnieszka skriver:

twinboys skriver:

Der er plads til alle

Majbritt

ja mor:P

Smiler...:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.