Rygning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2008

Lulle25

Jeg er holdt med at ryge med det samme jeg har testet positiv og det var ikke svært. Jeg gik begge gange fra at ryge 20 om dagen til 0 . Men tanken om at jeg skader mit barn direkte ved at ryge under graviditet og amning kunne jeg ikke bære, tænk hvis jeg var skyld i at mit barn blev født for tidligt og fik men af det eller hvis mit barn fik dampfordi jeg ikke kunne tilsidesætte mit eget behov.. Nej nej nej jeg kunne aldrig drømme om at udsætte mine børn for det, og dem der ikke tror der sker noget ved det er sgu for naive.

Og ja dem der røg under graviditeten burde have dårlig samvittighed og gøre noget mere for at hlde, når jeg kan, kan i sku også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

Lise

Kunne aldrig i mit liv drømme om at tænde en smøg hvis jeg var gravid!!! Sorry girls - men der findes næsten ikke værre syn end en gravid med en smøg i kæften +o(

Jeg stoppede med at ryge da jeg smed p-pillerne - det var ikke svært. Men jeg røg heller ikke så meget... Nu har jeg genoptaget festrygning (fortæl det nu ikke til min kæreste), men der generer jeg jo kun mig selv... men det er sgu så hyggeligt... :$

Anmeld

15. september 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg stoppede også med at ryge da jeg blev gravid.
Det var rigtig hårdt, men svært var det ikke, for jeg vidste med mig selv at jeg aldrig kunne finde på at ryge mens jeg var gravid.
Hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg faktisk det er dybt uansvarligt:S.

Nu er jeg fest ryger, og ryger ca et par gange om måneden. Så længe jeg kan holde mig til det, så er det okay:)

Rikke.

Anmeld

15. september 2008

Lykkelig Mor til 2

Jeg stoppet med det samme jeg ble gravid med vår første dreng..
Jeg syntes ikke det var særlig hårdt, hadde jo den lille å tenke på..:D

Er fest ryger nå(C), men må nesten legge til at jeg fester vel ca 2ganger i året!!!juhuuu8(8(8(

Linda..

Anmeld

16. september 2008

Balderson

Lulle25 skriver:

Jeg er holdt med at ryge med det samme jeg har testet positiv og det var ikke svært. Jeg gik begge gange fra at ryge 20 om dagen til 0 . Men tanken om at jeg skader mit barn direkte ved at ryge under graviditet og amning kunne jeg ikke bære, tænk hvis jeg var skyld i at mit barn blev født for tidligt og fik men af det eller hvis mit barn fik dampfordi jeg ikke kunne tilsidesætte mit eget behov.. Nej nej nej jeg kunne aldrig drømme om at udsætte mine børn for det, og dem der ikke tror der sker noget ved det er sgu for naive.

Og ja dem der røg under graviditeten burde have dårlig samvittighed og gøre noget mere for at hlde, når jeg kan, kan i sku også!

Godt gået Lulle25...

Kunne ikke være mere enig..

Jeg har også skrevet længere oppe at jeg lige frem mener at det er omsorgsvigt over for sit barn, hvis man ryger under sin graviditet...

Anmeld

16. september 2008

Lulle25

Balderson skriver:

Lulle25 skriver:

Godt gået Lulle25...

Kunne ikke være mere enig..

Jeg har også skrevet længere oppe at jeg lige frem mener at det er omsorgsvigt over for sit barn, hvis man ryger under sin graviditet...

Fuldstændig enig, man er nødt til at tage ansvar fra day one. Synes det er totalt ansvarsløst at ryge under en graviditet, og prøv og tænk alle de mødre der er skyld i hvad deres børn fejler, puha de skulle skamme sig>(

Ja kan sgu blive helt hidsig over det.

Men tak for din respons, er også selv stolt over min rygrad i forhold til røg og graviditet:)

Anmeld

16. september 2008

MorCamilla

Mette+Mathias skriver:

Nej, jeg røg ikke og har aldrig røget, og jeg er glad for at jeg ikke behøvede at skulle kæmpe med at stoppe, da jeg blev gravid.

Jeg har meget svært ved at forstå dem som ikke stopper når de bliver gravide, eller når de planlægger det. Jeg ved godt, det er en afhængighed, men med rygestopkurser, plastre, tyggegummi og viljestyrke, så burde det kunne lykkes for de fleste, om ikke for evigt, så bare graviditeten ud.

Men et spørgsmål til dem som røg/ryger under graviditeten: Hvordan har i det med det nu? Har i dårlig samvittighed, eller synes i det er ok, fordi det virkelig var nærmest umuligt at stoppe?

Ikke at jeg ved en hel masse om det, men er plaster og tyggegummi ikke næsten det samme som at ryge? Det afgiver vel en eller anden form for nikotin ind i kroppen? (det ville jeg gætte på at det gør, men ved det som sagt ikke) og hvis det er rigtigt at det gør det, så kommer det jo også ind til barnet inde i maven.. - og det er vel lige så farligt/skadeligt som at ryge???

Jeg må sige at ja jeg har dårlig samvittighed overfor min søn over at jeg ikke vidste jeg var gravid, så jeg kunne skibbe smøgerne med det samme, men det kan jeg desværre ikke lave om på nu..

Jeg vil lige til sidste nævne at jeg er helt enig med dig i at jeg ikke forstår dem der ikke stopper når de er gravide.. (ikke fordi jeg skal snakke for jeg holdt først helt op da jeg var 3 mdr henne, men det var nu mest fordi jeg ikke vidste jeg var gravid - tog også p-piller i den tid)

Knus fra Camilla.

Anmeld

16. september 2008

twinboys

Nej de to ting passer ikke sammen...

Jeg krummer tæer, når jeg ser en gravid der ryger...

Synes ikke det er en god cocktail...

Ja det var bare lige min mening...

Majbritt(H)

Anmeld

16. september 2008

Monique

MorCamilla skriver:

Mette+Mathias skriver:

Nej, jeg røg ikke og har aldrig røget, og jeg er glad for at jeg ikke behøvede at skulle kæmpe med at stoppe, da jeg blev gravid.

Jeg har meget svært ved at forstå dem som ikke stopper når de bliver gravide, eller når de planlægger det. Jeg ved godt, det er en afhængighed, men med rygestopkurser, plastre, tyggegummi og viljestyrke, så burde det kunne lykkes for de fleste, om ikke for evigt, så bare graviditeten ud.

Men et spørgsmål til dem som røg/ryger under graviditeten: Hvordan har i det med det nu? Har i dårlig samvittighed, eller synes i det er ok, fordi det virkelig var nærmest umuligt at stoppe?

Ikke at jeg ved en hel masse om det, men er plaster og tyggegummi ikke næsten det samme som at ryge? Det afgiver vel en eller anden form for nikotin ind i kroppen? (det ville jeg gætte på at det gør, men ved det som sagt ikke) og hvis det er rigtigt at det gør det, så kommer det jo også ind til barnet inde i maven.. - og det er vel lige så farligt/skadeligt som at ryge???

Jeg må sige at ja jeg har dårlig samvittighed overfor min søn over at jeg ikke vidste jeg var gravid, så jeg kunne skibbe smøgerne med det samme, men det kan jeg desværre ikke lave om på nu..

Jeg vil lige til sidste nævne at jeg er helt enig med dig i at jeg ikke forstår dem der ikke stopper når de er gravide.. (ikke fordi jeg skal snakke for jeg holdt først helt op da jeg var 3 mdr henne, men det var nu mest fordi jeg ikke vidste jeg var gravid - tog også p-piller i den tid)

Knus fra Camilla.

Har prøvet med plaster og tyggegummi.. Det er noget rigtig møg og det er ikke det samme.
Tjæren som er i smøger får man ikke via plaster eller tyggegummi.
Men kender godt det med og have dårlig samvittighed hehe :D
Jeg har røget gennem begge mine graviditeter og er bestemt ikke stolt af det.
Begge gange har jeg prøvet og holde op men så har der været knas i forholdet hvor vi har været gået fra hinanden og så har det været for svært at holde trangen til en smøg væk.

Anmeld

16. september 2008

qp

twinboys skriver:

Nej de to ting passer ikke sammen...

Jeg krummer tæer, når jeg ser en gravid der ryger...

Synes ikke det er en god cocktail...

Ja det var bare lige min mening...

Majbritt(H)

Det har du helt ret i, men det er nemmere sagt end gjort :$.
Hvad har du gjort ved dig profilbillede? - Har du sat dit hovede på en anden krop eller? *GG* Sorry måtte bare spørge, det så bare lidt mystisk ud ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.