Mette+Mathias skriver:
Nej, jeg røg ikke og har aldrig røget, og jeg er glad for at jeg ikke behøvede at skulle kæmpe med at stoppe, da jeg blev gravid.
Jeg har meget svært ved at forstå dem som ikke stopper når de bliver gravide, eller når de planlægger det. Jeg ved godt, det er en afhængighed, men med rygestopkurser, plastre, tyggegummi og viljestyrke, så burde det kunne lykkes for de fleste, om ikke for evigt, så bare graviditeten ud.
Men et spørgsmål til dem som røg/ryger under graviditeten: Hvordan har i det med det nu? Har i dårlig samvittighed, eller synes i det er ok, fordi det virkelig var nærmest umuligt at stoppe?
Ikke at jeg ved en hel masse om det, men er plaster og tyggegummi ikke næsten det samme som at ryge? Det afgiver vel en eller anden form for nikotin ind i kroppen? (det ville jeg gætte på at det gør, men ved det som sagt ikke) og hvis det er rigtigt at det gør det, så kommer det jo også ind til barnet inde i maven.. - og det er vel lige så farligt/skadeligt som at ryge???
Jeg må sige at ja jeg har dårlig samvittighed overfor min søn over at jeg ikke vidste jeg var gravid, så jeg kunne skibbe smøgerne med det samme, men det kan jeg desværre ikke lave om på nu..
Jeg vil lige til sidste nævne at jeg er helt enig med dig i at jeg ikke forstår dem der ikke stopper når de er gravide.. (ikke fordi jeg skal snakke for jeg holdt først helt op da jeg var 3 mdr henne, men det var nu mest fordi jeg ikke vidste jeg var gravid - tog også p-piller i den tid)
Knus fra Camilla.
Anmeld