Hjælp, min dreng er ikke renlig :0(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

JonTri

Vådliggeri er arveligt... Har du dine søskende eller din mand og hans søskende været vådliggere? Vådliggeri kan skyldes en hæmning af hormonet vasopressin, der hæmmer urindannelse om natten. Tja om dagen, kan han have for travlt og være drengeagtig. Min venindes datter var ligesådan og hun voksede fra det... Hendes anden datter på 7 bruger ble til nat... De skal vokse fra det!

Vh Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Ploffer skriver:

Halløjsa de damer og herrer 

Jeg er simpelthen så frustreret..... Min søn på 5 (6 til august) er ikke renlig.... eller det vil sige han går uden ble om dagen, men sover med ble om natten. Enkelte dage kan han godt komme hjem fra børnehave uden at have haft et uheld, men så kommer som regel også lige idet han træder ind ad døren herhjemme 

Det virker som om han er fuldstændig ligeglad med at gå med våde bukser. Han tisser også bevidst i sin egen og sin lillebrors seng, og synes nærmest det er sjovt 

Jeg er så træt af at vaske så meget tøj og sengetøj, og så træt af at være så ked af det og frustreret.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Synes snart vi har prøvet alt.... har sat æggeur på hvornår han skal gå på toilettet, har lokket med belønning for at huske at gå på wc og endda skældt ham ud..... i ren frustration. Jeg ved godt at det ikke hjælper at skælde ud, men jeg føler mig bare så magtesløs  

Er der nogle kloge hoveder der har nogle forslag til hvad vi kan gøre, eller nogle der står i samme situation ?

Knus fra en meget træt og frusteret Rikke 

Jeg har en søn som bliver 6 til marts og han er heller ikke renlig, så jeg ved hvor frustreret du er. Vores læge siger at han bare ikke er moden nok og det er der mange drenge der ikke er. Hvis vores dreng er igang med noget så går han ikke på toilettet han holder sig indtil han ikke kan længere og så tømmer han hele hans blære i bukserne og leget videre. Vi har også prøvet med samtale, computertid, gaver, skideballer,ros klistermæker osv uden held

Siden november har jeg kørt et forsøg med ham som ser ud til at virke. Jeg har købt et smart ur med 5 alarmer i. Den har jeg indstillet efter hvornår jeg føler han har uheld. Jeg har så aftalt med ham at når uret ringer så skal han smide alt hvad han har i hånden og løbe ligeså hurtig han kan ud på toilettet og tisse. Derved så lære han at det er nødvendig at gå på toilettet mange gange om dagen.  Når han så har lært at det er nødvendig at gå mange gange på toilettet så er det meningen at den selvfølgelig skal af ham igen.  Min dreng er glad og stolt når vi kommer i børnehaven og han ikke har tisset i bukserne og vi er så glade over at have en glad dreng og at vi ikke bliver så frusteret og ked af det alle de uheld han kunne have på en dag.  Min dreng har stadigvæk ble på om natten men det genere os ikke

Måske du kunne prøve det med uret. Jo mere voksen uret ser ud jo sejer er det. Husk det skal kunne klare håndvask

Anmeld

13. januar 2011

slettet_7530

nutche skriver:

hejsa

vil bare sige at det undrer mig at lægen intet vil gøre. min ældste søn var omkring 6 år da det begyndte at genere ham. han har dog kun problemer om natten.

vi gik til lægen og fik et skema samt 2 målebægre, hvor vi skulle måle hvad der kom ind, og ud. plus om nætterne var våde eller tørre. efter dette fik han minirin, over 3 mdr, derefter en pause og så igen minirin (staves?)

da vi holdte pause begyndte det hurtigt igen, men efter endnu 3 mdr, har han nu kun haft få uheld. jeg tror stadig ikke at problemet er løst, men jeg håber at det hjælper på det. de mener nemlig at han mangler det hormon der sænker urinen om natten.

alt dette bare for at fortælle dig at vi er flere der ved hvordan din søn har det, og jeg håber i finder en måde at hjælpe ham på.

jeg ville nu nok banke lidt i bordet overfor en læge.

Medicinen minirin hjælper i øjeblikket ved at nedsætte urinproduktionen, men er ikke behandling da det ikke sætter produktionen af det stof hjernen mangler op

Anmeld

13. januar 2011

slettet_7530

Ploffer skriver:

???

Gad vide om jeg kunne hvad?

Synes måske det var en smule irriterende at jeg brugte rimeligt lang tid på at give dig vidre af egne erfaringer, men ikke fik en tilkendegivelse om du kunne bruge noget af det til noget, det var som end det eneste.

Anmeld

13. januar 2011

Ploffer

Albertesmor skriver:

Synes måske det var en smule irriterende at jeg brugte rimeligt lang tid på at give dig vidre af egne erfaringer, men ikke fik en tilkendegivelse om du kunne bruge noget af det til noget, det var som end det eneste.

Jeg beklager da meget at jeg ikke lige har fået citeret dig... jeg lavede faktisk et indlæg med svar på det du havde skrevet  Jeg fik bare ikke citeret lige præcis dit indlæg.....

Anmeld

13. januar 2011

slettet_7530

Ploffer skriver:

Jeg beklager da meget at jeg ikke lige har fået citeret dig... jeg lavede faktisk et indlæg med svar på det du havde skrevet  Jeg fik bare ikke citeret lige præcis dit indlæg.....

Helt ok, havde bare lagt ret meget energi i de indlæg da jeg selv har en dreng der er vådligger

Anmeld

13. januar 2011

Ploffer

Albertesmor skriver:

Helt ok, havde bare lagt ret meget energi i de indlæg da jeg selv har en dreng der er vådligger

Sorry 

Men jeg er meget glad for dine input 

Anmeld

13. januar 2011

slettet_7530

Ploffer skriver:

Sorry 

Men jeg er meget glad for dine input 

Anmeld

13. januar 2011

Ploffer

merethe skriver:

Jeg har en søn som bliver 6 til marts og han er heller ikke renlig, så jeg ved hvor frustreret du er. Vores læge siger at han bare ikke er moden nok og det er der mange drenge der ikke er. Hvis vores dreng er igang med noget så går han ikke på toilettet han holder sig indtil han ikke kan længere og så tømmer han hele hans blære i bukserne og leget videre. Vi har også prøvet med samtale, computertid, gaver, skideballer,ros klistermæker osv uden held

Siden november har jeg kørt et forsøg med ham som ser ud til at virke. Jeg har købt et smart ur med 5 alarmer i. Den har jeg indstillet efter hvornår jeg føler han har uheld. Jeg har så aftalt med ham at når uret ringer så skal han smide alt hvad han har i hånden og løbe ligeså hurtig han kan ud på toilettet og tisse. Derved så lære han at det er nødvendig at gå på toilettet mange gange om dagen.  Når han så har lært at det er nødvendig at gå mange gange på toilettet så er det meningen at den selvfølgelig skal af ham igen.  Min dreng er glad og stolt når vi kommer i børnehaven og han ikke har tisset i bukserne og vi er så glade over at have en glad dreng og at vi ikke bliver så frusteret og ked af det alle de uheld han kunne have på en dag.  Min dreng har stadigvæk ble på om natten men det genere os ikke

Måske du kunne prøve det med uret. Jo mere voksen uret ser ud jo sejer er det. Husk det skal kunne klare håndvask

Ej, det tror jeg simpelthen vi må prøve 

Hvilket ur har du købt til din søn ?

Anmeld

13. januar 2011

oerbaek

Jeg har også en søn der er vådligger, vi snakkede så med løgen om det til hans 5 års undersøgelse og ja han vil heller ikke gøre noget før han er 7 år... men han mener, som flere andre skriver, at det er hormonet han mangler at udvilke... vi har prøvet at sætte et vække ur om natten og få ham op og tisse, det skal lige siges det var efter hans eget ønske at vi har gjort det. Han har været meget stolt af at han ikke har tisset i bleen når han har haft vækkeuret til og været oppe og tisse.

Han er meget ked af det at være vådligger og kan ikke forstå at han skal have ble på når nu lillebror på 3 år ikke skal, men det har som sagt hjulpet at sætte vækkeuret. Desværre er det jo arveligt det med tisseriet om natten, min mands lillebror gjorde det til han var  12 år.

Til tisseriet om dagen har jeg ikke nogen erfaring desværre, men håber du kan bruge det andet til noget ved hvor hårdt det kan være, ikke mindst for drengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.