en lettelse at få mere vished

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

dorthemus

nutche skriver:

ja og han har virkelig haft problemer med det. en af de anbefalinger hun skriver er:

"han har behov for at de voksne ved, at han ikke kan gøre for sin uro og impulsivitet"

så hvis vi finder en skole med de rigtige resourcer, så er der meget hjælp at hente i hendes vurdering af ham

Jamen viden giver ro og tryghed.. på, at I finder den helt rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Lone Jakobsen

Talbutikken skriver:

Hvor skønt for jer

ja det er virkelig en dejlig skridt på vejen

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

annekarina skriver:

Hej Lone.

Det må være rart endlig og få vished og nogle ideer der kan hjælpe ham....

og der findes nogle skoler med mindre elever.... vores børn har fået det så godt efter de er startet på sådan en skole.

knus karina.

super dejligt med gode erfaringer

jeg har kig på 2 forskellige. den ene har meget små klasser, med 9-14 elever. og så har de vist flere børn som ikke passer ind i den "normale skole" så nu tager jeg en snak med dem på mandag.

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

dorthemus skriver:

Jamen viden giver ro og tryghed.. på, at I finder den helt rigtige

takker det håber jeg sørme også.

Anmeld

8. januar 2011

annekarina

hej lone.

det lyder da spændene, håber det er en god skole til ham......

venlig hilsen karina.

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

annekarina skriver:

hej lone.

det lyder da spændene, håber det er en god skole til ham......

venlig hilsen karina.

uh det håber jeg også. har brugt godt med tid på at læse om den. og håber virkelig det ku være en mulighed.

Anmeld

9. januar 2011

anna-jonas

nutche skriver:

ja det er bare skønt. 

nu skal vi bare finde den rette skole for ham. for han vil drukne i en skole med 26 elever.

Jeg har selv en stor dreng, der næsten stemmer overens med din beskrivelse af din dreng. Vi begik den store fejl at sende ham i en friskole, hvor der IKKE er rammer og begrænsninger for børnene. Dette var til STOR skade for ham, og han var et kuet og ulykkeligt barn, da vi først fik ham i en folkeskoleklasse, med kun 18 børn. Der blev han mødt med struktur, tydelige grænser og stor, stor omsorg og accept af ham som person.

Han er nu en helt normal teenager, med en normal skolegang..........................så det bedste vi gjorde, var at sende ham i en alm. folkeskole.

Men mine råd må være, at finde en skole, hvor der er struktur, ro og forudsigelige voksne. Stabilitet og gentagelser af nemlig kodeordet, med denne slags børn.

Held og lykke med det hele.......

Mette

Anmeld

9. januar 2011

Pige2009

nutche skriver:

ja det er nu rart.

problemet er bare at jeg tvivler på at en anden skole "er nok" til at hjælpe ham. men vi håber

Det er forståeligt. Han har heldigvis et halvt år at løbe på endnu...

Anmeld

9. januar 2011

Lone Jakobsen

anna-jonas skriver:

Jeg har selv en stor dreng, der næsten stemmer overens med din beskrivelse af din dreng. Vi begik den store fejl at sende ham i en friskole, hvor der IKKE er rammer og begrænsninger for børnene. Dette var til STOR skade for ham, og han var et kuet og ulykkeligt barn, da vi først fik ham i en folkeskoleklasse, med kun 18 børn. Der blev han mødt med struktur, tydelige grænser og stor, stor omsorg og accept af ham som person.

Han er nu en helt normal teenager, med en normal skolegang..........................så det bedste vi gjorde, var at sende ham i en alm. folkeskole.

Men mine råd må være, at finde en skole, hvor der er struktur, ro og forudsigelige voksne. Stabilitet og gentagelser af nemlig kodeordet, med denne slags børn.

Held og lykke med det hele.......

Mette

1000 tak for dit svar.

erfaringer mødes med kyshånd, og jeg er super glad for at høre at din søn nu trives så fint

psyklogen har sagt at hun frygter han vil blive overset i en klasse med 26 elever, og vi ved at byskolen har meget begrænsede midler. vi har derfor fundet en mindre kommunel skole uden for byen, hvor de bla. har stor erfaring med ADHD børn.

han har brug for at der bliver taget hensyn til ham, og det ved vi at der ikke bliver i den lokale skole.

så nu vil jeg prøve at ringe til den anden skole imorgen.

Anmeld

9. januar 2011

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Det er forståeligt. Han har heldigvis et halvt år at løbe på endnu...

ja det har han. men samtidig har han ikke ændret adfærd de sidste par år.

vi skal til møde i familie centret på onsdag, så ser vi om der er noget hjælp at hente der også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.