en lettelse at få mere vished

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.216 visninger
36 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Lone Jakobsen

min ene søn er lige blevet 6 år. han startede i skolen sidste år. men efter kun 2 mdr, stod det klart at han ikke trives med det.

flere ting gik galt, og da skolen ikke havde nogen løsning på det. bad jeg dem om at lade ham komme tilbage til børnehaven. det kom han, og det gik helt super.

vi kontaktede PPR, som var ude og teste ham i 3 dage, hvorefter hun kom frem til bla. disse ting:

* han er normal til velbegavet

* god arbejdshukommelse og sproglig kompetence

* en yngre dreng end hans alder

* aktiv, impulsiv og kropslig urolig (under testningen)

derudover kom hun med en masse enbefalinger til hvordan man kan gøre overgangen til skolen (og hverdagen generelt) lidt lettere for ham.

og sikke da en lettelse pludselig at få en psykolog til at teste ham, og høre hendes mening. hun indrømmer at hun under testningen får lyst til at sige "så sid dog stille" men godt ved at han bare ikke kan sidde stille.

på trods af alt dette mener hun ikke han skal udredes. men lader dog sagen være åben hvis vi senere mener det bliver relevant.

så ja, endelig fik vi lidt ord på, og det var en lettelse, som bare gør det hele lidt nemmere at forholde sig til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Faith

Kan virkelig godt forstå du synes det er rart at få vished...

De gange jeg har mødt ham har jeg godt kunnet mærke at han var meget urolig og rastløs, men jeg bed osse mærke i hvor ekstremt kærlig han er.

En sød lille dreng med krudt i røven

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

smillaluna skriver:

Kan virkelig godt forstå du synes det er rart at få vished...

De gange jeg har mødt ham har jeg godt kunnet mærke at han var meget urolig og rastløs, men jeg bed osse mærke i hvor ekstremt kærlig han er.

En sød lille dreng med krudt i røven

ja det er bare skønt. 

nu skal vi bare finde den rette skole for ham. for han vil drukne i en skole med 26 elever.

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

men ja, han er utroligt omsorgsfuld og meget charmerende og kærlig. han er også meget følsom, hvilket desværre ofte er et problem for ham, hvis de andre driller

Anmeld

8. januar 2011

dorthemus

Dejligt med vished..TILLYKKE md det

Der er mange drenge med krudt i røven der bliver misforstået

Anmeld

8. januar 2011

Pige2009

nutche skriver:

min ene søn er lige blevet 6 år. han startede i skolen sidste år. men efter kun 2 mdr, stod det klart at han ikke trives med det.

flere ting gik galt, og da skolen ikke havde nogen løsning på det. bad jeg dem om at lade ham komme tilbage til børnehaven. det kom han, og det gik helt super.

vi kontaktede PPR, som var ude og teste ham i 3 dage, hvorefter hun kom frem til bla. disse ting:

* han er normal til velbegavet

* god arbejdshukommelse og sproglig kompetence

* en yngre dreng end hans alder

* aktiv, impulsiv og kropslig urolig (under testningen)

derudover kom hun med en masse enbefalinger til hvordan man kan gøre overgangen til skolen (og hverdagen generelt) lidt lettere for ham.

og sikke da en lettelse pludselig at få en psykolog til at teste ham, og høre hendes mening. hun indrømmer at hun under testningen får lyst til at sige "så sid dog stille" men godt ved at han bare ikke kan sidde stille.

på trods af alt dette mener hun ikke han skal udredes. men lader dog sagen være åben hvis vi senere mener det bliver relevant.

så ja, endelig fik vi lidt ord på, og det var en lettelse, som bare gør det hele lidt nemmere at forholde sig til.

Hvor er det skønt at høre, Lone. Jeg har sådan tænkt på, hvordan det gik med ham

Anmeld

8. januar 2011

Talbutikken

Hvor skønt for jer

Anmeld

8. januar 2011

annekarina

Hej Lone.

Det må være rart endlig og få vished og nogle ideer der kan hjælpe ham....

og der findes nogle skoler med mindre elever.... vores børn har fået det så godt efter de er startet på sådan en skole.

knus karina.

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

dorthemus skriver:

Dejligt med vished..TILLYKKE md det

Der er mange drenge med krudt i røven der bliver misforstået

ja og han har virkelig haft problemer med det. en af de anbefalinger hun skriver er:

"han har behov for at de voksne ved, at han ikke kan gøre for sin uro og impulsivitet"

så hvis vi finder en skole med de rigtige resourcer, så er der meget hjælp at hente i hendes vurdering af ham

Anmeld

8. januar 2011

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Hvor er det skønt at høre, Lone. Jeg har sådan tænkt på, hvordan det gik med ham

ja det er nu rart.

problemet er bare at jeg tvivler på at en anden skole "er nok" til at hjælpe ham. men vi håber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.