Har I pakket tasken til hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

Riksen

Maria-s skriver:

Som der vist godt nok allerede er blevet nævnt; men dyne til baby. I Herning sagde de det var en rigtig god ide, da dem de havde var blevet vasket SÅ mange gange at det vist var begrænset hvor meget "dyne" der var tilbage i dem.

Og så har jeg fra en anden liste læst en der skrev, BLØDT, dejligt toiletpapir! Fordi det de havde i hvert fald på hendes sygehus, kradsede og det var iiiikke lige DET man havde brug for dernede efter en fødsel...

Ah, super - tak! Blødt toiletpapir og babydyne - tjek

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Kats

Har også pakket … af flere omgange… for det er svært at begrænse sig  
Men nu er tasken endelig - dog med en ”følgeseddel”, som lige oplistet de ting, vi ikke kan pakke før til allersidst.

Mht. babytøj, så tager jeg også ”kun” med til hjemturen, da det er hvad sygehuset anbefaler.
Men altså det fylder jo ikke alverden.. Så jeg har pakket 3 kit, med 2 sæt i hhv. str. 50,56 og 62

Ellers vil jeg bare tilføje at vi har fået sådan et lille super sødt strikket  uld-baby-tæppe, som er vasket og som jeg efterfølgende har sovet med, så det dufter af mor Det skal med, til at give lidt tryghed gennem duftstimulation!

knus

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

18januar/kats skriver:

Men nu er tasken endelig - dog med en ”følgeseddel”, som lige oplistet de ting, vi ikke kan pakke før til allersidst.

Mht. babytøj, så tager jeg også ”kun” med til hjemturen, da det er hvad sygehuset anbefaler.
Men altså det fylder jo ikke alverden.. Så jeg har pakket 3 kit, med 2 sæt i hhv. str. 50,56 og 62

Ellers vil jeg bare tilføje at vi har fået sådan et lille super sødt strikket  uld-baby-tæppe, som er vasket og som jeg efterfølgende har sovet med, så det dufter af mor Det skal med, til at give lidt tryghed gennem duftstimulation!

knus

Ja, det er nemlig svært at begrænse sig!

Jeg har også skrevet babytæppet på listen - min mor har strikket et, og det skal selvfølgelig med. Men jeg havde da ikke lige tænkt på at sove med det, selvom det er en rigtig god ide, så det vil jeg da gøre. Tak for tippet

Kram fra mig

Anmeld

8. januar 2011

Kats

Riksen skriver:

Ja, det er nemlig svært at begrænse sig!

Jeg har også skrevet babytæppet på listen - min mor har strikket et, og det skal selvfølgelig med. Men jeg havde da ikke lige tænkt på at sove med det, selvom det er en rigtig god ide, så det vil jeg da gøre. Tak for tippet

Kram fra mig

Var så lidt ! Vores er også sådan et hjemmestrikket tæppe  Så skal der bare lidt mor/far duft på!  

Anmeld

8. januar 2011

MorEllen

18januar/kats skriver:

knus

Det var da en super idè at give tæppet mor-duft Det har jeg slet ikke tænkt på.. nå kommer jeg nok til at putte både tæpper og dyner ned i sængen, så de kan få en god og tryg duft Tak for tip!

Anmeld

9. januar 2011

Kats

Ellen-mor skriver:

Det var da en super idè at give tæppet mor-duft Det har jeg slet ikke tænkt på.. nå kommer jeg nok til at putte både tæpper og dyner ned i sængen, så de kan få en god og tryg duft Tak for tip!

Ja ikke  
Babyer finder stor tryghed i mors/fars duft, og desuden gøres omvæltningen  - fra sygehusets rammer til de hjemlige rammer-  mindre.

Så put endelig  
og velbekomme.

Anmeld

9. januar 2011

blomst84

Hej Rikke jeg havde pakket en taske med ALT i mange uger før min termin men da min fødsel gik igang som den nu gjorde, var der ikke tid til at få noget som helst med på Hvidovre blev vi også sultne der om natten og personalet gav os sandwich og saftevand, tror også jeg fik noget chokolade På patienthotellet har de alt hva du skal bruge til baby, og jeg brugte også deres tøj , da jeg blødte ret meget og skiftede bukser hele tiden men ellers toiletsager til dig og kæresten er nok det vigtigeste og ellers har de hvad i skal bruge hvis du glemmer noget knus Sabrina

Anmeld

9. januar 2011

Multebær

Riksen skriver:

Ah, super - tak! Blødt toiletpapir og babydyne - tjek

god idé - og evt nogle vådservietter  

Anmeld

9. januar 2011

Riksen

blomst84 skriver:

Hej Rikke jeg havde pakket en taske med ALT i mange uger før min termin men da min fødsel gik igang som den nu gjorde, var der ikke tid til at få noget som helst med på Hvidovre blev vi også sultne der om natten og personalet gav os sandwich og saftevand, tror også jeg fik noget chokolade På patienthotellet har de alt hva du skal bruge til baby, og jeg brugte også deres tøj , da jeg blødte ret meget og skiftede bukser hele tiden men ellers toiletsager til dig og kæresten er nok det vigtigeste og ellers har de hvad i skal bruge hvis du glemmer noget knus Sabrina

Hm... der gav du mig lige lidt at tænke over. Måske jeg skulle prøve at begrænse mig lidt? Hvis jeg kan

Anmeld

9. januar 2011

AnneBJ

Jeg har slet ikke pakket endnu, men der er jo også længe til Regner dog med at pakke før jeg får veer, ellers ved jeg bare jeg glemmer noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.