Har I pakket tasken til hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

Riksen

Multebær skriver:

Ja du har ret. Jeg tror også jeg laver en liste som jeg kan bruge når den skal pakkes. Derved skulle jeg gerne undgå at glemme noget af det vigtige. Egentlig er det bare en form for beskæftigelsesterapi at jeg prøver at opstille nogle gøremål for den tidlige veperiode. Tænker også at jeg vil smøre en lille madpakke der og tage et brusebad. 

Ja, det er også en god ide. Og det med at lave en madpakke vil jeg skrive på listen - det er ærgerligt at være på hospitalet og være skrupsulten midt om natten, når cafeteriaet er lukket (for ikke at tale om, at det nok også er dyrt).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Riksen

Marco2 skriver:

Jamen da vi lå på barselsgangen/patienthotel må jeg indrømme at vi brugte hospitalets tøj til den lille. Hun kom først i sit eget da vi skulle hjem …

Hvor meget man skal ha' med afhænger meget af hvor lang tid man jo skal være der. 

Nu ved jeg ikke hvor langt I bor fra hospitalet, men så var det måske en mulighed at køre hjem efter noget mere, hvis der skulle være behov for det?

AG

Nå ja, de har jo også tøj til de små på hospitalet. Vi bor ca. 20 min. fra hospitalet, så det vil ikke være et problem at køre hjem efter noget, hvis det skulle blive nødvendigt.

Anmeld

8. januar 2011

Sofia

Riksen skriver:

Ja, der er jo lidt tid endnu inden det bliver din tur, men så har du det at glæde dig til

Nej, værelset er ikke helt færdigt endnu, men det varer ikke længe, og så skal der nok komme billeder

Kram!

Glææææder mig til billeder

Anmeld

8. januar 2011

CA

Her har tasken været pakket i nogle uger Jeg drømte en nat at jeg fødte lt lt for tidligt og jordemødrene havde mere travlt med at brokke sig over, at jeg ikke havde pakket en taske med de nødvendige ting, end med at hjælpe mig igennem fødslen. Det er jo langt ude latterligt, men det første jeg gjorde den næste dag, var at pakke 

Du kan på de fleste sygehuses hjemmeside se, hvad de forventer at du tar med. Det er nemlig lidt forskelligt om man skal f.eks. skal have dyne med til den lille osv.

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

Carina87 skriver:

Her har tasken været pakket i nogle uger Jeg drømte en nat at jeg fødte lt lt for tidligt og jordemødrene havde mere travlt med at brokke sig over, at jeg ikke havde pakket en taske med de nødvendige ting, end med at hjælpe mig igennem fødslen. Det er jo langt ude latterligt, men det første jeg gjorde den næste dag, var at pakke 

Du kan på de fleste sygehuses hjemmeside se, hvad de forventer at du tar med. Det er nemlig lidt forskelligt om man skal f.eks. skal have dyne med til den lille osv.

Tosset drøm - men hvor kan jeg godt følge dig. Jeg ville også have pakket taske med det samme. I øvrigt synes jeg at man drømmer ret meget og underligt her op mod fødslen

Jeg har tjekket Hvidovres liste, men synes ikke den er så udførlig, så ville lige høre, om I havde nogle must-have-ting, der skulle med på listen.

Anmeld

8. januar 2011

Sofia

Nu kommer jeg lidt til at tænke på at Mettemus glemte kabler osv til kameraet derhjemme, så det må du hellere huske at få i taksen og noget slik af en art så du kan få noget sukker-energi.

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

Sofia skriver:

Nu kommer jeg lidt til at tænke på at Mettemus glemte kabler osv til kameraet derhjemme, så det må du hellere huske at få i taksen og noget slik af en art så du kan få noget sukker-energi.

Uh ja, god ide. Det skriver jeg lige på! Tak!

Anmeld

8. januar 2011

chun

tøjet til den lille synes jeg bare du skal bruge deres. du skal nok få vasketøj nok

nogle steder har de ikke sugerør på fødegangen. det er en go ting når man ligger ned og er i fødsel. for man bliver frygtelig tørstig og så er et sugerør meget nemmere. kabler og opladere til både kamera og tlf. skjorte eller bluse med knapper så det er nemt at komme til at amme.

sutter, hvis du ved, du vil bruge det. Og så alle de andre ting der er skrevet herinde

Min taske er også pakket. Jeg glemmer nemlig ALTID noget når jeg skal skynde mig

Vh Charlotte

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

chun skriver:

tøjet til den lille synes jeg bare du skal bruge deres. du skal nok få vasketøj nok

nogle steder har de ikke sugerør på fødegangen. det er en go ting når man ligger ned og er i fødsel. for man bliver frygtelig tørstig og så er et sugerør meget nemmere. kabler og opladere til både kamera og tlf. skjorte eller bluse med knapper så det er nemt at komme til at amme.

sutter, hvis du ved, du vil bruge det. Og så alle de andre ting der er skrevet herinde

Min taske er også pakket. Jeg glemmer nemlig ALTID noget når jeg skal skynde mig

Vh Charlotte

Tak! Nu har jeg lidt flere ting, jeg kan komme på listen. Sugerør havde jeg nu aldrig overvejet, så tak for det. Dejligt med gode råd fra erfarne mødre

Jeg glemmer også altid et eller andet, hvis jeg har travlt og ikke har en liste at gå ud fra.

Anmeld

8. januar 2011

Maria-s

Som der vist godt nok allerede er blevet nævnt; men dyne til baby. I Herning sagde de det var en rigtig god ide, da dem de havde var blevet vasket SÅ mange gange at det vist var begrænset hvor meget "dyne" der var tilbage i dem.

Og så har jeg fra en anden liste læst en der skrev, BLØDT, dejligt toiletpapir! Fordi det de havde i hvert fald på hendes sygehus, kradsede og det var iiiikke lige DET man havde brug for dernede efter en fødsel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.