Har I pakket tasken til hospitalet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.236 visninger
36 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Riksen

Ja, som overskriften lyder: har I pakket det, I skal have med på hospitalet, når I skal føde? Og har I evt. en liste, jeg må lade mig inspirere af?

Jeg er ved at danne mig et overblik over indholdet af tasken, men jeg synes efterhånden at tasken forvandler sig til en hel kuffert. Det jeg især er usikker på er hvor meget tøj, jeg skal tage med til Karla - to sæt tøj til de to overnatninger er vel ikke nok?

Jeg håber I kan hjælpe

Knus fra Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Sofia

Ikke endnu, men der er jo også laaaang tid til jeg skal føde, gid det var mig der skulle til at tænke på at pakke taske nu

Er børneværelset forresten færdigt??

knus

Anmeld

8. januar 2011

Marco2

Nej jeg er ikke gået igang. Regner med først at pakke den når veerne melder sin ankomst.

Men her er Skejby sygehus' liste:

• Vandrejournal og jordemoderjournal
  • Tøj til barnet, samt lift og dyne eller lignende til hjemtransporten. Hvis I skal hjem lige efter fødslen skal der også være en stofble til barnet - eller evt. en papirble.
  • Diverse hygiejneting, som fx. tandbørste
  • Morgenkåbe og hjemmesko
  • Evt. madpakke til ledsageren. Kantinen har åbent i dagtiden fra kl 9-20
    (9-19 i weekenden).
  • Frugt og kiks eller lignende, da udvalget på fødeafdelingen er begrænset.
  • Evt. oppustelig nakkepude eller lignende til brug i badekarret.
  • Fotoapparat.
  • Evt. CD’er (Der er musikafspillere på de fleste af vores fødestuer)

Anmeld

8. januar 2011

Multebær

Marco2 skriver:

Nej jeg er ikke gået igang. Regner med først at pakke den når veerne melder sin ankomst.

• Tøj til barnet, samt lift og dyne eller lignende til hjemtransporten. Hvis I skal hjem lige efter fødslen skal der også være en stofble til barnet - eller evt. en papirble.
    (9-19 i weekenden).
  • Fotoapparat.

Jeg regner også først med at pakke tasken når veerne melder sig. Tænker det er meget godt at have listet nogle gøremål op så der er noget at lave i den periode inden man skal ind på hospitalet. 

Listen som Marco har ser rigtig god ud. Jeg tror bare jeg vil tilføje deodorant, læbepomade, en creme og hårelastikker

Anmeld

8. januar 2011

Marco2

Multebær skriver:

Jeg tror bare jeg vil tilføje deodorant, læbepomade, en creme og hårelastikker

Ja læbepomade og hårelastikker!! Uundværligt!

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

Sofia skriver:

Ikke endnu, men der er jo også laaaang tid til jeg skal føde, gid det var mig der skulle til at tænke på at pakke taske nu

Er børneværelset forresten færdigt??

knus

Ja, der er jo lidt tid endnu inden det bliver din tur, men så har du det at glæde dig til

Nej, værelset er ikke helt færdigt endnu, men det varer ikke længe, og så skal der nok komme billeder

Kram!

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

Marco2 skriver:

(9-19 i weekenden).
  • Fotoapparat.

Tak for listen, så har jeg en basisliste at gå ud fra! Jeg synes at Hvidovres liste er lidt rodet og unuanceret, så den kan jeg ikke rigtig bruge.

Hvor meget tøj til den lille, vil du regne med at tage med? Vi regner med at tage imod tilbuddet om de to overnatninger på enten barselsgangen eller patienthotellet, så der skal jo noget tøj med - men hvor meget? Jeg har på fornemmelsen at jeg tager alt for meget med...

Anmeld

8. januar 2011

Riksen

Multebær skriver:

Jeg regner også først med at pakke tasken når veerne melder sig. Tænker det er meget godt at have listet nogle gøremål op så der er noget at lave i den periode inden man skal ind på hospitalet. 

Listen som Marco har ser rigtig god ud. Jeg tror bare jeg vil tilføje deodorant, læbepomade, en creme og hårelastikker

Tak for input!

Jeg kan godt se ideen i at have noget at lave, mens man venter på at tiden er inde til at tage på hospitalet, men jeg har det nu bedst med at have tasken klar - eller i hvert fald det meste af den - for jeg kan forestille mig, at vi midt i glæden, nervøsiteten og forvirringen vil glemme noget.

Anmeld

8. januar 2011

Multebær

Riksen skriver:

Tak for input!

Jeg kan godt se ideen i at have noget at lave, mens man venter på at tiden er inde til at tage på hospitalet, men jeg har det nu bedst med at have tasken klar - eller i hvert fald det meste af den - for jeg kan forestille mig, at vi midt i glæden, nervøsiteten og forvirringen vil glemme noget.

Ja du har ret. Jeg tror også jeg laver en liste som jeg kan bruge når den skal pakkes. Derved skulle jeg gerne undgå at glemme noget af det vigtige. Egentlig er det bare en form for beskæftigelsesterapi at jeg prøver at opstille nogle gøremål for den tidlige veperiode. Tænker også at jeg vil smøre en lille madpakke der og tage et brusebad. 

Anmeld

8. januar 2011

Marco2

Riksen skriver:

Tak for listen, så har jeg en basisliste at gå ud fra! Jeg synes at Hvidovres liste er lidt rodet og unuanceret, så den kan jeg ikke rigtig bruge.

Hvor meget tøj til den lille, vil du regne med at tage med? Vi regner med at tage imod tilbuddet om de to overnatninger på enten barselsgangen eller patienthotellet, så der skal jo noget tøj med - men hvor meget? Jeg har på fornemmelsen at jeg tager alt for meget med...

Jamen da vi lå på barselsgangen/patienthotel må jeg indrømme at vi brugte hospitalets tøj til den lille. Hun kom først i sit eget da vi skulle hjem …

Hvor meget man skal ha' med afhænger meget af hvor lang tid man jo skal være der. 

Nu ved jeg ikke hvor langt I bor fra hospitalet, men så var det måske en mulighed at køre hjem efter noget mere, hvis der skulle være behov for det?

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.