hjælp, vil have bare lidt søvn om natten!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

Fru'Rugaard skriver:

Det er meget normalt, når det er 2 mdr.
I den alder har de brug for mad, og kan ikke holde sig ret længe af gangen.
Jeg var så, så heldig at jeg skulle vække min datter, hver gang hun skulle have mad, både dag og nat.
Du må sove om dagen, er det ikke det de siger

hehe ja men der laver jeg opgave... er igang med en BA :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Hollybaby skriver:

Det lyder som min datter i den alder. Jeg tror det er meget normalt, selvom man vile gøre alt for lidt ekstra søvn.

Laura sov for det meste ved siden af mig i liften, men hun havde også meget svært ved at falde i søvn efter amning, men lagde jeg hende ved siden af mig i sengen, sov hun videre som en sten, og det gjorde vi så rigtig meget, og hun sover stadig tit i smørhullet hos mor og far Ved ikke om det kunne hjælpe på din datter.

hun ligger imellem os.. men skal måske prøve at se om hun sover længere tid imellem os end i hendes seng.. hun sover helt fantastisk på brystet af hendes far, meeen jeg kan ikke ligge med hende sådan :-)

Så vil prøve om jeg kan ligge hende ved siden af mig måske :-)

Anmeld

10. januar 2011

Bryndis skriver:

Jeg har det faktisk på samme måde. Min søn er også 2 måneder og spiser hver anden time på brystmælk og så får han en flaske inden vi går i seng og så en om natten. Og det er fordi han ikke holder ret længe på min mælk selvom jeg har masser af det.

Jeg sad også i går og tænkte på det samme spørgsmål som dig. Jeg er godt nok ved at være træt nu. Jeg har en dreng på 2 år i forvejen som er meget energi fyldt.

Jeg ved godt at det er sådan når man får børn men på et tidspunkt kan man altså godt blive lidt træt og kan ikke overskue noget.

Så jeg kunne også godt tænke mig nogle råd så han kunne sove lidt længere. Og hvor længe skal de have mad om natten?

Er rigtig glad for at vide det ikke kun er mig hehe...
Jeg har også tænkt om min mælk overhovedet mætter hende...
Synes bare jeg har hørt når de er 2-3 måneder så kan de begynde at sove mere omnatten...

Anmeld

10. januar 2011

linselouise skriver:

det er rigtig hårdt i starten, og ganske normalt at de spiser hver 2-3 time de første måneder. De vokser rigtig meget i denne periode og har derfor også brug for ekstra nærring.

Prøv evt. men en flaske allomin lige inden sengetid, det kan være din mælk ikke mætter ham nok. Her supplerede jeg med allomin allerede fra han var 2 uger gammel, og han sov længere stræk når han blev lagt efter en flaske mme.

Hej... det prøvede jeg og det tror jeg hjælper.... Kna godt være min mæk ikke er helt god nu... sidder i eksame stress og det kan godt være det påvirker mælkeproduktionen... stakkels pige :-(

Anmeld

10. januar 2011

Tulle28 skriver:

Jeg ville ønske jeg kunne komme med den gyldne opskrift, men der er ingen - sådan ER det når man har en lille baby. Hver 3.-4 time er helt normalt i den alder og det er hver 2. også. Modermælk er letfordøjelig, og babyer har små maver. Du kan prøve at give hende en natflaske med MME, nogle børn sover tungere på MME fordi det ikke er helt så fordøjeligt som MM. Men du skal være opmærksom på at det kan gå ud over din mælkeproduktion, idet du så "går glip" af nogle amninger. Kan du ikke ligge og amme hende i sengen?

Har prøvet at ligge i sengen og amme.. Men synes mit bryst er for stort.. Jeg kan ikke ligge ordentlig så hun kan få luft. Så skal jeg holde brystet væk fra hendes næse, og det er stadig ret irritrerende.. derfor jeg synes det er nemmere at sidde op :-)

Anmeld

10. januar 2011

Laulund87

linselouise skriver:

helt enig! Der er en grund til at sundhedsstyrelsen anbefaler vælling fra tidligst 6 mdr. om det så er hjemmelavet eller fabrikslavet.

Deres maver er jo rigtig sarte i den str. og det er ikke engang alle 6 mdr. babyer der tåler vælling. Min søn vågnede hver 20 min. da vi prøvede med vælling og fandt hurtigt ud af at det var for tungt til hans mave. Så her klarer vi nattesøvnen uden vælling!

Helt enig, det er da for tidligt.

Anmeld

10. januar 2011

Fru'Rugaard

Mor til prinsessen :-) skriver:

hehe ja men der laver jeg opgave... er igang med en BA :-)

Årh, ja så kan jeg godt se at det er svært

Anmeld

10. januar 2011

Bryndis

Mor til prinsessen :-) skriver:

Er rigtig glad for at vide det ikke kun er mig hehe...
Jeg har også tænkt om min mælk overhovedet mætter hende...
Synes bare jeg har hørt når de er 2-3 måneder så kan de begynde at sove mere omnatten...

Jeg tror heller ikke at min mælk mætter helt nok. Han spiser som regel kun i 10 min hos mig og så bliver han sulten igen efter halvanden-to timer efter.

Ja jeg håber i hvert fald kun at han kommer til at sove lidt længere af gangen om natten. Men nu er min heller ikke mere end to måneder så det kommer nok

Anmeld

10. januar 2011

signe.

SussieThyssen skriver:

Jeg kan såmænd skrive den her, hvis andre kan bruge det.

Køb en æske Maizena majsstivelse (det hedder det nu..før i tiden hed det bare Maizenamel)
Æsken er gul med en majskolbe på.

Derefter tager I en lille kasserolle og putter ca 300 g vand i gryden (en hel sutteflaske fuld)
Rør 2-4 teskefulde Maizenamel ud i vandet og kog det igennem under svag varme, så det ikke brænder på.
Tykkelsen skal være som en mellemting mellem drikke cultura og yougurt.
Tilsæt evt mere vand hvis den bliver for tyk.
og kog det godt igennem et par minutter under omrøring.
Hæld vællingen over i en skål og lad den køle ned til passende temperatur for MME-tilsætningen.
Pisk herefter det kvantum MME-pulver i, som er passende for 250 g væske.
Hæld det på flaske og brug en sut med stort hul.
Vær obs på at portionen forsvinder med lynets hast, og at det ikke klumper.

Kærligst
Sussie

skal man lave hullet større? jeg har sutter med 3 huller i? virker det sådan at de tager på? min dreng er født i uge 24 og tager ikke så meget på og SP sagde i dag at nu skulle han altså på fedekur! han bliver 9 mdr den 30, og er 5 måneder korrigeret....

Anmeld

10. januar 2011

SussieThyssen

Mor-til-Hasse skriver:

skal man lave hullet større? jeg har sutter med 3 huller i? virker det sådan at de tager på? min dreng er født i uge 24 og tager ikke så meget på og SP sagde i dag at nu skulle han altså på fedekur! han bliver 9 mdr den 30, og er 5 måneder korrigeret....

ja, det kan godt give lidt vægtstigning, det er jo et ekstra tilskud til kosten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.