hjælp, vil have bare lidt søvn om natten!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

Bryndis

Jeg har det faktisk på samme måde. Min søn er også 2 måneder og spiser hver anden time på brystmælk og så får han en flaske inden vi går i seng og så en om natten. Og det er fordi han ikke holder ret længe på min mælk selvom jeg har masser af det.

Jeg sad også i går og tænkte på det samme spørgsmål som dig. Jeg er godt nok ved at være træt nu. Jeg har en dreng på 2 år i forvejen som er meget energi fyldt.

Jeg ved godt at det er sådan når man får børn men på et tidspunkt kan man altså godt blive lidt træt og kan ikke overskue noget.

Så jeg kunne også godt tænke mig nogle råd så han kunne sove lidt længere. Og hvor længe skal de have mad om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

L.J.L

Mie A skriver:

Jeg ville nu stadig mene at det er for tidligt - da de små maver slet ikke er klar til andet en modermælk/erstatning endnu.

helt enig! Der er en grund til at sundhedsstyrelsen anbefaler vælling fra tidligst 6 mdr. om det så er hjemmelavet eller fabrikslavet.

Deres maver er jo rigtig sarte i den str. og det er ikke engang alle 6 mdr. babyer der tåler vælling. Min søn vågnede hver 20 min. da vi prøvede med vælling og fandt hurtigt ud af at det var for tungt til hans mave. Så her klarer vi nattesøvnen uden vælling!

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

morethanperfect skriver:

Heej

Sker der slet ikke noget ved de får vælling ??

Oscar har nemlig samme søvproblem og kunne være lækkert hvis han og jeg kunne sove 6 timer .. Det har vi begge brug for ..

Har du ikke lyst til at skrive en pb med "opskrift" så jeg ikke laver noget forkert

knus Tine 

Jeg kan såmænd skrive den her, hvis andre kan bruge det.

Køb en æske Maizena majsstivelse (det hedder det nu..før i tiden hed det bare Maizenamel)
Æsken er gul med en majskolbe på.

Derefter tager I en lille kasserolle og putter ca 300 g vand i gryden (en hel sutteflaske fuld)
Rør 2-4 teskefulde Maizenamel ud i vandet og kog det igennem under svag varme, så det ikke brænder på.
Tykkelsen skal være som en mellemting mellem drikke cultura og yougurt.
Tilsæt evt mere vand hvis den bliver for tyk.
og kog det godt igennem et par minutter under omrøring.
Hæld vællingen over i en skål og lad den køle ned til passende temperatur for MME-tilsætningen.
Pisk herefter det kvantum MME-pulver i, som er passende for 250 g væske.
Hæld det på flaske og brug en sut med stort hul.
Vær obs på at portionen forsvinder med lynets hast, og at det ikke klumper.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

Mie A skriver:

Jeg ville nu stadig mene at det er for tidligt - da de små maver slet ikke er klar til andet en modermælk/erstatning endnu.

Jamen det afgør du jo med dig selv søde ven.
jeg holder mig til hvad der har virket godt i utallige år og som jeg ved de ingen skade tager af.
Mine egne børnebørn har fået vælling fra 4 uger og er sunde som æblekærner

Anmeld

8. januar 2011

L.J.L

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej Alle..

Nu ved jeg ikke om det bare er SÅDAN at have små børn eller ej.
Here goes..
Min datter er 2 mdr. Og HVER nat skal hun have mad hvor der er gået max 3-4 timer. Og mange gange også hver anden time....
Og det er ikke fordi hun spiser og sover. Der kan hurtig gå 1- 1.5 time før hun falder i søvn.... Så gæt selv hvor meget søvn jeg får
Det er kommet dertil at jeg er blevet meget frustreret, og bliver oftes ret ked af det pga manglende søvn, og ved ikke om jeg er en dårlig mor, da jeg tænker hun ikke får mad nok, om det er derfor hun ber om det så tit

I løbet af 24 timer bliver hun mest ammet, men hun får også 2-3 flasker allomon(fordi jeg har SÅ ondt i mine bryster) Ville helst have hun blev ammet, men mine bryster er ikke hærdet, så det arbejder jeg på og lige DET går fremad

Men men Men er der nogle som har forslag til søvn??

Håber der er en engel derude som kan give mig lidt søvn.. bare lidt mere engang imellem...

På forhånd tusind tak for jeres hjælp,

det er rigtig hårdt i starten, og ganske normalt at de spiser hver 2-3 time de første måneder. De vokser rigtig meget i denne periode og har derfor også brug for ekstra nærring.

Prøv evt. men en flaske allomin lige inden sengetid, det kan være din mælk ikke mætter ham nok. Her supplerede jeg med allomin allerede fra han var 2 uger gammel, og han sov længere stræk når han blev lagt efter en flaske mme.

Anmeld

8. januar 2011

Tulle28

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej Alle..

Nu ved jeg ikke om det bare er SÅDAN at have små børn eller ej.
Here goes..
Min datter er 2 mdr. Og HVER nat skal hun have mad hvor der er gået max 3-4 timer. Og mange gange også hver anden time....
Og det er ikke fordi hun spiser og sover. Der kan hurtig gå 1- 1.5 time før hun falder i søvn.... Så gæt selv hvor meget søvn jeg får
Det er kommet dertil at jeg er blevet meget frustreret, og bliver oftes ret ked af det pga manglende søvn, og ved ikke om jeg er en dårlig mor, da jeg tænker hun ikke får mad nok, om det er derfor hun ber om det så tit

I løbet af 24 timer bliver hun mest ammet, men hun får også 2-3 flasker allomon(fordi jeg har SÅ ondt i mine bryster) Ville helst have hun blev ammet, men mine bryster er ikke hærdet, så det arbejder jeg på og lige DET går fremad

Men men Men er der nogle som har forslag til søvn??

Håber der er en engel derude som kan give mig lidt søvn.. bare lidt mere engang imellem...

På forhånd tusind tak for jeres hjælp,

Jeg ville ønske jeg kunne komme med den gyldne opskrift, men der er ingen - sådan ER det når man har en lille baby. Hver 3.-4 time er helt normalt i den alder og det er hver 2. også. Modermælk er letfordøjelig, og babyer har små maver. Du kan prøve at give hende en natflaske med MME, nogle børn sover tungere på MME fordi det ikke er helt så fordøjeligt som MM. Men du skal være opmærksom på at det kan gå ud over din mælkeproduktion, idet du så "går glip" af nogle amninger. Kan du ikke ligge og amme hende i sengen?

Anmeld

8. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mie A skriver:

Jeg ville altså ikke give et barn på 2 måneder vælling.

De må også først få vælling når de er 4 mdr.

Anmeld

8. januar 2011

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Det er der masser af børn der får, og mine har fået vælling fra 14 dage +

Men det er ikke lige meget hvilken slags vælling du giver dem.
Hvis det er det der færdigkøbte på pakke, så er det ikke den slags vælling jeg snakker om, men vælling man selv laver på Maizenamel, hvor du så tilsætter mme pulveret.
Det er fredeligt ved mavsen og de sover som stenbrud og er mætte og tilfredse.

Det ville jeg altså heller ikke give så små børn Med fare for at fornærme dig (og det er altså virkelig ikke meningen!) - så er det et par år siden du har fået børn ikke? Min mor siger nemlig det samme og kan heller ikke forstå at man ikke må lægge dem til at sove på maven osv. Men der er jo kommet nye "regler" siden dengang

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

Tulle28 skriver:

Det ville jeg altså heller ikke give så små børn Med fare for at fornærme dig (og det er altså virkelig ikke meningen!) - så er det et par år siden du har fået børn ikke? Min mor siger nemlig det samme og kan heller ikke forstå at man ikke må lægge dem til at sove på maven osv. Men der er jo kommet nye "regler" siden dengang

Der er forskel på at sove på maven og så give dem noget som man både før og nu har konstateret at de trives med.
Og nej..du fornærmer mig bestemt ikke søde
(mine har iøvrigt aldrig sovet på maven, da je altid instinktivt har fundet det unaturligt for barnet)

Som sagt, så er der stadig masser af små, der får vælling, og stortrives med det.
Men igen..jeg kan ikke nok så meget understrege, at det IKKE er de der færdige vællingblandinger jeg snakker om, men den vælling man selv laver af majsstivelse.
Iøvrigt er det MME lavet på netop majsstivelse, man giver spædbørn, der er mælkeallergikere.
Så, der er ingen fare what so ever.
Og som sagt..mine børnebørn har fået/får vælling lavet på den måde + masser af andre jeg kender, og ingen har problemer.
De stortrives og er kærnesunde..og så sover de godt om natten.
Så det kan godt være det er gammeldags og går imod ditten og datten, men det er nu ikke altid at det nye er rigtigt heller. 
Men igen..det er jo helt op til den enkelte om man vil bruge det eller ej.

Anmeld

10. januar 2011

Mor til prinsessen :-)

SussieThyssen skriver:

Din datter er gammel nok til at få en gang vælling ved omkring 22-tiden, så skulle du gerne kunne få 6 timer i et stræk, hvis du altså går i seng lige efter du har puttet.

Kærligst
Sussie

Hej...Nej vil ikke give hende vælling nu, så hellere sove det mindre de næste par måneder... meeen tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.