Hvad lader du/i jeres børn se/høre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

helora

Dansker i England skriver:

Hvad jeg mener er, at hvis man lærer børnene at sådanne sange er ok så er det jo det samme som at sige, at det er ok at bruge sådanne ord.

Og ja, jeg tror på at børn lærer mere, end man umiddelbart tror, fra tv, musik osv

Det er jeg så ikke helt enig med dig i. Jeg har da sunget 'jeg har set en lille negermand' og læst 'Lille sorte Sambo' som barn, men jeg bruger ikke og har faktisk, så vidt jeg kan huske, aldrig brugt de ord og kunne ikke finde på det. Uanset hvad, er det i min verden mig som forælder, der lærer mine børn, hvad der er rigtigt og forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Mumto3

Jeg er vildt restiktiv med hvad vores børn må se! De ser KUN dvd, aldrig fjernsyn, for med en dvd har jeg dels mulighed for at styre hvad de ser og dels mulighed for at spole tilbage og snakke med dem om hvad det er de har set. Det har jeg ikke med fjernsynet.

Der er mange 'børnefilm' som mine børn ikke for lov at se (det gælder også vores dreng på snart 7 år).

Vores børn er super intelligente, men alligvel er der mange ting de ikke forstår, og alt hvad børn ikke forstår, det går de jo og grubler over og forsøger at få det til at give mening, ofte en helt forkert mening. Det ønsker jeg ikke at udsætte mine børn for.

Anmeld

8. januar 2011

Calliope

N&J skriver:

Må hellere tilføje inden jeg går i seng, at jeg på ingen måde mener at man ved at lade sit barn høre musik, som fx. den sang eller rap musik (som ofte er nedsættende) lærer det at være respektløs overfor andre mennesker.. 

Og det var mere rap musikken og metal, grunge osv, at jeg mente jeg aldrig vil forbyde mit barn at høre, men derfor vil hun stadig blive opdraget til respektere andre mennesker, da de to ting intet har med hinanden at gøre i min verden.. (i så fald så er det også Marilyn Manson skyld at Columbine skete eller hvad?)

Grunden til at jeg nævnte den sang er fordi den bare er dejlig og Nikita elsker den, jeg finder den ikke nedsættende eller racistisk, og da jeg har lyttet til både sorte sambo, negermand, negerboller osv. da jeg var barn og ikke så nogen forskel på mennesker uanset hvilken farve de havde, så kan jeg ikke se hvorfor hun skulle det.. da jeg var lille ville jeg gerne være en lille mulatpige, da jeg syntes at denne mulatpige jeg kendte havde en meget pænere farve end mig og meget flottere hår, men jeg anså hende aldrig som værende andet end bare en smuk pige.. det hele er blevet en smule for politisk korrekt, da vi jo alle inderst inde er ens (pånær rigtige afrikaner, som jo er den eneste race, som er ariske, de eneste som ikke er blandet med neandertalere, som resten af os), vi bruger jo alle noget ydre til at beskrive et andet menneske med, det var hende der var tyk, havde briller, blondine, sort, neger, mulat, kineser, høj, gammel, en lille grå mus og jeg kunne blive ved.. så som sagt mener jeg ikke det har en dyt at gøre med hinanden, faktisk burde alle børn lærer at hvor vi genetisk stammer fra hvis det stod til mig, så kunne det være deres viden kunne mane nogle af forældrenes uvidene fordomme a helvedes til.. men forbyde musik pga hvad der synges om - ALDRIG

Anmeld

8. januar 2011

Brams

Ox. skriver:

Jamen som overskriften lyder ..

Hvad lader du/i jeres børn se i tv'et, og høre af musik?

Er der som sådan grænser for jer?

Herhjemme er Family Guy & The Simpsons meget populært hos bettepigen, og vi er selv vilde med det også, og har været i mange år ...

Vi er så småt begyndt at tænke på, at det self. ikke er det optimale tegnefilm for en på 1½ år at se, men hun er fuldstændig tosset med det, skriger af grin, og det er herligt, så hvorfor ikke? ..

Ydermere, har vi det sådan, at hun selv skal skabe sig en personlighed, og jeg ikke vil tvinge hende til at se/høre noget noget hun ikke gider ..

Det eneste hun gider rigtig at følge med i, udover disse tegnefilm, er Fantasiens Flyttemænd på Playhouse Disney ...

Af musik, er det heller ikke det "børnevenlige" hun gider .. Det skal helst være metal/rock musik som både hendes far og jeg ..

Har efterhånden fået en del kommentare om at det da er noget underligt noget, men det synes jeg nu ikke ...

Hvad med jer derude? ...

Lærke ser meget sjældent tv, så det var faktisk først da vi her til jul købte Bamses julerejse til hende. Hun har stadig ikke set alle afsnit  Lærke er knap 15 mdr.

Hvis vi ellers skal se på noget, ser vi animal planet, for hun kan godt lide at se dyrerne.

Anmeld

8. januar 2011

Brams

Mumto3 skriver:

Jeg er vildt restiktiv med hvad vores børn må se! De ser KUN dvd, aldrig fjernsyn, for med en dvd har jeg dels mulighed for at styre hvad de ser og dels mulighed for at spole tilbage og snakke med dem om hvad det er de har set. Det har jeg ikke med fjernsynet.

Der er mange 'børnefilm' som mine børn ikke for lov at se (det gælder også vores dreng på snart 7 år).

Vores børn er super intelligente, men alligvel er der mange ting de ikke forstår, og alt hvad børn ikke forstår, det går de jo og grubler over og forsøger at få det til at give mening, ofte en helt forkert mening. Det ønsker jeg ikke at udsætte mine børn for.

Anmeld

8. januar 2011

Calliope

helora skriver:

Det er jeg så ikke helt enig med dig i. Jeg har da sunget 'jeg har set en lille negermand' og læst 'Lille sorte Sambo' som barn, men jeg bruger ikke og har faktisk, så vidt jeg kan huske, aldrig brugt de ord og kunne ikke finde på det. Uanset hvad, er det i min verden mig som forælder, der lærer mine børn, hvad der er rigtigt og forkert.

Præcis - og det er jo en del af vores historie...

Hvis vi er helt ærlige, er Far til Fire jo slet ikke politisk korrekt, da Lille Per maler sig sort og synger "En sort lille Nigger fra Afrika"...

Jeg elskede de film som lille, men har aldrig i mit liv sagt nigger til nogen, for jeg ved at det er et såå nedsættende ord, men derfor skal mine børn da kunne få den arv med i form af LillePer og Min Søsters børn (de originale) - og det vil da ikke ændre på at man skal have respekt for alle hudfarver og kulturer  

Anmeld

8. januar 2011

9510

Herhjemme har vi cecilie på 9 år og Oliver på 15 mdr

De ser alverdens ting i tvèt både tegnefilm og andet,,, vi ser aldrig nyhederne kun når farmand er hjemme,, Cecilie styrer næsten tvèt i dagtimerne

Af musik hører/ser vi the voice og radio abc,,, ynglingmusikken er lige nu KATO

Anmeld

8. januar 2011

Amelia<3

Min datter elsker at se: Teletubbies, Mickey mouse, handy manny og speciel agent oso..

Hun elsker musik og specielt den man kan danse til.

Anmeld

8. januar 2011

Mi

Vi har altid haft mange restriktioner på tv, mest for de store. De måtte ikke se pokemón og andre lignende serier før de var ca 5 år gamle. Der er simpelthen alt for mange hurtige billedskift til at det gavner deres hjerne. Alt for mange indtryg og for lidt fordybelse. Der findes så meget godt børnetv, hvorfor ikke se det. De så især de klassiske fra dr. Det resultere i at de egentlig aldrig har set voldsomme tegnefilm med vold og lignende, og hvis de blev passet ved bedsteforældrene kom de også selv og sagde at nu skulle tvet slukkes hvis noget af det startede op.

Maja på to ser meget Pipi lige nu. Men også Mickeys playhouse og peter plys har været populær.

Vi hører også rigtig børnemusik, Åhh abe og lign. De skal ikke høre Medina, Nik og jay og lign endnu. Det kan godt være at de ville kunne lide det, men der bliver sunget om voksne ting, og det behøver de ikke endnu. Hader når et lille barn render rundt og synger "Let´s do it like they do on the discovery chanel". Det er bare for meget.

Vi er strikse, ja, men det har aldrig vold nogle problemer eller skænderier

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. januar 2011

Mi

Må forresten  lige anbefale Oline kanalen på DAB radio. Den er super god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.