Hvad lader du/i jeres børn se/høre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.961 visninger
41 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

Ox.

Jamen som overskriften lyder ..

Hvad lader du/i jeres børn se i tv'et, og høre af musik?

Er der som sådan grænser for jer?

Herhjemme er Family Guy & The Simpsons meget populært hos bettepigen, og vi er selv vilde med det også, og har været i mange år ...

Vi er så småt begyndt at tænke på, at det self. ikke er det optimale tegnefilm for en på 1½ år at se, men hun er fuldstændig tosset med det, skriger af grin, og det er herligt, så hvorfor ikke? ..

Ydermere, har vi det sådan, at hun selv skal skabe sig en personlighed, og jeg ikke vil tvinge hende til at se/høre noget noget hun ikke gider ..

Det eneste hun gider rigtig at følge med i, udover disse tegnefilm, er Fantasiens Flyttemænd på Playhouse Disney ...

Af musik, er det heller ikke det "børnevenlige" hun gider .. Det skal helst være metal/rock musik som både hendes far og jeg ..

Har efterhånden fået en del kommentare om at det da er noget underligt noget, men det synes jeg nu ikke ...

Hvad med jer derude? ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Dansker i England

Ox. skriver:

Herhjemme er Family Guy & The Simpsons meget populært hos bettepigen, og vi er selv vilde med det også, og har været i mange år ...

Vi er så småt begyndt at tænke på, at det self. ikke er det optimale tegnefilm for en på 1½ år at se, men hun er fuldstændig tosset med det, skriger af grin, og det er herligt, så hvorfor ikke? ..

Ydermere, har vi det sådan, at hun selv skal skabe sig en personlighed, og jeg ikke vil tvinge hende til at se/høre noget noget hun ikke gider ..

Det eneste hun gider rigtig at følge med i, udover disse tegnefilm, er Fantasiens Flyttemænd på Playhouse Disney ...

Af musik, er det heller ikke det "børnevenlige" hun gider .. Det skal helst være metal/rock musik som både hendes far og jeg ..

Har efterhånden fået en del kommentare om at det da er noget underligt noget, men det synes jeg nu ikke ...

Hvad med jer derude? ...

Min datter ser mest baby tv (en kanal for babies) men også Playhoue Disney, Disney XD og Disney Cinemagic. Alt andet TV er bandlyst for hende, da jeg ikke synes, det arter sig for børn.

Vi hører ikke særlig ofte musik, men hvis vi gør, er det børnesange, Disney musik eller Classic FM (radio station med klassisk musik). Vil dog indskyde at jeg aldrig selv lytter til musik udover Classic FM, og ser ingen grund til, at hun skal gøre det.

Anmeld

8. januar 2011

N&J

Jeg går lidt med de samme tanker nu, Nikita bliver snart to og er da begyndt at tænke lidt over hvad det er jeg ser, men faktisk så elsker hun Harry Potter filmene, og de er jo ikke alle for børn, dog distrehere jeg hende når jeg ved der kommer en slem scene, ellers så ser hun tegnefilm og eventyrfilm, men det er ligeså meget fordi jeg kan lide det.. Jeg mener dog at jeg skal tilo at blive bedre til at opdage hvad kanalen er slået over på, så vi ikke havner i tv-avisen eller ligende, men at hun ser en eventyrfilm sammen med mig ser jeg ikke som værende forkert.

Af musik, der vil hun gerne selv høre bamse, men jeg hører hvad der er i radioen, og helst rock, og rap, så der bliver hun ikke skånet, dog er det jo engelsk, så det forstår hun ikke endnu, men jeg vil aldrig forbyde mit barn at høre en bestemt form for musik, så selv, "jeg har mødt en rigtig negermand", bliver spillet hjemme ved os, til tros for at den er blevet en rigtig fy-sang. 

Anmeld

8. januar 2011

Dansker i England

N&J skriver:

jeg vil aldrig forbyde mit barn at høre en bestemt form for musik, så selv, "jeg har mødt en rigtig negermand", bliver spillet hjemme ved os, til tros for at den er blevet en rigtig fy-sang. 

Men der er vel forskel på at forbyde noget og så lære et barn at respektere alle mennesker?

Anmeld

8. januar 2011

N&J

Dansker i England skriver:

Men der er vel forskel på at forbyde noget og så lære et barn at respektere alle mennesker?

Det må du altså forklare mig, for det giver ingen mening. Det jeg tror du siger er at ved fx. at lytte til jeg har set en rigtig negermand og andre sange som i dag anses for værende nedsættende så lærer man et barn ikke at respektere andre mennesker??

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

Ox. skriver:

Hvad med jer derude? ...

Musiksmagen har jeg aldrig blandet mig i.
Da jeg selv er et ekstremt musisk menneske, så har mine børn altid fået lov til at lytte til hvad de vil.
Mht tv...er der vist ikke mange grænser der, men naturligvis alt med måde.
Man sætter jo ikke ligefrem en 5 årig til at se gyserfilm.
Men alt efter alder har der heller ikke der været nogen grænser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

N&J

Må hellere tilføje inden jeg går i seng, at jeg på ingen måde mener at man ved at lade sit barn høre musik, som fx. den sang eller rap musik (som ofte er nedsættende) lærer det at være respektløs overfor andre mennesker.. 

Og det var mere rap musikken og metal, grunge osv, at jeg mente jeg aldrig vil forbyde mit barn at høre, men derfor vil hun stadig blive opdraget til respektere andre mennesker, da de to ting intet har med hinanden at gøre i min verden.. (i så fald så er det også Marilyn Manson skyld at Columbine skete eller hvad?)

Grunden til at jeg nævnte den sang er fordi den bare er dejlig og Nikita elsker den, jeg finder den ikke nedsættende eller racistisk, og da jeg har lyttet til både sorte sambo, negermand, negerboller osv. da jeg var barn og ikke så nogen forskel på mennesker uanset hvilken farve de havde, så kan jeg ikke se hvorfor hun skulle det.. da jeg var lille ville jeg gerne være en lille mulatpige, da jeg syntes at denne mulatpige jeg kendte havde en meget pænere farve end mig og meget flottere hår, men jeg anså hende aldrig som værende andet end bare en smuk pige.. det hele er blevet en smule for politisk korrekt, da vi jo alle inderst inde er ens (pånær rigtige afrikaner, som jo er den eneste race, som er ariske, de eneste som ikke er blandet med neandertalere, som resten af os), vi bruger jo alle noget ydre til at beskrive et andet menneske med, det var hende der var tyk, havde briller, blondine, sort, neger, mulat, kineser, høj, gammel, en lille grå mus og jeg kunne blive ved.. så som sagt mener jeg ikke det har en dyt at gøre med hinanden, faktisk burde alle børn lærer at hvor vi genetisk stammer fra hvis det stod til mig, så kunne det være deres viden kunne mane nogle af forældrenes uvidene fordomme a helvedes til.. men forbyde musik pga hvad der synges om - ALDRIG

Anmeld

8. januar 2011

Vingummien

Her ser Emil det jeg ser i tv, og det er næsten uanset hvad det er. Men han ser f.eks også pingu som han er helt vild med Er også tit ramasjang han ser.

Af musik er han helt vild med dance og techno, så det får han tit lov at høre, men jeg kan også godt sætte en stille cd på med børnesange, men det er mest når han skal falde ned. Har f.eks også smølferne til ham.

Anmeld

8. januar 2011

Koen.

N&J skriver:

Må hellere tilføje inden jeg går i seng, at jeg på ingen måde mener at man ved at lade sit barn høre musik, som fx. den sang eller rap musik (som ofte er nedsættende) lærer det at være respektløs overfor andre mennesker.. 

Og det var mere rap musikken og metal, grunge osv, at jeg mente jeg aldrig vil forbyde mit barn at høre, men derfor vil hun stadig blive opdraget til respektere andre mennesker, da de to ting intet har med hinanden at gøre i min verden.. (i så fald så er det også Marilyn Manson skyld at Columbine skete eller hvad?)

Grunden til at jeg nævnte den sang er fordi den bare er dejlig og Nikita elsker den, jeg finder den ikke nedsættende eller racistisk, og da jeg har lyttet til både sorte sambo, negermand, negerboller osv. da jeg var barn og ikke så nogen forskel på mennesker uanset hvilken farve de havde, så kan jeg ikke se hvorfor hun skulle det.. da jeg var lille ville jeg gerne være en lille mulatpige, da jeg syntes at denne mulatpige jeg kendte havde en meget pænere farve end mig og meget flottere hår, men jeg anså hende aldrig som værende andet end bare en smuk pige.. det hele er blevet en smule for politisk korrekt, da vi jo alle inderst inde er ens (pånær rigtige afrikaner, som jo er den eneste race, som er ariske, de eneste som ikke er blandet med neandertalere, som resten af os), vi bruger jo alle noget ydre til at beskrive et andet menneske med, det var hende der var tyk, havde briller, blondine, sort, neger, mulat, kineser, høj, gammel, en lille grå mus og jeg kunne blive ved.. så som sagt mener jeg ikke det har en dyt at gøre med hinanden, faktisk burde alle børn lærer at hvor vi genetisk stammer fra hvis det stod til mig, så kunne det være deres viden kunne mane nogle af forældrenes uvidene fordomme a helvedes til.. men forbyde musik pga hvad der synges om - ALDRIG

Anmeld

8. januar 2011

signe.

vores dreng ser f.r.i.e.n.d.s, sex and the city og andet i den dur, sammen med sin mor faktisk tror jeg bare at han interessere sig for at der er noget på skærmen der bevæger sig

det da ikke spor underligt!! hvis du lyttede meget til den slags musik mens du var gravid har den bette jo nu nok hørt det, og det altså tit man hører at det så er det musik de falder til ro ved når de kommer ud. ligesom hvis man synger børnesange til maven.. baby hører jo kun lyd, ikke ord så kan ikke se det et problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.