Hvad lader du/i jeres børn se/høre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

wamse

Der er vist ikke rigtig noget, som Lærke ikke ser eller hører. Altså selvfølgelig ser hun ikke gysere.

Hun er fx vild med alle Harry Potter filmene, og Twilight filmene ser hun også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

foto på lærred

Min pige er snart 3. Vi har som regel ikke tvét tændt når hun er vågen, og vil hun gerne se tv så har vi en masse dvs film som hun kan se. Dem som vi blandt har til hende og som hun ser er: teletubbies, drømmehaven, Postman Pat, Peter Plys, Peter Pedal, Bamse og Kylling, Babar, Pappapapa, Rasmus Klump.

Musik hører vi ikke så meget af til hverdag, så vil hun høre musik, så har vi dvdérne: (for forskellige) Åh Abe, vuggevisen, Børnenes klassiske musik, og hvis hun virkelig vil danse med sin kjole på, så tænder vi bare radioen.

Anmeld

8. januar 2011

lion

Ox. skriver:

Jamen som overskriften lyder ..

Hvad lader du/i jeres børn se i tv'et, og høre af musik?

Er der som sådan grænser for jer?

Herhjemme er Family Guy & The Simpsons meget populært hos bettepigen, og vi er selv vilde med det også, og har været i mange år ...

Vi er så småt begyndt at tænke på, at det self. ikke er det optimale tegnefilm for en på 1½ år at se, men hun er fuldstændig tosset med det, skriger af grin, og det er herligt, så hvorfor ikke? ..

Ydermere, har vi det sådan, at hun selv skal skabe sig en personlighed, og jeg ikke vil tvinge hende til at se/høre noget noget hun ikke gider ..

Det eneste hun gider rigtig at følge med i, udover disse tegnefilm, er Fantasiens Flyttemænd på Playhouse Disney ...

Af musik, er det heller ikke det "børnevenlige" hun gider .. Det skal helst være metal/rock musik som både hendes far og jeg ..

Har efterhånden fået en del kommentare om at det da er noget underligt noget, men det synes jeg nu ikke ...

Hvad med jer derude? ...

Herhjemme er det både og:

Vi ser både børnevenlige tegnefilm, hun er hel vild med Handy Manny og Mickey Mouse. Disneys Tarzan med det er fordi der er en ABE og ELEFANT med.

Musik ja, MTV og andre musik kanaler er hun med på, bare det er musik.

Jeg ville ikke tage det så tungt, for så længe du lære dit barn at opføre sig ordentlig og tale pænt, er det da lige meget hvad hun hører eller ser.

Min datter var ca 2 år før tv'et blev interesant

Anmeld

8. januar 2011

ekzunz

Herhjemme er Lukas lige blevet 6 år i december. Han låner min computer og hører Eminem på Youtube....der kan han sidde længe og høre forskelligt musik. Vi har jo teenagedrenge herhjemme og jeg synes de er meget ensporet i deres musiksmag. Jeg mener, det er jo fint at have favoritter, men at alt andet så er klamt eller noget lort, synes jeg er en rigtig ærgelig holdning, så jeg forsøger at spille meget forskellig musik for mine børn - og at vise dem at man godt kan holde af meget forskellig slags musik. Det eneste jeg opponerer imod er faktisk når han hører heavy med sin storebror. Men det er mest fordi det foregår på Youtube, og det er nogle gange nogle rigtig væmmelig videoer de laver til deres musik. Han er ihvertfald meget bange for monstre efter han har hørt en eller anden "i am a monster" sang....

Mht. tv, så kan far godt lige at se UFC, MMA og lign., og det har jeg nedlagt veto mod når børnene er vågne - og det gælder faktisk også de store drenge - det er bare ikke noget for børn - eller mig.

Ellers har vi ikke de store regler - de ser mest alle børnekanalerne og hvis det skal være rigtig godt skal vi bare finde et program med hajer til Lukas...

Anmeld

8. januar 2011

Ox.

Jeg tror at mange ser lidt forkert på os - fordi vi er meget afslappede hvad angår hvad hun må se og høre, hun synes jo det er vanvittigt sjovt at se de 'voksen tegnefilm' osv, og så skal hun bestemt også have lov til det ..

Men vi holder samtidigt meget fast i, at hun skal opføre sig ordentligt - og det gør hun også

Jeg er bare af den opfattelse af, at andre tror, at vi lader hende gøre hvad hun vil, fordi vi har den meget casual livsstil som vi har, men hold da op hvor jeg får mange dømmende blikke osv når folk finder ud af hvad jeg høre af musik, og hvilke komcerter jeg fx. går til og jeg endda lader mit barn høre det, jamen små venner altså, slap nu af! hehe  ...

Anmeld

8. januar 2011

Corn

Ox. skriver:

Jamen som overskriften lyder ..

Hvad lader du/i jeres børn se i tv'et, og høre af musik?

Er der som sådan grænser for jer?

Herhjemme er Family Guy & The Simpsons meget populært hos bettepigen, og vi er selv vilde med det også, og har været i mange år ...

Vi er så småt begyndt at tænke på, at det self. ikke er det optimale tegnefilm for en på 1½ år at se, men hun er fuldstændig tosset med det, skriger af grin, og det er herligt, så hvorfor ikke? ..

Ydermere, har vi det sådan, at hun selv skal skabe sig en personlighed, og jeg ikke vil tvinge hende til at se/høre noget noget hun ikke gider ..

Det eneste hun gider rigtig at følge med i, udover disse tegnefilm, er Fantasiens Flyttemænd på Playhouse Disney ...

Af musik, er det heller ikke det "børnevenlige" hun gider .. Det skal helst være metal/rock musik som både hendes far og jeg ..

Har efterhånden fået en del kommentare om at det da er noget underligt noget, men det synes jeg nu ikke ...

Hvad med jer derude? ...

Nu er dit barn ikke så gammelt endnu, så hvad der sker i tv kommer ikke så tæt på, som det fx gør ved en 3-årig eller 5-årig.

Min 5-årige elsker James Bond, men han får kun lov at se de gamle film, da de er knap så voldsomme som de nye.

Harry Potter er bandlyst endnu for både ham på 3 og ham på 5, både fordi der sker en masse skræmmende ting, som går lige i fantasien på de to store Og så også fordi der er langt op til den anbefalede alder på omslaget af filmen. Det er ikke altid noget vi overholder, men lige netop Harry Potter avler så meget videre i fantasien, at der følger vi den anbefaling.

Anmeld

8. januar 2011

Dansker i England

N&J skriver:

Det må du altså forklare mig, for det giver ingen mening. Det jeg tror du siger er at ved fx. at lytte til jeg har set en rigtig negermand og andre sange som i dag anses for værende nedsættende så lærer man et barn ikke at respektere andre mennesker??

Det er nemlig det, jeg mener. At hvis man lærer børn at sådanne nogle sange er ok, lærer man dem også, at det er ok at bruge sådanne ord, som er meget nedsættende - og hvordan skal barnet så lære at respektere andre mennesker?

Anmeld

8. januar 2011

NannaMommy

Herhjemme er det kun Lærke på 6 og Magnus på 4 der gider at se tv. Malthe på 1½ år, ville meget hellere lege med legetøj, hvilket jeg egentlig synes er en rigtig godt ting, da han ikke er ældre. Liva på næsten 1 måned, ser selvfølgelig heller ikke tv.
Lærke og Magnus så selvfølgelig julekalender da der var det i tv. Men derudover er det kun kanaler som Disney Channel, Playhouse Disney, Nickelodeon og Cartoon Networks,  de gider se. Det synes jeg er fint, da det kun er børne tv de sender. Dog ser hverken manden eller jeg særlig meget tv, og det gør børnene heller ikke. 

Når det kommer til musik, så elsker Malthe at høre børnesange. Lærke vil helst høre det musik jeg hører, og da jeg elsker at høre musik, og har en meget bred musiksmag, hører hun (og de andre) det jeg hører. Lærke kan da også synge med på nogle af sangene såsom Shontelles Impossible. Magnus sidder bare og rocker med, Malthe falder oftest i søvn, og den lille er sjældent samme sted som musikken.

Anmeld

8. januar 2011

helora

Det er nemlig det, jeg mener. At hvis man lærer børn at sådanne nogle sange er ok, lærer man dem også, at det er ok at bruge sådanne ord, som er meget nedsættende - og hvordan skal barnet så lære at respektere andre mennesker?

Altså nu er jeg og min generation jo selv vokset op med den type sange, samt bøger, som i dag nok ikke anses for at høre hjemme i den mest pædagogiske ende. Men jeg anser mig selv for et meget tolerant menneske som respekterer andre.

Jeg tror ikke på, at musik og film skader børn (film selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser), men at det er forældrenes holdninger, som børnene tager ved lære af.

Anmeld

8. januar 2011

Dansker i England

helora skriver:

Jeg tror ikke på, at musik og film skader børn (film selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser), men at det er forældrenes holdninger, som børnene tager ved lære af.

Hvad jeg mener er, at hvis man lærer børnene at sådanne sange er ok så er det jo det samme som at sige, at det er ok at bruge sådanne ord.

Og ja, jeg tror på at børn lærer mere, end man umiddelbart tror, fra tv, musik osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.