Anonym skriver:
Jeg tænkte faktisk på dig da jeg skrev fordi jeg kunne huske du havde skrevet noget..
Nej det hedder vist bare en incest/overgrebsvejleder
Det er en mand der har været en ven af familien, men ikke er det længere..Vi var på ferier og sådan noget sammen.
Jeg overvejede ikke at være anonym for jeg er egentlig ikke flov. Men føler mig dum fordi jeg reelt intet kan huske
da jeg begyndte at huske mine overgreb var det også noget grumset noget, som jeg ikke kunne få fat på i min hukommelse. det hele var meget fornemmelser og brudstykker af scener som ikke hang sammen og jeg tænkte at det nok ikke var noget, men samtidig vidste jeg jo godt, at det var det, jeg vidste bare ikke HVAD det var.
så kom jeg til en psykolog og der startede jeg første samtale med at sige "ja, det er jo egentlig ingenting, men..." og der måtte psykologen om og om igen sige til mig, at det VAR overgreb og det VAR noget og jeg måtte GODT blive ked af det, bange, vred, rasende osv osv. Det er SÅ vigtigt at få sat ord på de underlige ting man husker/har fornemmelsen af, for hvis man bare går med det alene og det hele tiden glider rundt som våd sæbe mellem ens fingre, så tror jeg man ligeså stille mister forstanden.
Du skal IKKE ¨føle dig dum over at du ikke rigtigt kan huske det, jeg har brugt de sidste ti år på at huske og jeg kan ikke huske det hele. Men når man får den tanke, at man måske har været udsat for noget, så skal man reagere på det, for det påvirker hele ens person at have været udsat for overgreb og for at tage sig ordentligt af sig selv er man nødt til at forstå og acceptere hvad det gør ved et menneske at få sine grænser overskredet i så tidlig en alder.
Jeg håber du får noget hjælp, men igen, du skal være KLAR, for det kan være voldsomt at huske!! 
Anmeld