Overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.473 visninger
25 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg håber virkelig der er nogen der vil svare selvom jeg er anonym.

Sagen er den at jeg har en underlig fornemmelse i maven. Jeg er 23 år og tror måske jeg har været udsat for noget grimt da jeg var 5 år. Jeg kan overhovedet ikke sige HVAD der er sket, men jeg var 5 år, en mands navn og en ferie på Samsø. Når jeg hører en bestemt sang forbinder jeg den med det samme med de her ting og jeg bliver helt dårlig. Mega underligt

Jeg tænker på det med jævne mellemrum og selvfølgelig når jeg hører sangen

Jeg har snakket med en familierådgiver om det og hun siger at det er jo ikke sikkert jeg har været udsat for overgreb, men det har klart været grænseoverskridende når jeg prøver at fortrænge det

Synes i jeg skal lade det ligge og håbe jeg fortsat "glemmer" eller skal jeg kontakte en incestvejleder som hjælper med at huske?

Min familierådgiver siger det sidste, men FØRST når jeg er klar til at rippe i det 

Anonyme svar er tilladt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

sarahf

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg har en underlig fornemmelse i maven. Jeg er 23 år og tror måske jeg har været udsat for noget grimt da jeg var 5 år. Jeg kan overhovedet ikke sige HVAD der er sket, men jeg var 5 år, en mands navn og en ferie på Samsø. Når jeg hører en bestemt sang forbinder jeg den med det samme med de her ting og jeg bliver helt dårlig. Mega underligt

Jeg har snakket med en familierådgiver om det og hun siger at det er jo ikke sikkert jeg har været udsat for overgreb, men det har klart været grænseoverskridende når jeg prøver at fortrænge det

Synes i jeg skal lade det ligge og håbe jeg fortsat "glemmer" eller skal jeg kontakte en incestvejleder som hjælper med at huske?

Min familierådgiver siger det sidste, men FØRST når jeg er klar til at rippe i det 

Anonyme svar er tilladt.

kan du ikke huske hvem der har været med på den ferie, eller måske dine forældre kan huske det, sikke en grim fornemmelse

Anmeld

5. januar 2011

Cris

Anonym skriver:

Anonyme svar er tilladt.

Jeg synes, at hvis du kan mærke, at du ikke kan få rå (og det kan du ikke, for du tænker stadig om det efter så mange år) så skal du måske gør det, så du kan finde ud af, hvad der skete. Måske var der ikke noget, men alligevel nok til at du følte dårlig tilpas og skabte en trauma. Måske var der alligevel noget. Du skal arbejde på historien, arbejde sammen med de mennesker som ved, hvad der handler om og så skal du begynde med at arbejde med at hele såren, for du skal få lov til at have et liv 

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

sarahf skriver:

kan du ikke huske hvem der har været med på den ferie, eller måske dine forældre kan huske det, sikke en grim fornemmelse

Jo jeg ved hvem manden er. Problemet er at han er en gammel ven af familien, men de snakker dog ikke med ham mere.

Jeg vil bare helst ikke sige noget for jeg kan jo ikke huske noget bestemt

Anmeld

5. januar 2011

sarahf

Anonym skriver:

Jo jeg ved hvem manden er. Problemet er at han er en gammel ven af familien, men de snakker dog ikke med ham mere.

jeg kan godt følge din tanke gang, men du bliver nød til at gøre noget, bare så du for fred i sjælen.

Anmeld

5. januar 2011

B&J

Anonym skriver:

hvad med af gå stille og rolig ind på enmnet og fortælle du har en grim følelse af der er noget der er sket osv. håber du forstår-...

håber du finder en måde så du ikke skal tænke på det mere

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Jeg synes, at hvis du kan mærke, at du ikke kan få rå (og det kan du ikke, for du tænker stadig om det efter så mange år) så skal du måske gør det, så du kan finde ud af, hvad der skete. Måske var der ikke noget, men alligevel nok til at du følte dårlig tilpas og skabte en trauma. Måske var der alligevel noget. Du skal arbejde på historien, arbejde sammen med de mennesker som ved, hvad der handler om og så skal du begynde med at arbejde med at hele såren, for du skal få lov til at have et liv 

Tusind tak

Jeg bliver bare ved med at sige til mig selv at det er noget pjat og noget jeg bilder mig ind, men nu har jeg tænkt på det on and off siden jeg var 5 Der må jo være noget..

Jeg er bare skide bange for at huske noget frygteligt

Anmeld

5. januar 2011

oo

du skal gøre det når du føler dig klar til det, for det ER voldsomt at huske overgreb, men jeg synes det bedste er, at gøre noget, tale med nogen eller skrive om det elle rhvad du nu har det bedst med - NÅR du er klar!

Hvis du har haft en grænseoverskridende oplevelse, så ER det et overgreb, i den forstand at det er et overgreb på din person. Og så er det ligegyldigt hvad overgrebet sådan helt detaljeret består af!

Er det et familiemedlem siden du kalder det incest? For så tænker jeg, at det må være voldsomt hvis den mand er en del af den familie du stadig omgås?

Jeg er selv incestbarn og jeg ved der også er andre herinde (desværre) der har oplevet seksuelle overgreb, så jeg er sikker på du kan finde støtte herinde

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

hvad med af gå stille og rolig ind på enmnet og fortælle du har en grim følelse af der er noget der er sket osv. håber du forstår-...

håber du finder en måde så du ikke skal tænke på det mere

Jo men, hvad får jeg ud af det. Virker underligt når jeg ikke kan fortælle noget konkret

Anmeld

5. januar 2011

Cris

Anonym skriver:

Tusind tak

Jeg bliver bare ved med at sige til mig selv at det er noget pjat og noget jeg bilder mig ind, men nu har jeg tænkt på det on and off siden jeg var 5 Der må jo være noget..

Jeg er bare skide bange for at huske noget frygteligt

ja, det er derfor du ikke kan huske noget, du blokerer dig selv... Jeg synes, at du skal søge hjælp for så kan du begynde at arbejde med hvad der skete. Og hvad med hypnose? Måske ville du kunne arbejde på den måde? Men du skal også snakke med eksperterne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.