Tidlig/tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.370 visninger
38 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

RiUL

Fik I en tidlig/tryghedsscanning? 

- Og hvor langt var I henne?

- Og hvordan var resultatet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Chr-Hei

ri.ul skriver:

Jeg var til scanning i uge 7+4 .. Dette var dog ikke en trygheds men en terminscanning..

Resultatet var fint men du ska ikke regne med ku se ret meget end hjerteblink og en lille bold Man kan godt se der er noget men man kan ikke rigtig se hvad det er(: (forstå mig ret)

Men det er helt hundred en fed oplevelse alligevel og se hva der befinder sig derinde og få vished om den er god nok

Anmeld

4. januar 2011

DK

Hej

Jeg købte en tryghedsscanning. Jeg mener den kostede 700 kr. Det var i silkeborg, og hos scanningsjordemoderen.dk

Vi var derinde da jeg var 6+5 og vi kunne se et fint lille embryo, blommesækken og et hjerte der slog så fiiint!

Jeg havde været RET nervøs inden, og græd som PISKET da det var vores tur, he he...  Jeg var/blev pludselig helt sikker på at noget var helt galt! Men alt var perfekt og det var så dejligt bagefter at vide at det hele bare var tip top!

Scanningsdamen var utrolig sød og forklarede det hele så fint, og vi fik både billeder og en dvd med hjem. På DVD'en kan man høre hele vores samtale under scanningen og det var rigtig dejligt så man ved hvad det er hun kigger på når man kommer hjem også!

Det var KLART pengene værd!

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Nej det gjorde jeg ikke.

Selvom jeg var bange for at miste, tænkte jeg på en tryghedsscanning som et øjebliksbillede og vidste jeg ikke ville kunne nøjes. For selvom jeg havde set hjerteblink dagen før, var det ikke ensbetydende med at der ikke sket noget 2 dage efter jo. Tror ikke jeg havde kunne stoppe igen, med tryghedsscanninger, hvis jeg først var "gået i gang"...

Anmeld

4. januar 2011

RiUL

Heidi-ra skriver:

Jeg var til scanning i uge 7+4 .. Dette var dog ikke en trygheds men en terminscanning..

Resultatet var fint men du ska ikke regne med ku se ret meget end hjerteblink og en lille bold Man kan godt se der er noget men man kan ikke rigtig se hvad det er(: (forstå mig ret)

Men det er helt hundred en fed oplevelse alligevel og se hva der befinder sig derinde og få vished om den er god nok

Ved godt at man ikke kan se meget andet end hjerteblink, men det er også bare det jeg vil se! Jeg tror ikke at jeg kan forholde mig til graviditeten før jeg har set beviser (hehe).

Men allerede ved en tidlig scanning, kan de så se helt præcist hvor langt man er henne?

Anmeld

4. januar 2011

Lotus86

Jeg fik jo også en, det ved du Men jeg synes det var alle pengene værd, selvom man ikke kan se særlig meget, så kan man (hvis alt er som det skal være) se et lille hjerte slå, og de siger jo, at risikoen for abort er forholdsvis lille når man først har set hjerteblink, og det fik virkelig mig til at slappe meget mere af, var SÅ lettet bagefter.

Anmeld

4. januar 2011

RiUL

DK skriver:

Hej

Jeg købte en tryghedsscanning. Jeg mener den kostede 700 kr. Det var i silkeborg, og hos scanningsjordemoderen.dk

Vi var derinde da jeg var 6+5 og vi kunne se et fint lille embryo, blommesækken og et hjerte der slog så fiiint!

Jeg havde været RET nervøs inden, og græd som PISKET da det var vores tur, he he...  Jeg var/blev pludselig helt sikker på at noget var helt galt! Men alt var perfekt og det var så dejligt bagefter at vide at det hele bare var tip top!

Scanningsdamen var utrolig sød og forklarede det hele så fint, og vi fik både billeder og en dvd med hjem. På DVD'en kan man høre hele vores samtale under scanningen og det var rigtig dejligt så man ved hvad det er hun kigger på når man kommer hjem også!

Det var KLART pengene værd!

Vi skal også til en selvbetalt scanning den 17. Og vi skal give 800 kr.

Jeg tror bare ikke jeg helt kan forstå at jeg er gravid, så har virkelig bare brug for at se at det er rigtigt, udover de 2 streger, ømme bryster og ligament smerter

Men ja, pludselig bliver jeg også nervøs. Og er bange for at jeg får det ligesom dig, inde vi skal ind. Puha Føler bare at jeg er nødt til det, for at kunne fatte det

Anmeld

4. januar 2011

RiUL

Lotus86 skriver:

Jeg fik jo også en, det ved du Men jeg synes det var alle pengene værd, selvom man ikke kan se særlig meget, så kan man (hvis alt er som det skal være) se et lille hjerte slå, og de siger jo, at risikoen for abort er forholdsvis lille når man først har set hjerteblink, og det fik virkelig mig til at slappe meget mere af, var SÅ lettet bagefter.

Ja, har bestilt samme sted som dig, dog inde i byen

Var så meget i tvivl om jeg ville, så sagde til min kæreste "Du bestemmer", men han vidste ikke helt. Men bliver bare nødt til at se at det er virkeligt Så jeg har bestilt tid, og glæder mig, men er godt nok også nervøs

Anmeld

4. januar 2011

Chr-Hei

ri.ul skriver:

Ved godt at man ikke kan se meget andet end hjerteblink, men det er også bare det jeg vil se! Jeg tror ikke at jeg kan forholde mig til graviditeten før jeg har set beviser (hehe).

Men allerede ved en tidlig scanning, kan de så se helt præcist hvor langt man er henne?

Det er helt klart også rart at se der er liv derinde .. Man kan tage til scanninger hver uge hvis man fik lov.. Det er dejligt betryggende..

Ja de kan se det ret hurtigt hvor langt du præcis er henne.. De måler fosteret fra ende til anden også regner computeren det selv ud...

Det kan dog godt svinge nogle dage fra den ene scanning til den anden.. Fra min første til min næste scanning ændrede det sig med en dag men det har jo ingen betydning..

Det er et ret smart system de har ..

Syntes da klart du skal få en scanning hvis du har mulighed for det.. Du vil ikk fortryde

Anmeld

4. januar 2011

maria_wlt

ri.ul skriver:

Jeg fik en tilbudt en pga rygmarvsbrok i min tidligere graviditet.. Fik den i uge 10.. Resultatet var det her..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.