Skal jeg så bare vente...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser! 

Nu er der altså snart gået 50 dage siden min sidste mens - og jeg er ved at være godt frustreret over det. Jeg stoppede med p-piller d. 16/11 og fik min mens som forventet. Og siden er den bare ikke dukket op igen. Jeg er fuldstændig gået kold over at "prøve", og tænker bare at det ihvertfald slet ikke bliver til noget, så længe min mens ikke kommer (og der heller ingen positiv test er). 

Er det rigtigt? Har jeg overhovedet den mindste chance for at blive gravid når jeg er på 50. dagen?  er der nogen som selv står/har stået i samme situation?

Tak for jeres svar. Sætter stor pris på det 

jeg fik fremprovokeret min mens med piller fra gynækologen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

WantingBaby2012

Heidi-ra skriver:

Heej ...

Vil da lige komme med min lille historie her.. Håber den kan hjælpe lidt på humøret...

Jeg stod i det samme som dig for et halvt år siden.. stoppede med p-piller i ca maj måned. Fik min mens som jeg skulle måneden efter .. Også stoppede jeg med at få den.. Den ugeblev en måned og jeg ville ikke gå til læge for det var sket før.. Min mens kom igen ikk måneden efter og testede stadig positiv... Sagde til min kæreste vi lige skulle vente ydligere fjorten dage inden jeg bestilte tid ved lægen tænkte jeg lige ville teste inden jeg bestilte tid.. Og Bling der var sq en positiv test... Fik så bestilt tid til et lægetjek alligevel med tegn på graviditet..

Kom til lægen som mærkede på mig for se hvor langt jeg var henne og han kunne ikke mærke noget.. Så jeg sku til scanning.. Dette kommer jeg allerede ugen efter og viser sig så jeg er 7+5 henne..

Er nu i uge 18+5 og ALT er som det skal være..

Så tror ikke du ska være så nervøs.. Det kan godt lade sig gøre.. Kan være den bare driller lidt ligesom min.. Men det er ikke sjovt.. Kender jo som sagt til det og man tænker over det hele tiden..

Krydser for du er ligeså heldig som mig...

Håber det hjalp lidt

Sikke en dejlig historie midt i al forvirringen. 

Men har da lige et spørgsmål så.... Følte du dig gravid inden du fandt ud af det? Havde du nogle tegn på det? 

Har kvalme hver dag, typisk om formiddagen eller lige over middag. Dog ikke så slemt så jeg skal kaste op. Men tænker at det bare er indbildningen, fordi jeg så gerne vil have det. 

Anmeld

3. januar 2011

Chr-Hei

WantingBaby2011 skriver:

Sikke en dejlig historie midt i al forvirringen. 

Men har da lige et spørgsmål så.... Følte du dig gravid inden du fandt ud af det? Havde du nogle tegn på det? 

Har kvalme hver dag, typisk om formiddagen eller lige over middag. Dog ikke så slemt så jeg skal kaste op. Men tænker at det bare er indbildningen, fordi jeg så gerne vil have det. 

Ja havde lidt kvalme (ikke af betydning) lidt ømme bryster og så mens lignende smerter i underlivet.. Så troede jo egentlig bare det var ren indbildning det hele og at det var mens der var på vej .. For har altid lidt ondt i brysterne når jeg ska have det..

Så havde faktisk ikke lagt så meget i det..

Skal selvfølgelig ikke kunne sige om det samme gælder for dig men du kan jo have svært producerer graviditets homonerne (kan ikke lige huske forkortelsen) det var tilfældet her.. Syntes du skal se tiden lidt and ellers få kontaktet en læge og tjekket om alt er okay,.

Håber du er en af de heldige

Anmeld

3. januar 2011

Filippa & Liva

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser! 

Nu er der altså snart gået 50 dage siden min sidste mens - og jeg er ved at være godt frustreret over det. Jeg stoppede med p-piller d. 16/11 og fik min mens som forventet. Og siden er den bare ikke dukket op igen. Jeg er fuldstændig gået kold over at "prøve", og tænker bare at det ihvertfald slet ikke bliver til noget, så længe min mens ikke kommer (og der heller ingen positiv test er). 

Er det rigtigt? Har jeg overhovedet den mindste chance for at blive gravid når jeg er på 50. dagen?  er der nogen som selv står/har stået i samme situation?

Jeg deler din bekymring og frustration..

Har ikke haft mens siden oktober..

Anmeld

3. januar 2011

SD21

WantingBaby2011 skriver:

Ok. Så kunne det faktisk godt tyde på at min mens er på vej. For det du skriver, beskriver meget tydeligt det jeg oplever de sidste par dage. Nogle gange mens-smerter, så går de væk og så kommer de igen  

Uuh hvor kunne det bare være dejligt hvis den gad at dukke op, så jeg kan slippe for at tænke på det. 

Ja, måske - eller også producerer du HCG meget langsomt. Det lyder sådan, eftersom du har kvalme osv

Anmeld

3. januar 2011

WantingBaby2012

SD21 skriver:

Ja, måske - eller også producerer du HCG meget langsomt. Det lyder sådan, eftersom du har kvalme osv

Ja det har jeg også sagt til mig selv. Men det lyder bare næsten for godt til at være sandt. 

Hvis ikke det er dukket op i næste uge, så må jeg vel teste igen. Eller ringe til lægen. 

Anmeld

3. januar 2011

SD21

Altså, jeg var nok allerede gået til lægen :b Men mest fordi jeg ikk ville kunne vente

Anmeld

3. januar 2011

WantingBaby2012

SD21 skriver:

Altså, jeg var nok allerede gået til lægen :b Men mest fordi jeg ikk ville kunne vente

Tro mig, jeg kan heller ikke vente. Og tænker også over, om alle mine tanker omkring det, påvirker min mens til også at blive væk?! 

Men igen, da vi startede PB var vi begge enige om, at vi bare ville tage det stille og roligt og tage det som det kommer. Men jeg er sku blevet klogere på det område. Det er jo pisse svært at tage det stille og roligt når det bare er sådan et stort ønske! 

Anmeld

3. januar 2011

WantingBaby2012

BigBabyWish skriver:

Jeg deler din bekymring og frustration..

Har ikke haft mens siden oktober..

Øv, hvor er vi bare uheldige.... Havde ellers håbet at det selvfølgelig ikke skete for mig.. Man tror jo altid at det kun sker for naboen 

Anmeld

3. januar 2011

MosterA

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser! 

Kender det Så godt. Jeg stoppede selv med minipiller i juli og havde så mens 2 gange efter det, dog ikke regelmæssigt,  men så blev den væk i næsten 3 mdr. 

Jeg gjorde det at jeg fik en tid ved lægen. Hun undersøgte mig, sagde alt var fint og at jeg bare skulle vente, men hvis jeg ville have lidt styr på min cyklus kunne jeg prøve med ægløsningstests. Jeg prøvede mig så lidt frem med æl-test, for kunne jo ikke vide hvornår det var 

Pludselig en dag så var der to lige tydelige streger på æl-teste og jeg ringede til kæresten og sagde at nu var det altså nu. Og sørme om det ikke hjalp, har nu taget to svagt positive graviditetstest og det uden at jeg har nået at få en regelmæssig mens.

Så mit rå; Tjek med lægen om alt er som det skal være, evt. brug æl-test og så ellers bare igang 

God fornøjelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.