Skal jeg så bare vente...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.098 visninger
37 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

WantingBaby2012

Hej tøser! 

Nu er der altså snart gået 50 dage siden min sidste mens - og jeg er ved at være godt frustreret over det. Jeg stoppede med p-piller d. 16/11 og fik min mens som forventet. Og siden er den bare ikke dukket op igen. Jeg er fuldstændig gået kold over at "prøve", og tænker bare at det ihvertfald slet ikke bliver til noget, så længe min mens ikke kommer (og der heller ingen positiv test er). 

Er det rigtigt? Har jeg overhovedet den mindste chance for at blive gravid når jeg er på 50. dagen?  er der nogen som selv står/har stået i samme situation?

Tak for jeres svar. Sætter stor pris på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

SD21

Puha, det var lang tid !

Jeg tror egentlig bare man skal vente på sin mens, men inden din mens kommer igen får du jo æl, så et eller andet sted kan du jo have æl når som helst Der er bare ikk rigtig nogen der ved hvornår og derfor er chancen for at du kan blive gravid der jo - det er bare svært at planlægge :b

Anmeld

3. januar 2011

Lielbardis

Hej..

Først så vil jeg lige sige at jeg forstår dine frustationer fuldt ud. Det er en rigtig irritende situation at være i .. Har også selv de tanker omkring at der ikke sker noget som helst og hvornår sker der noget..

Jeg tog den sidste p-pille i juni, havde mens 3-4 gange i juli, 29 dage senere dukkede mens op, og jeg blev super glad, for nu kunne det da være at det var reglmæssigt, men jeg har så ikke haft mens siden, så det er lidt over 4 måneder siden..

Jeg er selv nysgerrig omkring hvorvidt man har mulighed for at blive gravid uden mens, jeg føler nemlig stadig ubehag/smerter ca. en gang om måneden, så tænker om det kan være æg løsning.. ??

Anmeld

3. januar 2011

paprika

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser! 

Nu er der altså snart gået 50 dage siden min sidste mens - og jeg er ved at være godt frustreret over det. Jeg stoppede med p-piller d. 16/11 og fik min mens som forventet. Og siden er den bare ikke dukket op igen. Jeg er fuldstændig gået kold over at "prøve", og tænker bare at det ihvertfald slet ikke bliver til noget, så længe min mens ikke kommer (og der heller ingen positiv test er). 

Er det rigtigt? Har jeg overhovedet den mindste chance for at blive gravid når jeg er på 50. dagen?  er der nogen som selv står/har stået i samme situation?

Hej søde du 

Når man stopper på p-piller kan man gå helt op til ½ år uden mens. Og i den periode har du ikke æl. som du jo skal have for at blive gravid. Men mist ikke håbet, en dag bliver det din tur 

Lige en  herfra

Anmeld

3. januar 2011

paprika

Lielbardis skriver:

Hej..

Først så vil jeg lige sige at jeg forstår dine frustationer fuldt ud. Det er en rigtig irritende situation at være i .. Har også selv de tanker omkring at der ikke sker noget som helst og hvornår sker der noget..

Jeg tog den sidste p-pille i juni, havde mens 3-4 gange i juli, 29 dage senere dukkede mens op, og jeg blev super glad, for nu kunne det da være at det var reglmæssigt, men jeg har så ikke haft mens siden, så det er lidt over 4 måneder siden..

Jeg er selv nysgerrig omkring hvorvidt man har mulighed for at blive gravid uden mens, jeg føler nemlig stadig ubehag/smerter ca. en gang om måneden, så tænker om det kan være æg løsning.. ??

hej

ÆL skal der til for at få mens. og også til at blive gravid. Hvis du ikke får mens. så burde du ikke have ÆL. 

Men  for at det snart bliver din tur 

Anmeld

3. januar 2011

WantingBaby2012

SD21 skriver:

Puha, det var lang tid !

Jeg tror egentlig bare man skal vente på sin mens, men inden din mens kommer igen får du jo æl, så et eller andet sted kan du jo have æl når som helst Der er bare ikk rigtig nogen der ved hvornår og derfor er chancen for at du kan blive gravid der jo - det er bare svært at planlægge :b

Ja, det er mega lang tid! Og mega frustrerende ikke at vide hvornår man kan forvente at have ÆL. Den eneste måde for mig at finde ud af det på, er vel at købe mig ludfattig i diverse ÆL-teste! 

Meen, jeg tror jeg venter og ser tiden an... igen... Har dog haft en del mavekramper de sidste 2 nætter og haft det underligt i maven.. Så måske den er på vej! Når nu jeg alligevel ikke kan teste positiv 

Anmeld

3. januar 2011

Chr-Hei

WantingBaby2011 skriver:

Hej tøser! 

Heej ...

Vil da lige komme med min lille historie her.. Håber den kan hjælpe lidt på humøret...

Jeg stod i det samme som dig for et halvt år siden.. stoppede med p-piller i ca maj måned. Fik min mens som jeg skulle måneden efter .. Også stoppede jeg med at få den.. Den ugeblev en måned og jeg ville ikke gå til læge for det var sket før.. Min mens kom igen ikk måneden efter og testede stadig positiv... Sagde til min kæreste vi lige skulle vente ydligere fjorten dage inden jeg bestilte tid ved lægen tænkte jeg lige ville teste inden jeg bestilte tid.. Og Bling der var sq en positiv test... Fik så bestilt tid til et lægetjek alligevel med tegn på graviditet..

Kom til lægen som mærkede på mig for se hvor langt jeg var henne og han kunne ikke mærke noget.. Så jeg sku til scanning.. Dette kommer jeg allerede ugen efter og viser sig så jeg er 7+5 henne..

Er nu i uge 18+5 og ALT er som det skal være..

Så tror ikke du ska være så nervøs.. Det kan godt lade sig gøre.. Kan være den bare driller lidt ligesom min.. Men det er ikke sjovt.. Kender jo som sagt til det og man tænker over det hele tiden..

Krydser for du er ligeså heldig som mig...

Håber det hjalp lidt

Anmeld

3. januar 2011

SD21

WantingBaby2011 skriver:

Ja, det er mega lang tid! Og mega frustrerende ikke at vide hvornår man kan forvente at have ÆL. Den eneste måde for mig at finde ud af det på, er vel at købe mig ludfattig i diverse ÆL-teste! 

Meen, jeg tror jeg venter og ser tiden an... igen... Har dog haft en del mavekramper de sidste 2 nætter og haft det underligt i maven.. Så måske den er på vej! Når nu jeg alligevel ikke kan teste positiv 

Ja, det kan jeg godt forstå Jeg gik også rigtig "lang tid" over denne her gang - mit sku have været kommet d. 15 dec., men kom først d. 31 Det er første gang jeg har været gået så lang tid over.

Jeg fik mens smerter i perioder dagen op til jeg fik det - virkelig underligt. Så havde jeg ondt, så havde jeg ikk ondt osv osv. - Men det kom

Anmeld

3. januar 2011

WantingBaby2012

Lielbardis skriver:

Hej..

Jeg har nemlig også ubehag i underlivet engang imellem og tænker at det måske også er ÆL. Men det dukker op, nogle gange flere gange om ugen.. Så måske ikke alligevel? Det er i hvertfald ret irriterende, at man ingen kontrol har over sin krop mere... Det hele var meget nemmere med p-piller - til trods for at man bare ikke kunne blive gravid 

Anmeld

3. januar 2011

WantingBaby2012

SD21 skriver:

Ja, det kan jeg godt forstå Jeg gik også rigtig "lang tid" over denne her gang - mit sku have været kommet d. 15 dec., men kom først d. 31 Det er første gang jeg har været gået så lang tid over.

Jeg fik mens smerter i perioder dagen op til jeg fik det - virkelig underligt. Så havde jeg ondt, så havde jeg ikk ondt osv osv. - Men det kom

Ok. Så kunne det faktisk godt tyde på at min mens er på vej. For det du skriver, beskriver meget tydeligt det jeg oplever de sidste par dage. Nogle gange mens-smerter, så går de væk og så kommer de igen  

Uuh hvor kunne det bare være dejligt hvis den gad at dukke op, så jeg kan slippe for at tænke på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.