Fra et til to måltider...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Pige2009

KaMa skriver:

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Det kan da godt være, at jeg skulle droppe vællingen. Ih, det er bare min bedste ven ellers.. Men på sigt skal de jo nøjes med aftensmad og evt en flaske.

Måske en god idé at fremtidssikre sig lidt som nutche skriver.

Jeg synes da klart, du skulle prøve det af, for hvis du kunne komme af med aftenflasken allerede nu, er det jo blot en ekstra bonus, da den er svært at komme af med for mange Hvor er det i grunden super fedt, at de små basser bare trives så fint. Du gør det bare super godt som mor - hatten af for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Ja, de behøves jo ikke de der kæmpe portioner. Måtte jo pludselig nedjustere efter at du fortalte mig, at en portion var ca. 1 dl. UPS!

Jo jo men det er jo og et ca. mål, der er jo  forskel på børn og deres appetit...Runa spiser sjældent en hel portion, men kender da andre på hendes alder der kører det dobbelte ned

I dag overraskede hun mig ved at GROVÆDE over en dl. grød...det er jo lidt af et bet for mig, at hun foretrækker pulvergrød så jeg kompenserer ved, at lave frugtgrød som hun får oven i...idag lavede jeg brombær, æble og abrikos...og det var lige noget der passede den lille dame. Hun åd nærmest skeen også

Anmeld

29. december 2010

Vial

nutche skriver:

åh nu var tråden jo ikke om eksem.... så skal nok lade være med at komme med en masse "gammel husmor råd" men jeg har 2 børn med svær eksem... og de kommer ikke i bad hver dag, kun om sommeren når de sveder meget og deres hud derfor kan blive generet af sveden.

men jeg undskylder lige mit emneskift

Kun godt med lidt om eksem. Jeg er nemlig ret uprøvet i det.

Dvs. jeg har også fået eksem. Er kommet efter jeg fik børnene. Mærkeligt. Så er vi da to i familien, der har det.

Uh, jeg håbede, at det blev bedre til sommer. Selvom jeg ved at det bliier værre i varmen. Lægen har bare sagt, at det er specielt slemt, når der er så stor forskel på temperatur ude og inde.

I morges vågnede han med størknet blod under sine negle og kradse mærker på kroppen. Så synd. Mit hjerte bløder for ham. Han klør og kradser natten lang og jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg klipper hans negle flere gange om ugen. Min mor synes, at han skal have handsker på.

Anmeld

29. december 2010

Vial

dorthemus skriver:

Jo jo men det er jo og et ca. mål, der er jo  forskel på børn og deres appetit...Runa spiser sjældent en hel portion, men kender da andre på hendes alder der kører det dobbelte ned

I dag overraskede hun mig ved at GROVÆDE over en dl. grød...det er jo lidt af et bet for mig, at hun foretrækker pulvergrød så jeg kompenserer ved, at lave frugtgrød som hun får oven i...idag lavede jeg brombær, æble og abrikos...og det var lige noget der passede den lille dame. Hun åd nærmest skeen også

Det lyder da også lækkert. Måske vi lige skal have en madsnak den 5. januar.

Nu må jeg i seng - det skulle da lige passe, at de vil tidligt op, når moren ikke er gået i seng kl. 22.

Anmeld

29. december 2010

Lone Jakobsen

KaMa skriver:

Kun godt med lidt om eksem. Jeg er nemlig ret uprøvet i det.

Dvs. jeg har også fået eksem. Er kommet efter jeg fik børnene. Mærkeligt. Så er vi da to i familien, der har det.

Uh, jeg håbede, at det blev bedre til sommer. Selvom jeg ved at det bliier værre i varmen. Lægen har bare sagt, at det er specielt slemt, når der er så stor forskel på temperatur ude og inde.

I morges vågnede han med størknet blod under sine negle og kradse mærker på kroppen. Så synd. Mit hjerte bløder for ham. Han klør og kradser natten lang og jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg klipper hans negle flere gange om ugen. Min mor synes, at han skal have handsker på.

åh jeg får ondt helt ind i sjælen. Rasmus sover slet ikke ude når det er så koldt.

man kan få helt specielle natdragte til eksem børn. de kaldes "rumdragter" og er syet på en måde så børn ikke kan komme til at kradse sig. men de er meget dyre.

jeg har stor erfaring med eksem, da min ene søn har haft det i særlig svær grad... så spørg endelig.

hvilken størrelse bruger din søn, for så vil jeg lige prøve at undersøge noget for dig?

Anmeld

29. december 2010

Vial

Baagøe skriver:

Jeg synes da klart, du skulle prøve det af, for hvis du kunne komme af med aftenflasken allerede nu, er det jo blot en ekstra bonus, da den er svært at komme af med for mange Hvor er det i grunden super fedt, at de små basser bare trives så fint. Du gør det bare super godt som mor - hatten af for dig

Tak. Jeg er faktisk også lidt stolt, hvis jeg skal være ærlig. Jeg har også "ofret" meget. Lever fuldstændig på deres præmisser og har intet socialt liv. Alt handler om, at de har helt faste rammer - og de elsker det!

I det nye år vil jeg dog til at være lidt social igen. Det tror jeg, at de er klar på nu (læs: moren kan overskue en travl dagligdag kombineret med kaffe-dates)

Anmeld

29. december 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Det lyder da også lækkert. Måske vi lige skal have en madsnak den 5. januar.

Nu må jeg i seng - det skulle da lige passe, at de vil tidligt op, når moren ikke er gået i seng kl. 22.

Du gør vi...glæder mig til at se jer

Anmeld

29. december 2010

Vial

nutche skriver:

åh jeg får ondt helt ind i sjælen. Rasmus sover slet ikke ude når det er så koldt.

man kan få helt specielle natdragte til eksem børn. de kaldes "rumdragter" og er syet på en måde så børn ikke kan komme til at kradse sig. men de er meget dyre.

jeg har stor erfaring med eksem, da min ene søn har haft det i særlig svær grad... så spørg endelig.

hvilken størrelse bruger din søn, for så vil jeg lige prøve at undersøge noget for dig?

Han bruger nu størrelse 74 - han vokser som ukrudt (lige som sin søster).

Jeg har godt overvejet om han skulle sove inde, men han sover så godt ude i kulden og jeg smører ham ind fra top til tå i Locobase repair (derfor badet er lige før han skal ud at sove). Læge og SP mener, at han skal ud.

Anmeld

29. december 2010

Lone Jakobsen

KaMa skriver:

Han bruger nu størrelse 74 - han vokser som ukrudt (lige som sin søster).

Jeg har godt overvejet om han skulle sove inde, men han sover så godt ude i kulden og jeg smører ham ind fra top til tå i Locobase repair (derfor badet er lige før han skal ud at sove). Læge og SP mener, at han skal ud.

synes det lyder helt fint. en natdragt med fødder, kan evt. hindre at han kradser sig om natten. du skal endelig holde fast ved ude søvnen hvis den fungere. har bare hørt at de ikke må sove ude hvis det er under 10 graders frost. locobase repair er det fedeste du kan få til ham, men hos mig har den aldrig fungeret, så her bruger jeg decubal bodycreme.

er han i andre former for behandling? (hormon, mixtur eller speciel bade?)

er lige ved at finde ud af om jeg kan skaffe dig en "rumdragt" uden beregning

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

Tak. Jeg er faktisk også lidt stolt, hvis jeg skal være ærlig. Jeg har også "ofret" meget. Lever fuldstændig på deres præmisser og har intet socialt liv. Alt handler om, at de har helt faste rammer - og de elsker det!

I det nye år vil jeg dog til at være lidt social igen. Det tror jeg, at de er klar på nu (læs: moren kan overskue en travl dagligdag kombineret med kaffe-dates)

Du har al mulig grund til at være stolt Jeg kender godt det med intet socialt liv. Mine veninder kan rask væk det ene og det andet enten fordi de bor sammen med en mand til at tage sig af ungerne eller også er de singler 

Jeg føler mig til tider stavnsbundet i eget hjem, mens de andre giver den gas Men det har jeg så småt accepteret - dog under protest...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.