Fra et til to måltider...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.146 visninger
31 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Vial

Så melder jeg mig igen på banen med en mad-tråd.

Nu har mine børn i en måned fået grød en gang om dagen - plus en flaske aften-vælling. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at give dem et måltid til (kartoffelmos og grøntsagsmos).

Spørgsmålet er bare, hvornår det skal være...

Hvordan gik I fra 1 til 2 måltider. Flyttede i det første måltid eller hvordan?

Vores dag kører ret stramt - da jeg jo er alene med tvillinger, så er der ikke meget slinger i valsen.

Sådan ser den ud:

Kl. 7 står vi op. De får en flaske mme med det samme.

Kl. 9 Lur i sengene.

Kl. 9.30 De er ved at vågne og begge kommer i bad

Kl. 10.30 Flaske med mme

Kl. 11.00 De bliver lagt i voksier og kommer ud i vognen i haven

Kl. 14.30 VÆKKER jeg dem fra luren i barnevognen (prøvede en gang at lade dem sove. De tog 4 timer...lige i overkanten).

Kl. 14.45 Grød. Lidt leg og flaske med mme

Kl. 16.00 Kort lur i sengene - derefter leg.

Kl. 18.00 Flaske med mme . Derefter leg/tv. Tit har de brug for powernap i sengene - ca. 20 min.

Kl. 19.45 Stor flaske vælling

Kl., 20.00 GODNAT i hver deres seng på eget værelse... de har indtil for to dage siden sovet i min seng. Overgangen har gået rigitig godt...de har sovet igennem, som de plejer.

Mellem kl. 20 og 7 får de INTET mad

Hvornår pokker skal de lige æde deres grøntsager!!! Hvor ville i putte det ind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Lone Jakobsen

kl 18 hvor du har aftensflasken så skifter du den ud med kartoffelmos med grøntsager.

Anmeld

29. december 2010

dorthemus

Jeg ville skifte mme kl. 10.30 ud med grød og så grøntsagsmos om eftermiddagen

Anmeld

29. december 2010

Vial

nutche skriver:

kl 18 hvor du har aftensflasken så skifter du den ud med kartoffelmos med grøntsager.

Jeg tænker bare at det er for tæt på vællingen kl. 1945. Den vil jeg nødig af med, da den giver moren hele nætter med søvn..haha.

Man må jo prøve sig frem, det er jo ikke små robotter. Synes bare at det er ret koncentreret med "fast føde" kl. 15, 18 20.

Anmeld

29. december 2010

Lone Jakobsen

KaMa skriver:

Jeg tænker bare at det er for tæt på vællingen kl. 1945. Den vil jeg nødig af med, da den giver moren hele nætter med søvn..haha.

Man må jo prøve sig frem, det er jo ikke små robotter. Synes bare at det er ret koncentreret med "fast føde" kl. 15, 18 20.

hvad så med at skifte morgen flasken ud med grød, og så give kartoffelmosen til middag.

målet er jo 3 måltider om dagen plus mellemmåltider, så hvis du har mulighed for at vende dem til morgen, middag og aftensmad... så småt allerede nu... så gør det overgangen nemmere

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

KaMa skriver:

Jeg vil give Lone ret. Giv dem mosen til aftensmad, for mos og grøntsager mætter noget mere end vællingen, så de burde stadig sove igennem på den tunge aftensmad og evt. en flaske inden sengetid

Anmeld

29. december 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Så du mit svar eller ignorerer du mig bare

Anmeld

29. december 2010

Vial

dorthemus skriver:

Jeg ville skifte mme kl. 10.30 ud med grød og så grøntsagsmos om eftermiddagen

Det havde jeg også tænkt...

De skal bare OGSÅ have mme. Så det bliver en kombi. Problemet der er, at der dårlig er tid til både bad, grød og flaske inden deres lur. Jeg tør dårligt rykke på deres lur. Tænk, hvis de så droppede de 3½ time!!!!

Så skal de måske i stedet i bad om aftenen. Måske en god ide.

Kunne måske gøre sådan:

kl. 7 mme

9.30 Bad, grød og mme

11.00 (eller lidt over) SOVE

1445 Grøntsager, mme

16.00 kort lur og derefter bad.

18.00 mme

1945 Vælling

(okay, hvem orker lige at leve sig ind i den komplicerede dagsplan..hahaha)

Anmeld

29. december 2010

Vial

nutche skriver:

hvad så med at skifte morgen flasken ud med grød, og så give kartoffelmosen til middag.

målet er jo 3 måltider om dagen plus mellemmåltider, så hvis du har mulighed for at vende dem til morgen, middag og aftensmad... så småt allerede nu... så gør det overgangen nemmere

God pointe!

Anmeld

29. december 2010

Vial

Baagøe skriver:

Jeg vil give Lone ret. Giv dem mosen til aftensmad, for mos og grøntsager mætter noget mere end vællingen, så de burde stadig sove igennem på den tunge aftensmad og evt. en flaske inden sengetid

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Det kan da godt være, at jeg skulle droppe vællingen. Ih, det er bare min bedste ven ellers.. Men på sigt skal de jo nøjes med aftensmad og evt en flaske.

Måske en god idé at fremtidssikre sig lidt som nutche skriver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.