Leiden v mutation (læs teksten før i stemmer, tak)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Mi

I kunne jo også undersøge muligheden for ægsortering. Vi fik at vide af lægerne, at hvis jeg også havde været bærer af sygdommen som min mand er, så ville de have tilbudt os ægsortering, så vi var sikre så at barnet ikke ville blive sygt.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Lunae

Rose <3 skriver:

Hvordan kan det så være du i 1. omgang blev undersøgt for det? (Hvis altså det er ok, jeg spørger?)

Hvis jeg blev gravid igen, ville jeg også skulle sprøjte mig selv dagligt pga. mange blodpropper i min graviditet med min datter.

Min Mor havde 3 blodpropper, som 39 årig! De fandt ud af, at hun havde leiden v. Den gang ville jeg ikke undersøges, fordi jeg mente, at det var unyttig viden, men tog alligevel konsekvensen og droppede p-pillerne som prævention.

Efter min fødsel skulle lægen og jeg så tale prævention og jeg fortalte klart at jeg ikke ville have p-piller pga min mors genfejl. Hun sagde så, at det var vigtigt at blive testet i forhold til fremtidige graviditeter - derfor gik jeg med til at blive undersøgt!

Anmeld

29. december 2010

Lunae

MarianneSonne skriver:

I kunne jo også undersøge muligheden for ægsortering. Vi fik at vide af lægerne, at hvis jeg også havde været bærer af sygdommen som min mand er, så ville de have tilbudt os ægsortering, så vi var sikre så at barnet ikke ville blive sygt.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Det er desværre ikke en mulighed for mig, da hele mit gen er beskadiget! Men det vil min datter kunne, da hun kun har det i halvdelen af genet!

Anmeld

29. december 2010

Klumpe-dumpe

Lunae skriver:

Min Mor havde 3 blodpropper, som 39 årig! De fandt ud af, at hun havde leiden v. Den gang ville jeg ikke undersøges, fordi jeg mente, at det var unyttig viden, men tog alligevel konsekvensen og droppede p-pillerne som prævention.

Efter min fødsel skulle lægen og jeg så tale prævention og jeg fortalte klart at jeg ikke ville have p-piller pga min mors genfejl. Hun sagde så, at det var vigtigt at blive testet i forhold til fremtidige graviditeter - derfor gik jeg med til at blive undersøgt!

Jeg har også valgt ikke at blive undersøgt (endnu)

Dog ved jeg jo allerede hvad jeg skal, hvis jeg bliver gravid igen. (Hvilke jeg bestemt ikke regner med jeg skal)

Om min datter skal undersøges, tja det må hende og jeg tage når hun bliver ældre.

Anmeld

29. december 2010

quindelist

Jeg har stemt ja, -jeg har selv faktor V leiden mutationen og er i øvrigt lige blevet gravid med ønskebarnet, så jeg er godt igang med solide doser innohep allerede.

Vi har fået min mand undersøgt og han har ikke den samme mutation, og derfor vil vores børn blive heterozygote for mutationen.

Det er jeg ikke så bekymret for, tusindvis af mennesker har den mutation uden nogen sinde at opdage det. Men fordi vi ved det så vil vores evt. datter kunne tage forholdsregler i forbindelse med operationer, graviditeter, valg af prævention osv osv.

Anmeld

29. december 2010

Lunae

Rose <3 skriver:

Jeg har også valgt ikke at blive undersøgt (endnu)

Dog ved jeg jo allerede hvad jeg skal, hvis jeg bliver gravid igen. (Hvilke jeg bestemt ikke regner med jeg skal)

Om min datter skal undersøges, tja det må hende og jeg tage når hun bliver ældre.

Synes os, at det var en svær beslutning at blive testet, men må indrømme at jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig, at jeg fejlede noget!

Anmeld

29. december 2010

Klumpe-dumpe

Lunae skriver:

Synes os, at det var en svær beslutning at blive testet, men må indrømme at jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig, at jeg fejlede noget!

Lige nu har jeg heller ikke behov for at vide det... Men selvføl. tager jeg ikke P-piller og kommer heller aldrig til det igen. Så jeg tager da mine forholdsregler, og nævner det ved medicinering osv.

Nej jeg kan godt forstå du fik et chock, da du fik resultatet. Puha.

Anmeld

29. december 2010

malenemusen

Jeg har stemt ja - og med den begrundels at jeg selv har en genfejl, dog ikke Leiden, men istedet noget der hedder Faktor II Varianten - denne type er der maks 2 % der fejler og er derfor ikke særlig kendt her i Danmark.

Jeg har selv haft blodprop i benet og i lungen, og skal også når en evt graviditet en dag melder sig behandles med medicin for at undgå flere blodpropper.

Jeg synes ikke der er noget i vejen for at sætte børn i verden, når det vi fejler kun er med til at give en lidt højere risiko for blodpropper - der er jo også folk med AIDS der vælger at sætte børn i verden.

Jeg vælger at se på det, sådan at vores børn i det mindste er klar over deres gen fejl allerede fra deres livs begyndelse, og ikke som mig der fik min første blodprop som 18 årig.

Anmeld

29. december 2010

camillahej

Jep ville da helt sikkert vælge at få børn alligevel kan man da ikke bare lade hver med & hvis det skulle gå hen at ske det med blodpropper er de simpelthen så kloge lægerne idag. Knus herfra

Anmeld

29. december 2010

Lunae

quindelist skriver:

Jeg har stemt ja, -jeg har selv faktor V leiden mutationen og er i øvrigt lige blevet gravid med ønskebarnet, så jeg er godt igang med solide doser innohep allerede.

Vi har fået min mand undersøgt og han har ikke den samme mutation, og derfor vil vores børn blive heterozygote for mutationen.

Det er jeg ikke så bekymret for, tusindvis af mennesker har den mutation uden nogen sinde at opdage det. Men fordi vi ved det så vil vores evt. datter kunne tage forholdsregler i forbindelse med operationer, graviditeter, valg af prævention osv osv.

Tusind tak for svar! Jeg svarer lige på din pb på et andet tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.