Fra stop med prævention til menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

VIPpigen

Anonym skriver:

Tak for alle Jeres svar. Spørg fordi jeg har smidt pillerne for 2 mdr siden og der sker ikke en dyt. Øv!

Og du tester negativt??

Her stoppede jeg til nytår, fik mens kort tid efter, og igen 28 dage senere. Derefter gik jeg over tid, positiv test, men blødte samme aften, og derefter negativ test. Da jeg nåede april i år, ventede jeg mens, men gik 5 dage over tid før jeg fik et spark om at købe en test. Og positiv den var

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Og du tester negativt??

Her stoppede jeg til nytår, fik mens kort tid efter, og igen 28 dage senere. Derefter gik jeg over tid, positiv test, men blødte samme aften, og derefter negativ test. Da jeg nåede april i år, ventede jeg mens, men gik 5 dage over tid før jeg fik et spark om at købe en test. Og positiv den var

Ja, jeg tester negativ....

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Jeg fik aldrig en normal cyklus.. og på et tidspunkt stoppede min mens helt og aldeles og jeg var forbi lægen. Jeg fik konstateret pco, men får i dag medicin, så jeg igen har mens og en rimelig normal cyklus igen..

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Jeg fik aldrig en normal cyklus.. og på et tidspunkt stoppede min mens helt og aldeles og jeg var forbi lægen. Jeg fik konstateret pco, men får i dag medicin, så jeg igen har mens og en rimelig normal cyklus igen..

Hvad er pco? Og hvordan finder man ud af om man har det?

Gad vide om jeg har det? Før jeg begyndte på p-piller havde jeg 4 år hvor min menstruation kom som vinden blæser. Der kunne sagtens gå 3-6 mdr. mellem hver blødning.

Hvor lang tid skal ens menstraution udeblive førend lægen vil sætte den i gang med medicin?

Jeg skal til gynækolog midt i januar, så håber at han kan hjælpe mig.

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Hvad er pco? Og hvordan finder man ud af om man har det?

Gad vide om jeg har det? Før jeg begyndte på p-piller havde jeg 4 år hvor min menstruation kom som vinden blæser. Der kunne sagtens gå 3-6 mdr. mellem hver blødning.

Hvor lang tid skal ens menstraution udeblive førend lægen vil sætte den i gang med medicin?

Jeg skal til gynækolog midt i januar, så håber at han kan hjælpe mig.

PCO er en tilstand som ca. hver 5. kvinde har. Symptomerne er udebleven eller uregelmæssig mens, øget hårvækst, træthed, æblefacon, uren hud mm. Man danner for meget mandlig hormon hvilket gør, at ens æg ikke bliver "klækket" og dermed får man ikke mens og ens æg ophober sig i æggestokkene.

Jeg ved ikke hvor længe man skal gå inden lægen vil tjekke dig, men eftersom det "kun" er 2 mdr. siden, ville jeg nok lige se tiden an. MEN dét at du har haft uregelmæssig mens inden p-pillerne gør i hvert fald ikke mistanken om mulig pco mindre.

Gyn kan muligvis scanne dig for at se, om du har mange ægblærer i æggestokken, når du skal derind.

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

PCO er en tilstand som ca. hver 5. kvinde har. Symptomerne er udebleven eller uregelmæssig mens, øget hårvækst, træthed, æblefacon, uren hud mm. Man danner for meget mandlig hormon hvilket gør, at ens æg ikke bliver "klækket" og dermed får man ikke mens og ens æg ophober sig i æggestokkene.

Jeg ved ikke hvor længe man skal gå inden lægen vil tjekke dig, men eftersom det "kun" er 2 mdr. siden, ville jeg nok lige se tiden an. MEN dét at du har haft uregelmæssig mens inden p-pillerne gør i hvert fald ikke mistanken om mulig pco mindre.

Gyn kan muligvis scanne dig for at se, om du har mange ægblærer i æggestokken, når du skal derind.

Tak for dine svar. Sætter jeg virkelig pris på!

Konstaterer man pco ved at tjekke ægblærer eller er der andre måder man kan konstatere det på?

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Anonym skriver:

Tak for dine svar. Sætter jeg virkelig pris på!

Konstaterer man pco ved at tjekke ægblærer eller er der andre måder man kan konstatere det på?

Både via scanning og blodprøve for at tjekke hormontallene

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Både via scanning og blodprøve for at tjekke hormontallene

Jeg var lige inde på en hjemmeside og læse om PCO. Det lyder meget som mig, herunder også træthed, hedeture, sukkermani, søvnproblemer mv.

Nå, må spørge gynækologen!

Prøver du at blive gravid?

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Anonym skriver:

Jeg var lige inde på en hjemmeside og læse om PCO. Det lyder meget som mig, herunder også træthed, hedeture, sukkermani, søvnproblemer mv.

Nå, må spørge gynækologen!

Prøver du at blive gravid?

Ja man har bl.a. svært ved at blive mæt hvilket er ret frustrende..

Ja jeg har forsøgt i i over 1½ år nu..

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

Har det noget med pco af gøre at det tager lidt tid? Eller har pco ikke den store betydning, når du får medicin?

Hvad hedder den medicin du får egentlig?

Håber at det snart lykkedes for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.