Hvordan opdrager I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2008

ann-kristina

ivfmarie skriver:

groft set fungerer opdragelsen her i huset som hundeopdragelse! :D

Og det betyder NEJ! når de gør noget de ikke må, og ros når de stopper med at gøre det de ikke måtte.

Det med de lange forklaringer er sikkert en god ide... det er noget med at vise forståelse for barnets behov/ønske, så det ikke føler sig afvist selvom ønsket ikke opfyldes.
Men jeg tager bare ikke lige den lange snak med Malte der lige fortiden bare siger "agu" til alt (hvis altså ikke at han skriger som en tøs!!).
Jeg har forsøgt at køre den pædagogiske stil med Freja - og det er vist egentlig gået ok. Men efter hun er begyndt i børnehave, så preller alt fornuftig snak bare af på hende. Kors... I fatter ikke hvormange gange hun kan nå at spørge "hvorfor?" i løbet af en dag!!!! 8(

Marie - med meget lydig hund, men uvorne unger (?)

Ha ha, jeg sidder og griner lidt for mig selv, for det lyder fuldstændig som her hos os. Vi har også en Freja der går i børnehave og der er det også "hvorfor det?" til ALT. Konstant og hele tiden. I morges på vej i bilen, ca 15 min for sent på den lød det så pludselig fra bagsædet: "mor hvordan kommer babyerne ud af maven?" Så tog vi så lige den forklaring midt i morgenstresseriet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2008

ka li ja

linemus skriver:

at man til et barn der bliver ammet og bider i yveret skal sige: Godt, du fortæller mig vist, at du er færdig med at spise. Nu må du hellere komme op.

LOL - jeg kom godt nok til at grine der. Kan lige se det for mig, når man sidder der med en 3 mdr. gammel bebs. Tsk tsk.

Ved ikke om der er noget om det, men herhjemme siger vi altså nej. Nej nej nej nej nej.

Nej, du må ikke bide i fars sko - og så giver vi hende noget andet, eller tager hende med et andet sted hen. Ellers gør hun det bare igen.

Det har da virket på Sebastian. Han bider ikke i sko mere.

Det har da virket på Sebastian. Han bider ikke i sko mere.

hahahahaha ja det er da altid noget!!!

haha ja her hjemme bruger vi altså også nej. til arthur. til alexander bruger vi mest; jeg vil ha du gør..... nej virker ikke på ham....

Anmeld

4. september 2008

Tynen

Fank gård!
Så er vi måske tilnærmelsesvis normale herhjemme i hytten! - Pheew!

Må ærligt indrømme at jeg ikke er meget for den nye trend, med at tale alt ihjel.
Men som Siber skriver, tror jeg også det er vigtigt at vælge sine nej´er med omhu, så det hele ikke blive så surt og kedeligt at være barn.
Men nogen stor forklaring behøver hun altså ikke få endnu (Stella, altså)

Anmeld

4. september 2008

BellaT

Vi siger nej! Altså forstået på den måde at jeg ikke forstår det der med at forklare dem det. Det forstår de da ikke endnu.
Synes, ligesom andre, også at det er et alt for stort ansvar at lægge på sådan en lille en. De skal da vide at mor (eller far) bestemmer og gør det der er bedst for dem.
Tit når jeg siger nej til Phillip, laver han ondt skuleblik og bliver rasende. Han vil da bare ignorere mig fuldstændig, hvis jeg skulle fortælle en lang forklaring om, at han ikke må smide med gaflen fordi den så bliver beskidt og mor så skal hente en ny og opvaskeren bliver alt for hurtigt fuld, når han smider med gafler hele tiden. Og at han desuden kan ramme andre mennesker og ting med den flyvende gaffel...

Knus fra Helle - endnu en nej-siger;)...

Anmeld

5. september 2008

Nadi

Lige pt tror jeg ikke at Oliver fatter de der lange forklaringer, så lige pt er det NEJ så han forstår hvad han må og ikke må. Men jeg vil helt klart opdrage med JA og ikke nej. Give muligheder og ikke begrænsninger. Men det bliver først nu her når han får et ordentlig sprog og kan forstå noget mere, hans hjerne skal jo heller ikke overophede :D

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.