En fornemmelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Jarnsaxa

Babyblop skriver:

Jeg kan sagtens følge dig!!!!!

Jeg har ikke haft menstruation mens jeg har taget minipiller, hvilket jeg skulle have haft med den type jeg har taget. Min læge har ikke kunne forklare hvorfor. Nu hvor jeg ingen prævention tager, får jeg heller ingen menstruation. Jeg ved godt at det tager tid for hormoner at komme ud af kroppen - men er alligevel dybt frustreret, og er bekymret for at der er noget galt med mig!

Jeg tænker også på at blive gravid hele tiden - og det gør det dælme ikke nemmere, at stort set alle mine veninder enten lige har født eller er gravide.

Jeg er først i 30érne, så det må jo helst heller ikke tage alt for længe før der er bid.

Jeg får de samme bemærkninger som du får...hvis du ikke tænker på det og stresser over det skal det nok komme. Det er ganske sikkert rigtigt...men fandme ikke lige det nemmeste!!

Iiiiih, hvor er det godt at høre, at andre forstår en så godt!!!!! GODT man ikke er den eneste :p

Hvor lang tid har I været i gang?

Ja, det med at alle andre omkring en kaster babyer ud, gør det sgu ikke nemmere. OG slet ikke, når det er dem der siger, at man bare skal glemme det og så kommer det nok. JA, det kan de jo sagtens sige, de HAR jo deres guldklump

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

babyblyp

Vi har ikke været i gang særlig længe.. knap to måneder... så burde måske ikke føle som jeg gør.

Men jeg har været klar til børn længe - min kæreste skulle bare også være klar....Så for mit vedkommende kan det selvfølgelig ikke gå stærkt nok. Men det der frusterer mig mest, er den manglende cyklus...for uden den er det dælme sværre odds.

Hvor længe har i prøvet?

Og ja, dejligt at opdage at man ikke er den eneste.

Hilsen babyblyp tidligere blop. :-)

Anmeld

19. december 2010

Bavianis

Hej med-søster!

Nu skal I lige høre her alle damer: Hvis man ikke kan blive gravid hvis man tænker på det, ønsker det, og ikke har andet i hovedet end ægløsning, samlejestillinger og skedeslim - så er det vist helligånden der har gjort mig gravid 2 gange??? (Hvilket jeg så IKKE tror er tilfældet - der var nok andre den ville vælge frem for mig...).

Men jeg vil bare sige til dig Jarnsaxa - at hvis der var NOGET jeg var MEGA, AFSINDIGT, UENDELIGT TRÆT af at høre da vi gik i gang - så var det PRÆCIST den der med "Jamen du skal da bare lade være med at tænke på det, så kommer det da helt af sig selv!" (sagt med Hella Joof P3-mor stemme...). NÅÅEH JA - tak veninde og mor til 8 (som alle selvfølgelig er kommet i første forsøg...).

Så vil bare sige: Det kan godt være at det FØLES længere, fordi man bare vil have den lille slambert i hus - men hvis man ikke kunne blive gravid hvis man tænkte over det - så ville 85% af alle danske kvinder være ude af stand til at få børn...

Årh, jeg husker mine tanker:

"Jeg er en gold, gold kvinde!"

"Jeg er sikkert 65 år indeni!"

"Mon et æg overhovedet kan hænge fast i min livmoder?"

"Hvorfor fuck var det ikke lige vi startede da jeg var 16 og aller mest fertil??"

Og andre fuldstændige åndssvage tanker, som var ved at drive min kæreste til vanvid...

Nå, det blev da en ordentlig smøre - men du ramte også lige min vredespedal (altså ikke dig, men det du også er godt træt af!). Så vil bare sige: tænk på det ALT det du vil - det hjalp for os hele 2 gange!!

Knus og kram og held og lykke

Anmeld

19. december 2010

Jarnsaxa

Bavianis skriver:

Hej med-søster!

Nu skal I lige høre her alle damer: Hvis man ikke kan blive gravid hvis man tænker på det, ønsker det, og ikke har andet i hovedet end ægløsning, samlejestillinger og skedeslim - så er det vist helligånden der har gjort mig gravid 2 gange??? (Hvilket jeg så IKKE tror er tilfældet - der var nok andre den ville vælge frem for mig...).

Men jeg vil bare sige til dig Jarnsaxa - at hvis der var NOGET jeg var MEGA, AFSINDIGT, UENDELIGT TRÆT af at høre da vi gik i gang - så var det PRÆCIST den der med "Jamen du skal da bare lade være med at tænke på det, så kommer det da helt af sig selv!" (sagt med Hella Joof P3-mor stemme...). NÅÅEH JA - tak veninde og mor til 8 (som alle selvfølgelig er kommet i første forsøg...).

Så vil bare sige: Det kan godt være at det FØLES længere, fordi man bare vil have den lille slambert i hus - men hvis man ikke kunne blive gravid hvis man tænkte over det - så ville 85% af alle danske kvinder være ude af stand til at få børn...

Årh, jeg husker mine tanker:

"Jeg er en gold, gold kvinde!"

"Jeg er sikkert 65 år indeni!"

"Mon et æg overhovedet kan hænge fast i min livmoder?"

"Hvorfor fuck var det ikke lige vi startede da jeg var 16 og aller mest fertil??"

Og andre fuldstændige åndssvage tanker, som var ved at drive min kæreste til vanvid...

Nå, det blev da en ordentlig smøre - men du ramte også lige min vredespedal (altså ikke dig, men det du også er godt træt af!). Så vil bare sige: tænk på det ALT det du vil - det hjalp for os hele 2 gange!!

Knus og kram og held og lykke

I U!!!!

Tak for et fantastisk opmuntrende og morsomt indlæg, skide hyggeligt at vågne op til en grå søndag morgen, you made my day!

Det er nemmerlig lige præcis nogle af de samme tanker, jeg render rundt med hele tiden. Men ja, jeg tænker da også, at størstedelen af danske kvinder ville være golde, hvis det forholdt sig sådan at man ikke måtte tænke på det!

Tusind tak for held og lykke, og selv tillykke med din abekat i maven

Anmeld

19. december 2010

Jarnsaxa

babyblyp skriver:

Vi har ikke været i gang særlig længe.. knap to måneder... så burde måske ikke føle som jeg gør.

Men jeg har været klar til børn længe - min kæreste skulle bare også være klar....Så for mit vedkommende kan det selvfølgelig ikke gå stærkt nok. Men det der frusterer mig mest, er den manglende cyklus...for uden den er det dælme sværre odds.

Hvor længe har i prøvet?

Og ja, dejligt at opdage at man ikke er den eneste.

Hilsen babyblyp tidligere blop. :-)

Vi har været i gang lige så længe som jer, men her var det også noget, vi måtte vente på at gå i gang med, i vores tilfælde pga. noget afvikling af medicin. Så selvom vi har været i gang i to måneder, så kan det godt føles som meget længere, eftersom vi jo har gået og ønsket det meget længere For mit vedkommende har jeg i over et år gået og ventet på at kunne gå i gang, og i og med der endnu ikke er sket noget, så kan man faktisk sige, at jeg har ventet i en 14-15 måneder nu, rent mentalt...

Har du snakket med lægen om din cyklus?

Anmeld

19. december 2010

babyblyp

Vi har også ventet, da jeg skulle trappe ud af medicin før vi gik i gang. Vi har da noget tilfælles. :-)

Jeg har talt med min læge, men han kunne ikke forklare hvorfor jeg ikke fik menstruation mens jeg tog minipiller. Jeg skiftede fra p-piller til mini-piller for at få egen cyklus, så vi var bedre stillet når vi endelig skulle i gang. Der er nogle minipiller der hæmmer ægløsning, men det gør det præperat som jeg har taget ikke.

Jeg har så talt med en gynækolog, som ikke svarede på hvorfor jeg ikke havde haft menstruation, men egentlig bare sagde at jeg skulle vente et halvt år efter stop af prævention, førend man kunne sige noget om ens cyklus. Synes bare at det er længe at vente!

Anmeld

19. december 2010

Jarnsaxa

babyblyp skriver:

Vi har også ventet, da jeg skulle trappe ud af medicin før vi gik i gang. Vi har da noget tilfælles. :-)

Jeg har talt med min læge, men han kunne ikke forklare hvorfor jeg ikke fik menstruation mens jeg tog minipiller. Jeg skiftede fra p-piller til mini-piller for at få egen cyklus, så vi var bedre stillet når vi endelig skulle i gang. Der er nogle minipiller der hæmmer ægløsning, men det gør det præperat som jeg har taget ikke.

Jeg har så talt med en gynækolog, som ikke svarede på hvorfor jeg ikke havde haft menstruation, men egentlig bare sagde at jeg skulle vente et halvt år efter stop af prævention, førend man kunne sige noget om ens cyklus. Synes bare at det er længe at vente!

Gud ja, vi har da en del tilfælles så :p Så må vi virkelig også kunne sætte os ind i hinandens situation!

Er du en af dem, der kommer her hos mig til førmødregruppe d. 15. januar? Ellers skal du være hjerteligt velkommen!

Ja, da jeg stoppede med p-ringen fik jeg også at vide at gynæ, at jeg skulle vente op imod seks måneder på min mens, før hun ville se mig igen.. Men den kom heldigvis for små to uger siden. Håber da også din viser sig snart

Anmeld

19. december 2010

babyblyp

Jarnsaxa skriver:

Gud ja, vi har da en del tilfælles så :p Så må vi virkelig også kunne sætte os ind i hinandens situation!

Er du en af dem, der kommer her hos mig til førmødregruppe d. 15. januar? Ellers skal du være hjerteligt velkommen!

Ja, da jeg stoppede med p-ringen fik jeg også at vide at gynæ, at jeg skulle vente op imod seks måneder på min mens, før hun ville se mig igen.. Men den kom heldigvis for små to uger siden. Håber da også din viser sig snart

Det lyder som et godt initiativ...men jeg bor i jylland og kan se at du bor i KBH, så er ikke lige i nærheden, desværre.

Hvad gik der så... knap halvanden måned fra du stoppede med p-ring til du fik menstraution?

Ja, håber godt nok at den snart viser sig! Jeg er utålmodigheden selv!

Og så er næste skridt så om den er helt uregelmæssig... øv synes der er mange uvisheder..!

Har du overvejet brug af ægløsningstest?

Anmeld

19. december 2010

Frøken J.

Jarnsaxa skriver:

Haha.. det er det, jeg er sådan lidt småtræt af at få at vide.. Det er jo ikke noget man bare kan glemme!Ved godt at folk har de bedste intentioner. Men det hjælper altså ikke lige at få det at vide.

Jeg gad godt nogle ville sige noget ANDET end det

Åh ja, det er frustrerende. Jeg tror virkelig ikke på, at man bliver gravid, bare fordi man holder op med at tænke på det. Det kan godt ske, at man kan opleve fysiske symptomer på psykiske ting, men jeg nægter simpelthen at tro på, at tanker kan modvirke en graviditet. At nogle bliver gravide, når de holder op med at fokusere på det, tror jeg er ren tilfældighed. Så lyt ikke til de ord, for man skal da have lov at tænke på det.

Anmeld

19. december 2010

Jarnsaxa

Secrets skriver:

Åh ja, det er frustrerende. Jeg tror virkelig ikke på, at man bliver gravid, bare fordi man holder op med at tænke på det. Det kan godt ske, at man kan opleve fysiske symptomer på psykiske ting, men jeg nægter simpelthen at tro på, at tanker kan modvirke en graviditet. At nogle bliver gravide, når de holder op med at fokusere på det, tror jeg er ren tilfældighed. Så lyt ikke til de ord, for man skal da have lov at tænke på det.

Tak

Man skal nemlig ha' lov at tænke på det!

Glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.