Madplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Mi

Omelet

Æg, mælk, salt,peber, timian piskes. I panden, tomatskiver i, evt nogle stykker kød eller peperonipølse i. Stege lidt og så gerne i ovnen, hvis panden kan holde til det. Hvis du har rester af kartoffler fra dagen før, så skæres de i skiver og kommes også i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

patella

MarianneSonne skriver:

Omelet

Æg, mælk, salt,peber, timian piskes. I panden, tomatskiver i, evt nogle stykker kød eller peperonipølse i. Stege lidt og så gerne i ovnen, hvis panden kan holde til det. Hvis du har rester af kartoffler fra dagen før, så skæres de i skiver og kommes også i.

Mmmm tak, det lyder dejligt lækkert og nemt Tak!

Anmeld

15. december 2010

patella

Jeg søger stadig flere, hvis nogen har gode idéer Det behøver ikke være med opskrift (det tar jo lidt lang tid at skrive) bare lige hvad der falder dig ind af retter...

På forhånd tak... 

Anmeld

15. december 2010

Hansen97

Vores kører lidt på:

Risengrød
Medister
Bøf
Abehjerne
Lasagnette
Pasta m kødsovs
Hamburgerryg
Toast
Rugbrød
Frikadeller
Sv. pølseret
Pastamix
Cevapcici
Kylling
Jogurt
Tomatsuppe
Brændende kærlighed

Det var lidt af det vi kører rundt i... hvis det var det du spurgte om..

Anmeld

15. december 2010

patella

112233 skriver:

Vores kører lidt på:

Risengrød
Medister
Bøf
Abehjerne
Lasagnette
Pasta m kødsovs
Hamburgerryg
Toast
Rugbrød
Frikadeller
Sv. pølseret
Pastamix
Cevapcici
Kylling
Jogurt
Tomatsuppe
Brændende kærlighed

Det var lidt af det vi kører rundt i... hvis det var det du spurgte om..

Ja det var det - super fint!! Tak for tipsene!

Jeg er lidt nysgerrig, de er Cecapcici, hvor har I dem fra? Er det nogle I selv laver? Vi fik dem i stor stil, da vi boede i Kroatien i ½ år, så jeg er bare lidt nysgerrig efter hvor du kender dem fra?? 

Anmeld

15. december 2010

Hansen97

patella skriver:

Ja det var det - super fint!! Tak for tipsene!

Jeg er lidt nysgerrig, de er Cecapcici, hvor har I dem fra? Er det nogle I selv laver? Vi fik dem i stor stil, da vi boede i Kroatien i ½ år, så jeg er bare lidt nysgerrig efter hvor du kender dem fra?? 

De fleste gange køber jeg dem i Aldi.. de er gode nok til mig

Anmeld

15. december 2010

Hansen97

Hov der er også

Hj. Lavet pizza
Hj. lavet burger
hj. hotdag

Anmeld

15. december 2010

patella

112233 skriver:

De fleste gange køber jeg dem i Aldi.. de er gode nok til mig

Jamen de er da helt sikkert også fine Tænkte bare om du måske var dernedefra og på den måde havde kendskab til dem Tak for de ekstra tip... 

Anmeld

15. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
patella skriver:

Hej tøser

Jeg vil høre om I vil hjælpe mig lidt. Jeg er begyndt at lave madplan og savner selvfølgelig inspiration. Jeg har masser af kogebøger, men ofte syns jeg der skal nogle specialvarer til, som man skal i specialbutikker for at købe. F.eks. jordnøddeolie, eller usaltede pistacenødder og den slags 

Kan du ikke være sød at skrive den første ret du kommer i tanke om som er rimelig sund og som er nem at lave? Så vil jeg bruge tråden her som inspiration til hvad vi skal ha. 

Evt. med opskrift, hvis det ikke er en "almindelig" kendt ret

Tak for hjælpen

ville lige dele det her link med dig.

Det er DR.DK der har lavet en madplan med tilhørende indkøbsliste for 3 uger, man skal købe det der står på madplanen, og det koster omkring 600-700 kr for en uge, vi har kørt med det herhjemme og det er supernemt og rart at prøve forskellig mad hver dag.

denne madplan følger også op på om der er rester fra gårdsdagen som eventuelt kan bruges, super smart.

http://www.dr.dk/Mad/Temaer/2010/Sparemad/20100106090452.htm

Anmeld

15. december 2010

patella

Fru. Skovrup skriver:

ville lige dele det her link med dig.

Det er DR.DK der har lavet en madplan med tilhørende indkøbsliste for 3 uger, man skal købe det der står på madplanen, og det koster omkring 600-700 kr for en uge, vi har kørt med det herhjemme og det er supernemt og rart at prøve forskellig mad hver dag.

denne madplan følger også op på om der er rester fra gårdsdagen som eventuelt kan bruges, super smart.

http://www.dr.dk/Mad/Temaer/2010/Sparemad/20100106090452.htm

Ej altså, det er jo genialt!!! Tusind tak! Det bedste er at man kan få det hele i alm supermarkeder...!!! Fantastisk. Det skal afprøves. (Men det skal alle I andres opskrifter altså også )

Ved du om opskrifterne er til 4 personer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.