Madplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.958 visninger
46 svar
0 synes godt om
14. december 2010

patella

Hej tøser

Jeg vil høre om I vil hjælpe mig lidt. Jeg er begyndt at lave madplan og savner selvfølgelig inspiration. Jeg har masser af kogebøger, men ofte syns jeg der skal nogle specialvarer til, som man skal i specialbutikker for at købe. F.eks. jordnøddeolie, eller usaltede pistacenødder og den slags 

Kan du ikke være sød at skrive den første ret du kommer i tanke om som er rimelig sund og som er nem at lave? Så vil jeg bruge tråden her som inspiration til hvad vi skal ha. 

Evt. med opskrift, hvis det ikke er en "almindelig" kendt ret

Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Mi

ovnbagte rodfrugter med kylling i baconsvøb.

Kartoffler, gulderødder, rødbeder, pastinak, persillerod m.m skrælles og skæres i stykker. I et ovnfast fad, olie, salt, peber og evt paprika over. Kyllingebryst skæret over, du kan evt vikle bacon om. De ligges i fadet til resten og i ovnen med det hele. Ca en halv time ved 200 grader. Meganemt og ok sundt. Du behøver ikke lave det med alle rodfrugterne. Kan bare undlade nogle, men vil klart anbefale rødbederne. Vores piger er helt vilde med det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

14. december 2010

patella

ovnbagte rodfrugter med kylling i baconsvøb.

Kartoffler, gulderødder, rødbeder, pastinak, persillerod m.m skrælles og skæres i stykker. I et ovnfast fad, olie, salt, peber og evt paprika over. Kyllingebryst skæret over, du kan evt vikle bacon om. De ligges i fadet til resten og i ovnen med det hele. Ca en halv time ved 200 grader. Meganemt og ok sundt. Du behøver ikke lave det med alle rodfrugterne. Kan bare undlade nogle, men vil klart anbefale rødbederne. Vores piger er helt vilde med det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Tusind tak, det lyder virkelig lækkert - det skal vi prøve

Men er det nok med 30 min i ovnen til rodfrugterne?

Anmeld

14. december 2010

skoust

hvad med noget wok det kan jo laves på 1000 forskellige måder

Anmeld

14. december 2010

Mi

patella skriver:

Tusind tak, det lyder virkelig lækkert - det skal vi prøve

Men er det nok med 30 min i ovnen til rodfrugterne?

Bagetiden afhænger af hvor store størrelser du skærer dem i

Anmeld

14. december 2010

JulieE

Vi skal have kartoffel-porre suppe i aften. Det er super nemt at lave og rigtig lækkert her i kulden

Jeg plejer at bruge 3 store bagekartofler, som skrælles og skære i skiver.

2 porrer rengøres og skæres i i skiver.

Porrene svitses let ilidt smelstet smør og katoflerne tilsæætte sog svitses også lidt. Herefter tilsættes 7 dl bouillion (grønsags eller hønse) og det hele bringes i kog og simrer til kartoflerne er møre. Suppen tages af varmen og blendes. Der tilsættes 1 dl fløde eller mælk og tilsidst smages der til med salt og peber .

Skal det være ekstra lækkert serveres det med bacon tern eller brødcroutoner

Anmeld

14. december 2010

mth1987

Der både kylling/spinat lasagne eller div. Slags tærter
skriv en pb hvis du vil ha opskrift

Anmeld

14. december 2010

patella

JulieE skriver:

Vi skal have kartoffel-porre suppe i aften. Det er super nemt at lave og rigtig lækkert her i kulden

Jeg plejer at bruge 3 store bagekartofler, som skrælles og skære i skiver.

2 porrer rengøres og skæres i i skiver.

Porrene svitses let ilidt smelstet smør og katoflerne tilsæætte sog svitses også lidt. Herefter tilsættes 7 dl bouillion (grønsags eller hønse) og det hele bringes i kog og simrer til kartoflerne er møre. Suppen tages af varmen og blendes. Der tilsættes 1 dl fløde eller mælk og tilsidst smages der til med salt og peber .

Skal det være ekstra lækkert serveres det med bacon tern eller brødcroutoner

Hold da op det lyder også vildt lækkert - det kommer også på listen!!! 

Anmeld

14. december 2010

patella

Flere? 

Anmeld

14. december 2010

patella

Slet ikke flere?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.