Update ang Frederic's indlæggelse på børne afd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.477 visninger
48 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Mor til Frederic og Freya

Som ventet; I har en dreng med spiseproblemer... 

Tja -jo... ligesom derfor vi gerne vil have hjælp, for det har vi har vi haft på fornemmelsen siden den dag han kom ud.

Vi kom hjem i fredags, uden egentlig at være blevet klogere på noget som helst.

Dertil hvor Frederic ved udskrivelse havde tabt sig - stadig sover for meget - stadig drikker for lidt osv. Men da han på alle andre punkter trives og ikke lige kan kureres med en omgang piller eller pencilin, kunne vi lige så godt blive udskrevet.

Et eksempel;

han havde den ene formiddag siddet og spist lidt af en bolle. Dagen efter havde han udslæt og tynd mave. Spurgte hende pædagog om hun kunne undersøge hvad boller de stilled frem til mellem måltider. For mit gæt ville være multikerne boller fra schulstad, for selv samme varedekralition fik de i børne amb for over 1 år siden, da vi skulle samle dem sammen vi vidste han reagere på. Hun gik på jagt og sørme om det ikke var dem. 

- men i deres øjene er det nok bare en ren tilfældighed. Da han jo er testet for så meget. Hvor jeg så spurgte om hvordan han i alverden skulle få tynd mave når han langt fra drikker 500 ml om dagen og fik udslæt...

Ang det han ikke spiser; jamen der kunne vi stille mad frem sådan lidt over alt, så han selv kunne tage når han har lyst. Vi kan male væggene med nutella og have slik stående fremme. Vi kan plante frugt træ midt i stuen og gulerods bed i hjørnet - han er bedøvende ligeglad. 

Han har en julekalender han fik af sin mormor, den fra haribo med små slik poser i. Han åbner lågerne, men nægter at spise det der i poserne og ligger dem på bordet.

Igår var han med ude at handle ind til mad.

Da det næsten var færdig på komfur, gik han hen og peged på ovnen; adr mad, mig ikke lig det der - det ulækkert. Sovsen som ruben var ved at lave; sovs ulækkert. Kartoflerne; mig ikke have kartofler idag. Rødkøl; mig godt li rødkål.

Ja så var den sag jo klar. 

Middagsmad ville han ikke have, men ville ud at sove.

Aftensmad; nogle te ske fulde ærter..

Det gør ondt langt ind i hjertet, at fordi han ikke lige er som andre problem spisere - bare bliver opgivet med ordene; de plejer jo... Bare vent... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

KajaHH

Hvor gør det mig ondt at høre, og hvor må det være hårdt for jer som familie.

Føler virkelig med jer.

Trøste herfra til hele familien, med håb om det bedste..

Anmeld

12. december 2010

Anitta J

det er jeg ked af at læst mere jeg håber snart at i får noget mere kronkret at vide, og de ved lidt mere om hvad de skal stille op!

det med at drikke, det var min datter heller ik god til . så jeg gav hende en drikkedunk eller de der drikkedunk/sutteflaske fra tommee tippee mener jeg det var. så synes hun pludselig det var meget sjovere at drikke. nu får hun kun drikke dunken når hun har feber, der vil hun nemlig helst heller ik drikke noget.
men i har jo self nok prøvet alt. ked af jeres situation, håber det kommer til at gå fremad

Anmeld

12. december 2010

karina1980

blot en tanke, er han testet for at have gluten-allergi??

håber da snart at han vil spise igen, kan ikke forstå de ikke gør mere

Anmeld

12. december 2010

KajaHH skriver:

Hvor gør det mig ondt at høre, og hvor må det være hårdt for jer som familie.

Føler virkelig med jer.

Trøste herfra til hele familien, med håb om det bedste..

tak...

Vi har fået forbud mod at veje ham herhjemme og ikke tænke over hvad han evt spiser eller ej. Da han jo sagtens kan mærke vores bekymring.

Anmeld

12. december 2010

camian skriver:

det er jeg ked af at læst mere jeg håber snart at i får noget mere kronkret at vide, og de ved lidt mere om hvad de skal stille op!

det med at drikke, det var min datter heller ik god til . så jeg gav hende en drikkedunk eller de der drikkedunk/sutteflaske fra tommee tippee mener jeg det var. så synes hun pludselig det var meget sjovere at drikke. nu får hun kun drikke dunken når hun har feber, der vil hun nemlig helst heller ik drikke noget.
men i har jo self nok prøvet alt. ked af jeres situation, håber det kommer til at gå fremad

Ringer også til dem på mandag, til hende pædagog derude. 

Har flere spørgsmål, der kommer frem.

Vi ville gerne have fået nogle råd vi kunne bruge.

Jeps, vi har alverdens drikke dunke herhjemme. 

De fulgte ham med alt han drak - spise - tissed og stort i ble. På 2 dage kunne han drikke 900 ml.

Anmeld

12. december 2010

karina1980 skriver:

blot en tanke, er han testet for at have gluten-allergi??

håber da snart at han vil spise igen, kan ikke forstå de ikke gør mere

Jep.

Han er både testet med div priktest og hans blod. Æg - hvede - mælk - gluten - stofskifte - levertal - iltning - imunforsvar - dyr osv.

Anmeld

12. december 2010

B&J

åhhh i er vist ikke kommet meget længer åhhh ville sådan ønske for jer der var noget lægerne kunne gøre for jer

MEGA KRAMMER her fra

og håber virkelig snart der bliver gjordt en ende på det hele

Anmeld

12. december 2010

Mary

Jeg har fulgt dine indlæg en smule, og det gør mig så ondt i hjertet at det skal være så hårdt for din dejlige dreng at spise! Grunden til jeg lige pipper op nu, er fordi der er en bruger herinde, Millebasse, som havde spiseproblemer med sin søn også, og jeg mener det hjalp dem ret godt at gå til en ergoterapeut (? - tror det var en ergoterapeut). Men jeg ville bare nævne det, hvis du kunne have lyst til at trække på hendes erfaringer. Jeg har altså ikke inddraget hende, men synes bare ikke jeg kunne lade som ingenting. 

Så kan du jo måske skrive til hende herinde, hvis du synes  evt finde de indlæg hun har skrevet omkring det. Håber det snart bliver bedre for jer!

Anmeld

12. december 2010

mariamiss6

Årh altså hvor er det bare surt.

Jeg forstår sgu godt du er ked af situationen...

de kunne sgu da også godt have sat lidt mere energi ind på at hjælpe ham igang altså. Måske er der jo en direkte grund til at han ikke vil spise.

MEN jeg tror nok det er okay, at i holder op med at veje ham. Og så ellers lader ham spise det han gerne vil have (selvom det er svært at finde ud af hvad det lige skulle være i en given situation)

Jeg har bare ingen kloge ord der kan hjælpe i jeres situation....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.