Jeg har lige brug for jeres mening.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

FruHolm <3

281210 skriver:

Mig og min kæreste venter os en lille dreng i slutningen af denne måned, vi har bestemt os for at han skal hedde Benjamin.

Men så kom min kærestes veninde og sagde ''Det kan du bare ikke mene! Det var da et virkeligt grimt navn! Vil du have din dreng skal mobbes i BH, skole osv.? Navnet Benjamin forbindes med en rødhåret dreng med briller!'' Jeg stod bare næsten med åben mund da hun sagde det.

Jeg synes da ikke navnet er grimt. Men hvad er jeres mening? Barnet vil da ikke blive mobbet pågrund af sit navn vel?

Synes det er et rigtig flot navn, kan på ingen måde forbinde det med en rødhåret med briller, nærmere en charmetrold med store flotte brune øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

JustMe

281210 skriver:

Mig og min kæreste venter os en lille dreng i slutningen af denne måned, vi har bestemt os for at han skal hedde Benjamin.

Men så kom min kærestes veninde og sagde ''Det kan du bare ikke mene! Det var da et virkeligt grimt navn! Vil du have din dreng skal mobbes i BH, skole osv.? Navnet Benjamin forbindes med en rødhåret dreng med briller!'' Jeg stod bare næsten med åben mund da hun sagde det.

Jeg synes da ikke navnet er grimt. Men hvad er jeres mening? Barnet vil da ikke blive mobbet pågrund af sit navn vel?

Hvad er det da for noget vrøvl? Benjamin giver mig absolut ingen associationer til rødt hår og briller.

Barnet kan blive mobbet med sit navn næsten uanset, hvad du vælger

Så hvis du synes Benjamin er lige det perfekte navn til din lille søn, så er det da bare det, du skal vælge

Anmeld

9. december 2010

oo

at andre forældre opdrager deres børn til at det er okay at mobbe andre fordi de er "anderledes" kan du ikke gøre ret meget ved, blot lære dit barn at det er et godt og helt menneske uanset hvad andre påstår!

det er meget muligt din veninde forbinder navnet Benjamin med en rødhåret dreng med briller, men måske hun skal uddybe lidt? HVORFOR forbinder hun navnet med det?? jeg forbinder det med en mørklødet ung mand med ekstrem gode manerer...for det var den fyr jeg kendte der hed Benjamin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.