281210 skriver:
Mig og min kæreste venter os en lille dreng i slutningen af denne måned, vi har bestemt os for at han skal hedde Benjamin.
Men så kom min kærestes veninde og sagde ''Det kan du bare ikke mene! Det var da et virkeligt grimt navn! Vil du have din dreng skal mobbes i BH, skole osv.? Navnet Benjamin forbindes med en rødhåret dreng med briller!'' Jeg stod bare næsten med åben mund da hun sagde det. 
Jeg synes da ikke navnet er grimt. Men hvad er jeres mening? Barnet vil da ikke blive mobbet pågrund af sit navn vel?
Hvad er der galt med navnet Benjamin?
Der er da ikke, så vidt jeg ved, nogen former for jokes, standup eller forvanskninger i forbindelse med navnet. Det er der i forbindelse med navne som Viggo, Hugo, Børge, Torkild, Eskild og Brian, men Benjamin....nej!
Så det er da den værste gang sludder jeg længe har hørt.
Nu er jeg jo helt oprindeligt uddannet kordegn og har altid rådet forældre at tænke sig om, hvorvidt det navn de vælger til barnet kan give anledning til drillerier, ligesådan med sammensætning af initialer. Hvis man nu hedder Nissen til efternavn så er det ikke særligt smart at give sit barn et navn der starter med P og slet ikke hvis det er to fornavne der begynder med P. E. Se DET kan give alle anledninger til mobninger.
Så jeg synes da bare at I skal spinge op og falde ned på venindens kommentar.
Desuden så kan hun da overhovedet ikke vide om jeres barn bliver rødhåret, og slet ikke om han kommer til at bruge briller.
Kunne det tænkes, hun har brugt undskyldningen med mobning, fordi hun ikke kan lide navnet?? Jeg synes det ligesom "lugter" lidt.
Navnet er sødt, så tag I det bare, så må veninden acceptere det eller lade være.
I gamle dage havde man en overtro/regel om, at barnets navn ikke måtte siges højt før henne i kirken, for det kunne bringe uheld. Det var måske ikke så dårlig en ide, for hold da op hvor kan navngivningen i familiens skød og blandt venner dog give mange problemer (læs: Uheld)
Mange steder brugte man stadig den tradition da jeg blev født og navngivet. Ingen vidste hvad jeg skulle hedde før mine forældre annoncerede det og det var officielt.

Kærligst
Sussie
Anmeld