Jeg har lige brug for jeres mening.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.658 visninger
32 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Benjamins'mor

Mig og min kæreste venter os en lille dreng i slutningen af denne måned, vi har bestemt os for at han skal hedde Benjamin.

Men så kom min kærestes veninde og sagde ''Det kan du bare ikke mene! Det var da et virkeligt grimt navn! Vil du have din dreng skal mobbes i BH, skole osv.? Navnet Benjamin forbindes med en rødhåret dreng med briller!'' Jeg stod bare næsten med åben mund da hun sagde det.

Jeg synes da ikke navnet er grimt. Men hvad er jeres mening? Barnet vil da ikke blive mobbet pågrund af sit navn vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Frøken J.

281210 skriver:

Mig og min kæreste venter os en lille dreng i slutningen af denne måned, vi har bestemt os for at han skal hedde Benjamin.

Men så kom min kærestes veninde og sagde ''Det kan du bare ikke mene! Det var da et virkeligt grimt navn! Vil du have din dreng skal mobbes i BH, skole osv.? Navnet Benjamin forbindes med en rødhåret dreng med briller!'' Jeg stod bare næsten med åben mund da hun sagde det.

Jeg synes da ikke navnet er grimt. Men hvad er jeres mening? Barnet vil da ikke blive mobbet pågrund af sit navn vel?

Ej, Benjamin er da et fuldstændigt normalt navn. Hun er helt skævt fra den Jeg ville ikke selv kalde mit barn det, men det er ikke fordi navnet er grimt, men fordi jeg foretrækker specielle navne. Men kan ikke se nogen grund til, at barnet skulle blive mobbet pga. et ganske almindeligt navn som Benjamin!

Anmeld

8. december 2010

Lunae

281210 skriver:

Elsker navnet Benjamin Jeg har en kammerat, som hedder Benjamin og han har altså hverken briller eller er rødhåret Kender os en lille dreng og han er virkelig en lækkermås!

Anmeld

8. december 2010

sus73

281210 skriver:

Det er muligt at din kærestes veninde forbinder navnet Benjamin med noget negativt, men lad hende om det. Det vigtigste er hvad du og din kæreste synes. Selv synes jeg at Benjamin er et dejligt navn og jeg associerer det ikke med en dreng som vil blive mobbet.

Anmeld

8. december 2010

Benjamins'mor

Lunae skriver:

Elsker navnet Benjamin Jeg har en kammerat, som hedder Benjamin og han har altså hverken briller eller er rødhåret Kender os en lille dreng og han er virkelig en lækkermås!

Jeg kender også en der hedder Benjamin som hverken er rødhåret eller har briller. Men det mener hun at alle har.

Og jeg vil så lige påpege, at jeg ikke har noget imod folk med briller. Jeg synes det er helt normalt, og folk der mobber af den grund er bare lidt dumme. Og jeg ved godt at der er stor chance for mit barn får briller, men den vil aldrig blive rødhåret da ingen af os er rødhårede.

Anmeld

8. december 2010

Meliora

Benjamin er da et helt normalt navn, og i den pænere ende af navnebogen. Alle børn bliver sgu drillet før eller siden, hvad enten det er med et navn, deres tøj, briller, intelligens osv. Er det ik det ene, så er det noget andet. Man skal bare lære dem at lade det prelle af på dem.

Anmeld

8. december 2010

Melbek

Skråt op, hvad andre synes. Synes foruden hun er ret næsvis med den udtalelse. Men det skal forhåbelig ikke påvirke hvad i synes og har valgt...

Og så er Benjamin bare et af de sødeste navne der findes >:<

Anmeld

8. december 2010

Benjamins'mor

Melbek skriver:

Skråt op, hvad andre synes. Synes foruden hun er ret næsvis med den udtalelse. Men det skal forhåbelig ikke påvirke hvad i synes og har valgt...

Og så er Benjamin bare et af de sødeste navne der findes >:<

Nej, overhovedet ikke. Jeg har skam ikke tænkt mig at vælge et andet navn pågrund af hendes mening. Men synes bare ikke man kan tillade sig at stille sig op og sige sådan.

Men hun er heller ikke helt normal oppe i hovedet.

Anmeld

8. december 2010

A&F

Benjamin er et utrolig flot navn, synes jeg. Og den står også på min navneliste af drengenavne. Og du skal slet ikke lade dig påvirke af din venindes mening. Det vigtigste er, at I er glade for navnet

Anmeld

8. december 2010

Rosa

Hvad er der så slemt ved at være rødhåret eller have briller  

Rosa - som elsker navnet Benjamin 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.