Update fra børne afd.'s fængsels stue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

SussieThyssen

Puuh...hvor er det dog træls for jer begge.
Nå, man må jo håbe de snart finder ud af noget.

Sidder og kommer i tanke om, at der jo findes børn født med en form for skade, hvor hjernen ingen bremseklods har mht spisning. Med disse børn, skal al mad låses inde, for de lider af kronisk sult og spiser umådeholdent.
Man skulle næsten tro, at det her var helt modsat, at han har en skade, der helt har fjernet kroppens signal om at skulle spise.
Blot en tanke.
Men følger med på sidelinjen, kan du tro.
Dejlige billeder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

jannebjerre

Hej smukke

Åhhh skønt at hører fra jer, har virkelig tænkt på jer

Hvor er det dog bare træls det hele, jeg  virkelig fingre for de snart finder en løsning på problemet, det her er jo ikke holdbart...

Og han ser da bare såååå skøn ud på de billeder - lækker dreng i har jer

kæææææmpe knus fra Janne (og Allan)

Anmeld

8. december 2010

Miamaja

Noj hvor maa det vaere svaert, ogsaa lige i julen. Jeg sender en masse lykke stov herfra og synes du goer det saa godt for din lille mand

Anmeld

8. december 2010

Pigent

Håber snart i finder ud af hvad der er med ham/:
Alt held og lykke med ham

Smuk smuk dreng i har. Han er bare for sød.

Knus barnepigen  og glædelig jul

Anmeld

8. december 2010

Kløver

Mor til Frederic skriver:

Suk... 

Tror ikke der er smiley's der kan beskrive alle de følelser der bare er her, lige nu. Men også en smule lettet over at de godt kan se at der er noget galt og det ikke bare er os forældre der er pylred.

Men det er hårdt at være på alle døgnets timer.

Jeg måtte vække ham 16.30 fra middagslur.

Hans ble'er er stadig stort set tørre og på 2 dage har han drukket ca. 1 liter - alt for lidt i følge dem.

Men pædagog har stadig kun ros til os og frederic. Han er en charmer - meget social - glad og smilene - fremme i sko'ene og både fin/grov motorisk meget langt fremme.. Han er mild osv. 

Lægen kan ikke give os nogen tidshorisont på hvor længe - men deres erfaringer er at det tager tid. De vil prøve at få en ergo på ham, for at se om hans 'bræk' punkt ligger for langt fremme. En anden mener at han bare generalt lider af madlede...

Igår til aftensmad skreg han bare vi nærmed os spise stuen, så bar ham derind og hvor han nægted bare at se på maden. Så han fik 2 pasta skruer og dypped te ske'en i sovsen nogle gange og det var hans aftensmad.

Morgenmad ok.

Pædagog'en ville gerne snakke med mig og vi ville gå på stuen, havde forinden prøvet at spørge/ lokke mm at han skulle med ud og hente frugt - knækbrød eller lign. Hvortil han blot svared nej. Men for at komme ned på stuen skulle vi forbi bordet med frugt o.lign. Han skreg bare i vilden sky, men vi kom forbi bordet uden at han omkom...

Middagsmad: ½ stykke rugbrød med remulade og 2 rødbeder.

Så ikke meget klogere, end at vi fortsat skal blive her og de vil fortsat obs'ere. 

Hvor sidder den chip med madlede? for så skal jeg nok lige få den byttet ud med en anden.

1+3+4 er taget igår han fik hans kalender gave.

2. dagen før vi skulle herud og vi laved nyager's største snemand.

Gode billeder, kan især godt lige han lige tager en bid af snemanden

Ang resten, hvor er det trels det hele, men jeg håber de finder ud af om det er det ene eller andet, og at de snart kan gøre noget, kan godt se det ikke er meget han får spist  kunne også være dejligt hvis der hurtigt var en ergo til ham

håber snart i bliver klogere på det hele, og sender jer en masse varme julekram

Anmeld

9. december 2010

Mor til Frederic og Freya

SussieThyssen skriver:

Puuh...hvor er det dog træls for jer begge.
Nå, man må jo håbe de snart finder ud af noget.

Sidder og kommer i tanke om, at der jo findes børn født med en form for skade, hvor hjernen ingen bremseklods har mht spisning. Med disse børn, skal al mad låses inde, for de lider af kronisk sult og spiser umådeholdent.
Man skulle næsten tro, at det her var helt modsat, at han har en skade, der helt har fjernet kroppens signal om at skulle spise.
Blot en tanke.
Men følger med på sidelinjen, kan du tro.
Dejlige billeder.

Kærligst
Sussie

Thi hi det har vi også sagt fra han var helt lille - at han havde en mad brist i hjernen...

Anmeld

9. december 2010

jannebjerre skriver:

Hej smukke

Åhhh skønt at hører fra jer, har virkelig tænkt på jer

Hvor er det dog bare træls det hele, jeg  virkelig fingre for de snart finder en løsning på problemet, det her er jo ikke holdbart...

Og han ser da bare såååå skøn ud på de billeder - lækker dreng i har jer

kæææææmpe knus fra Janne (og Allan)

Tak janne og allan... 

Ja han er herlig.. Håber vi også snart kan vende snuden hjemad, savner frisk luft - plads og bare hjem - vores eget...

Anmeld

9. december 2010

Miamaja skriver:

Noj hvor maa det vaere svaert, ogsaa lige i julen. Jeg sender en masse lykke stov herfra og synes du goer det saa godt for din lille mand

Tusind tak, er jo nødt til at være stærk for frederic - så han får de bedste muligheder - støtte mm han har behov for.

Men hårdt at se sin dreng opføre sig sådan. Idag ville han slet ikke til bordet og bare bad om at komme ud at sove...

Anmeld

9. december 2010

Pige2009

Har tænkt sådan på jer - håber snart de finder ud af mere

Anmeld

9. december 2010

Maja84 skriver:

Gode billeder, kan især godt lige han lige tager en bid af snemanden

Ang resten, hvor er det trels det hele, men jeg håber de finder ud af om det er det ene eller andet, og at de snart kan gøre noget, kan godt se det ikke er meget han får spist  kunne også være dejligt hvis der hurtigt var en ergo til ham

håber snart i bliver klogere på det hele, og sender jer en masse varme julekram

Hej maja..

Han elsker sne og være ude. Så det er hårdt at holde ham inde om formiddagen hvor vi plejer at være ude - for at pædagog kan følge og se ham. 

Da han sover til 16.30 er det jo stort set mørkt udenfor, så der kan vi ikke gå ud...

Håber og ber til at han snart bare finde ud at være sulten og ikke syntes mad er farligt. 

På en måde er det op til ham, for vores måde at være ved bordet - samspil - positiv oplevelse mm er helt til ug.

Men vi får nogle redskaber til at støtte ham og tackle ham, når han bare skriger ved syn af mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.