Nyfødt: indsprøjtning med K vitamin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Moar'en

DK skriver:

Jo jo... men hvis han er bløder, så forstiller jeg mig at navlestrengen vil have enormt svært ved at stoppe med at bløde osv. og så kan han jo altid få det!

Det er ikke for enhver pris at han ikke skal have det. Men hvis han er fin og rask og sådan, så tror jeg at vi springer over.

Der er jo masser af danske børn der ikke har fået det i laaaange perioder på de danske sygehuse. Det er jo først for nyligt at man er gået igang med det igen.  

vil lige sige jeg er hverken for eller imod, ville bare skrive hvad jeg lige tænkte på Så hvis du ikke synes den lille skal have den, så er det jo helt og holden din beslutning. Og skal han så prikkes senere så skal han jo bare have lidt sukkervand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

DK

Moar'en skriver:

vil lige sige jeg er hverken for eller imod, ville bare skrive hvad jeg lige tænkte på Så hvis du ikke synes den lille skal have den, så er det jo helt og holden din beslutning. Og skal han så prikkes senere så skal han jo bare have lidt sukkervand.

Og det er jeg rigtig glad for! Altså det er jo derfor at jeg også spørger. Hvis jeg var 100 % sikker, så ville jeg jo ikke lufte tankerne, he he... Det er så skønt med indput, også fordi man så måske får ny information der kan hjælpe en med at træffe det rigtige valg!

Anmeld

7. december 2010

Moar'en

Det er D-vitamin, der har betydning for optagelsen af calcium.

K-Vitamin er et SUPER vigtigt vitamin, med stor betydning for koagulationsevnen. Det er "bare" et vitamin og baby mærker det ikke. Personligt tror jeg, det er mere smertefuldt for baby, at få foretaget hælprøve - som jo også er meget vigtig. 

Skide være med om man er rhesus neg - det tages der hånd om allerede i graviditeten og har du ikke hørt noget, så er du sikkert positiv

Klem Rikke - som lige har fået sin anti-D indsprøjtning (da jeg er rhesus neg)

jeg ved godt at D vitamin også har betydning, men hvis du Googler K-vitamin, står det på flere hjemmesider at det også har betydning for opbygningen af knoglerne, det er K1

Nyere tids forskning peger på K-vitamin som en vigtig brik i kroppens knogleopbygning.

Det ret oversete vitamin sikrer, at kalcium bindes til de transportproteiner, som flytter det ud i det relevante knoglevæv. Samtidig har K-vitamin betydning for produktionen af proteinvævet osteocalcin, som får kalcium til at binde sig til skelettet.

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Jo jo... men der er vel en grund til at de sætter en klemme på navlestrengen? Altså jeg er godt klar over at den stopper med at pulsere efter et par minutter!

Hmm...

Jeg må høre lægen ad. Hvis han bliver HELT forfærdet, så må Bimmeren heller få det, hvis han synes det er sådan lidt ligegyldigt, så tror jeg at vi springer over

Klemmen sætter du på, for at være helt sikker på, at al gennemstrømning nu også er helt slut.
Ude i naturen bliver der heller ikke sat klemmer på...heller ikke hos naturfolk. Naturfolk venter bare på at moderkagen kommer ud, og først der fjernes forbindelsen mellem navlestreng og moderkage.
I vore dage er man hurtig til at klippe navlestrengen af praktiske hensyn...derfor klemmen. Men lod man den blot være indtil moderkagen kom ud, så ville der ikke være grund til den klemme.

Anmeld

7. december 2010

JonTri

Moar'en skriver:

jeg ved godt at D vitamin også har betydning, men hvis du Googler K-vitamin, står det på flere hjemmesider at det også har betydning for opbygningen af knoglerne, det er K1

Nyere tids forskning peger på K-vitamin som en vigtig brik i kroppens knogleopbygning.

Det ret oversete vitamin sikrer, at kalcium bindes til de transportproteiner, som flytter det ud i det relevante knoglevæv. Samtidig har K-vitamin betydning for produktionen af proteinvævet osteocalcin, som får kalcium til at binde sig til skelettet.

Jeg bøjer mig i støvet,,, men men det er jo kun K 8-12 der hat betydning for koagulationen, så er det vel ikke K1 der gives til baby?

Det er vist for længe siden jeg har repeteret vitaminer.

Anmeld

7. december 2010

Mille83

Nicoline fik den også, jeg syntes du skal vente til du har snakket med jordemoder og finde den egentlige grund til hvorfor de skal have den, også derefter tage stilling til det...

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

rikkekrogh skriver:

Jeg bøjer mig i støvet,,, men men det er jo kun K 8-12 der hat betydning for koagulationen, så er det vel ikke K1 der gives til baby?

Hehe..ja dem er der unægteligt mange af

Anmeld

7. december 2010

Moar'en

rikkekrogh skriver:

Der må jeg opgive, jeg har kun lært meget lidt om vitaminerne (som jeg kan huske) det jeg skriver er jo ren google, hihi

Anmeld

7. december 2010

oo

de gjorde det med Sol, så jeg tror da stadig man "gør det"

Anmeld

7. december 2010

Dansker i England

DK skriver:

Når han lige er kommet ud, så skal han da ikke stikkes!!!

Min datter fik det som dråber i munden, da jeg heller ikke ville have, at hun skulle stikkes i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.