Nyfødt: indsprøjtning med K vitamin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Corn

DK skriver:

Ejjjj....  Stakkels stakkels babyer!!

Jeg er nu helt sikker på at de sagtens kan føle smerte! Bl.a. hvis de er lidt stille i det, så trykker man mange steder barnet hårdt under fødderne, da det er ubehageligt/gør ondt så barnet begynder at græde og kommer "lidt igang".

Og forresten, tillykke med den runde fødselsdag i går

Ihhh tak

Ja tænk på de børn der overlevede... De må have en grundlæggende fobi for sygehuse...

Så lige noget at programmet: De forladte børn, igår... Hvor var jeg bare klar til at tude i spandevis...

Selv ikke adoption villle kunne redde dem, så meget svigt og skade havde de lidt allerede...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

DK

Rosa skriver:

Hahahaha - guuud, tror du der er mig der har smittet dig med den lede øko-syge?

Jeg kan faktisk ikke huske at han blev stukket, men Niklas siger at han overhovdet ikke skreg da det skete... Jeg var jo ved at blive syet, så jeg har været lidt koncentreret om det... 

Men jeg kan da sagtens følge dig - hvis du har det underligt med det så lad være med at få ham stukket, som du selv siger så overlever ungerne jo alligevel uden problemer!

Det er KLART dig der har haft ualmindelig dårlig indflydelse! Hvor blev "Ja tak til teknik, kapitalismen og videnskaben"-Ditte af??

Anmeld

7. december 2010

DK

DK skriver:

Det er KLART dig der har haft ualmindelig dårlig indflydelse! Hvor blev "Ja tak til teknik, kapitalismen og videnskaben"-Ditte af??

Du bør nok overveje at du seriøst skylder SÅ meget kage pga alt det her ballade!!!

(jeg mangler en "så kan du lære det og skamme dig"-smiley her)

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

Det er vel med K-vitamin sprøjer som med så meget andet. Man giver det for at forebygge ikke for at skade, på lige fod med at man vaccinerer.
Nok kan små børn føle smerte, men de glemmer det langt hurtigere, netop fordi deres hjerne og nervebaner er forberedt på smerte pga den barske tur de skal igennem under fødslen. Så tro mig når jeg siger, at det prik de får lige efter de bliver født har ingen betydning.
Det gør mere ondt på jer, end på dem. Og min mening er, at når nu man har fundet ud af, at det kan forebygge nogle livstruende ting, så er det da bedre at tage imod det. På samme måde som at man i vore dage spiser Folinsyre for at forebygge rygmarvsbrok osv. Vel er der millioner af børn verden over, der ikke bliver født med rygmarvsbrok, selvom deres mor aldrig har fået så meget som et miligram Folinsyre, så nedsætter det risikoen. Det samme gælder K-vitaminsprøjten, det kan forebygge nogle ting, som MÅSKE kan ramme jeres barn...som man siger...det er en sikring...just in case.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

DK

Moar'en skriver:

Jeg tror ikke der står lige efter fødslen Bare at det har indvirkning.

Jeg har aldrig selv tænkt på det, og Viktor har også fået den. Men vil lige kommentere den du skriver med at deringen blødere er i jeres familie, familie sygdomme skal jko starte et sted, og det kan jo lige så godt være hos jeres barn, selvom hele familien er raske. Sådan er det for os, Ingen hjertesyge i familien, så her starter viktor hjertesygdommene. Var det til at forstå

Jo jo... men hvis han er bløder, så forstiller jeg mig at navlestrengen vil have enormt svært ved at stoppe med at bløde osv. og så kan han jo altid få det!

Det er ikke for enhver pris at han ikke skal have det. Men hvis han er fin og rask og sådan, så tror jeg at vi springer over.

Der er jo masser af danske børn der ikke har fået det i laaaange perioder på de danske sygehuse. Det er jo først for nyligt at man er gået igang med det igen.  

Anmeld

7. december 2010

BinaMor

Ja og din jm har sprøjten med.

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Jo jo... men hvis han er bløder, så forstiller jeg mig at navlestrengen vil have enormt svært ved at stoppe med at bløde osv. og så kan han jo altid få det!

Det er ikke for enhver pris at han ikke skal have det. Men hvis han er fin og rask og sådan, så tror jeg at vi springer over.

Der er jo masser af danske børn der ikke har fået det i laaaange perioder på de danske sygehuse. Det er jo først for nyligt at man er gået igang med det igen.  

Jamen så er din forestilling ikke helt rigtig.
For den pulseren fra navlestrengen stopper automatisk uanset om barnet er bløder eller ej.
Det sker ved at moderkagen lukker for blodtilførslen ved at sende et hormon ind i i navlestrengen, der giver barnets hjerne besked om at lukke fra sin side og moderkagen lukker så fra sin, så det har intet at gøre med om barnet er bløder eller ej.
Som sagt kan du ikke ud fra navlestrengen vurdere om barnet er bløder eller ej, men det er de senere tilstødende komplikationer som kan forekomme, BÅDE hos drenge og piger, man forebygger. Feks blødninger i øjnene, som igen kan forårsage blindhed.
Men det er jo så dit valg.

Knus.

Anmeld

7. december 2010

JonTri

Moar'en skriver:

K-vitaminet er også nødvendigt for knogledannelsen. Calcium kan ikke binde sig til knoglen uden hjælp af K-vitamin.

Det er D-vitamin, der har betydning for optagelsen af calcium.

K-Vitamin er et SUPER vigtigt vitamin, med stor betydning for koagulationsevnen. Det er "bare" et vitamin og baby mærker det ikke. Personligt tror jeg, det er mere smertefuldt for baby, at få foretaget hælprøve - som jo også er meget vigtig. 

Skide være med om man er rhesus neg - det tages der hånd om allerede i graviditeten og har du ikke hørt noget, så er du sikkert positiv

Klem Rikke - som lige har fået sin anti-D indsprøjtning (da jeg er rhesus neg)

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

rikkekrogh skriver:

Det er D-vitamin, der har betydning for optagelsen af calcium.

K-Vitamin er et SUPER vigtigt vitamin, med stor betydning for koagulationsevnen. Det er "bare" et vitamin og baby mærker det ikke. Personligt tror jeg, det er mere smertefuldt for baby, at få foretaget hælprøve - som jo også er meget vigtig. 

Skide være med om man er rhesus neg - det tages der hånd om allerede i graviditeten og har du ikke hørt noget, så er du sikkert positiv

Klem Rikke - som lige har fået sin anti-D indsprøjtning (da jeg er rhesus neg)

helt korrekt.

Anmeld

7. december 2010

DK

SussieThyssen skriver:

Jamen så er din forestilling ikke helt rigtig.
For den pulseren fra navlestrengen stopper automatisk uanset om barnet er bløder eller ej.
Det sker ved at moderkagen lukker for blodtilførslen ved at sende et hormon ind i i navlestrengen, der giver barnets hjerne besked om at lukke fra sin side og moderkagen lukker så fra sin, så det har intet at gøre med om barnet er bløder eller ej.
Som sagt kan du ikke ud fra navlestrengen vurdere om barnet er bløder eller ej, men det er de senere tilstødende komplikationer som kan forekomme, BÅDE hos drenge og piger, man forebygger. Feks blødninger i øjnene, som igen kan forårsage blindhed.
Men det er jo så dit valg.

Knus.

Jo jo... men der er vel en grund til at de sætter en klemme på navlestrengen? Altså jeg er godt klar over at den stopper med at pulsere efter et par minutter!

Hmm...

Jeg må høre lægen ad. Hvis han bliver HELT forfærdet, så må Bimmeren heller få det, hvis han synes det er sådan lidt ligegyldigt, så tror jeg at vi springer over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.