Nyfødt: indsprøjtning med K vitamin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Corn

Min hjemmefødte søn sagde ikke et pip da han fik den.... Og det tror jeg heller ikke de to andre gjorde...

Og "sjovt" du siger at babyer føler smerte, for det har man ikke altid ment at de kunne, så man opererede spædbørn uden bedøvelse  No wonder dødstallet var så højt, de stakkels unger gik jo i chok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Moar'en

K-vitaminet er også nødvendigt for knogledannelsen. Calcium kan ikke binde sig til knoglen uden hjælp af K-vitamin.

Anmeld

7. december 2010

DK

SussieThyssen skriver:

Er du Rhesus negativ?

Det kan jeg faktisk ikke huske. Jeg har en helt almindelig kedelig blodtype, kan jeg bare huske at lægen sagde

Anmeld

7. december 2010

Isabella_mor

tak til sussie fordi at det er det k vitamin forebygger.. indre blødniger.. det vil jeg ikke have noget imod at mit barn får... hellere at han bliver stukket end at han dør af indre blødninger...  man kan jo aldrig vide...

Anmeld

7. december 2010

Marco2

Det er ikke noget jeg har tænkt over, men synes de principper du skriver om den blide fødsel og nu det her med K-vitamin indsprøjtningen er ting jeg helt sikkert vil tænke over nu.

Det er for mig lidt nyt at skulle tænke over de ting. Normalt er de spm man får vedr. hvordan fødslen ønskes skal foregå jo mest minded på moderen, mht smertelindring, stillinger mm.

Så rart at få lidt input til andre ting der også lige skal overvejes.

AG

Anmeld

7. december 2010

DK

Macaab skriver:

Min hjemmefødte søn sagde ikke et pip da han fik den.... Og det tror jeg heller ikke de to andre gjorde...

Og "sjovt" du siger at babyer føler smerte, for det har man ikke altid ment at de kunne, så man opererede spædbørn uden bedøvelse  No wonder dødstallet var så højt, de stakkels unger gik jo i chok

Ejjjj....  Stakkels stakkels babyer!!

Jeg er nu helt sikker på at de sagtens kan føle smerte! Bl.a. hvis de er lidt stille i det, så trykker man mange steder barnet hårdt under fødderne, da det er ubehageligt/gør ondt så barnet begynder at græde og kommer "lidt igang".

Og forresten, tillykke med den runde fødselsdag i går

Anmeld

7. december 2010

DK

Moar'en skriver:

K-vitaminet er også nødvendigt for knogledannelsen. Calcium kan ikke binde sig til knoglen uden hjælp af K-vitamin.

Jeg kan ikke finde nogen steder at der står noget om at der er nødvendigt at få et skud liiiige når man er blevet født pga. knogledannelsen. Har du evt. et link?

Anmeld

7. december 2010

DK

Marco2 skriver:

Det er ikke noget jeg har tænkt over, men synes de principper du skriver om den blide fødsel og nu det her med K-vitamin indsprøjtningen er ting jeg helt sikkert vil tænke over nu.

Det er for mig lidt nyt at skulle tænke over de ting. Normalt er de spm man får vedr. hvordan fødslen ønskes skal foregå jo mest minded på moderen, mht smertelindring, stillinger mm.

Så rart at få lidt input til andre ting der også lige skal overvejes.

AG

Ja, altså jeg tænkte også kun på "mig" ved min første fødsel. Men så er jeg jo kommet til at læse den (fordømte) blide-fødsels bog, og efter det så går jeg og ruger over alle mulige ting. For helt ærligt, så er det nok ikke suuuper rart at blive født... Især ikke hvis man skal "klappes i bagdelen", måles, stikkes, have tjekket reflekser, og lyses på!

Hmm... Jeg må spørge lægen og JDM om det.

Anmeld

7. december 2010

Rosa

DK skriver:

Jamen, fordi jeg måske ikke synes det er nødvendigt. Og fordi jeg har læst en hippie-bog (liiige noget for dig) om den "blide fødsel" af barnet, hvor der stod at man bør sige nej tak til at ens barn bliver sprøjtet med det stads, og at det sagtens kan klare sig uden - som danske børn altså også har den seneste årrække, inden de er gået igang med det igen.

Når han lige er kommet ud, så skal han da ikke stikkes!!! Altså... ihh... jeg ved det ikke. Jeg tænker at spædbørn godt kan klare sig, at de ikke nødvendigvis skal have alt muligt kunstigt hjælp lige der fra starten af. Hvis det så bliver et problem må han jo få den senere. Plus, det går altså helt imod den blide-fødsels-metode at barnet skal gøres ondt! Altså, det GØR jo ondt! Hvis man slår et spædbarn så græder det, fordi det gør ONDT! Og Bimmeren skal altså ikke siges velkommen til verden med stik!

Jeg må hellere tale med JDM om det her d. 16! Er jeg den eneste der har overvejet det?

Ditte- måske øko-slynge-healingstromme mor in spe?

Hahahaha - guuud, tror du der er mig der har smittet dig med den lede øko-syge?

Jeg kan faktisk ikke huske at han blev stukket, men Niklas siger at han overhovdet ikke skreg da det skete... Jeg var jo ved at blive syet, så jeg har været lidt koncentreret om det... 

Men jeg kan da sagtens følge dig - hvis du har det underligt med det så lad være med at få ham stukket, som du selv siger så overlever ungerne jo alligevel uden problemer!

Anmeld

7. december 2010

Moar'en

DK skriver:

Jeg kan ikke finde nogen steder at der står noget om at der er nødvendigt at få et skud liiiige når man er blevet født pga. knogledannelsen. Har du evt. et link?

Jeg tror ikke der står lige efter fødslen Bare at det har indvirkning.

Jeg har aldrig selv tænkt på det, og Viktor har også fået den. Men vil lige kommentere den du skriver med at deringen blødere er i jeres familie, familie sygdomme skal jko starte et sted, og det kan jo lige så godt være hos jeres barn, selvom hele familien er raske. Sådan er det for os, Ingen hjertesyge i familien, så her starter viktor hjertesygdommene. Var det til at forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.