har en rigtig øv oplevelse af mit barns vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad gør jeg

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.836 visninger
22 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2010

millesofie

hej i friske damer

jeg har meldt mit barn ind i en privat vuggestue

men jeg synes den er dårlig

hun har nu gået der i 2½mdr og hun har været udenfor 2 gange hvor hun har siddet i en barnevogn

hun græder altid når jeg henter hende (inden hun ser mig)

hun bliver ikke taget op og nusset

hun bliver trøstet ved at hun sidder ved siden af en voksen

de voksne virker lade og ugidelige

mit barn er under aktiveret hver dag jeg henter hende og sulten

sidst jeg hentede hende lå hun og græd i barnevognen udenfor uden babyalarm og det tog mig 1time og 15min at få hende til at holde op hun hiksede dog stadig

jeg har nu meldt hende ud og hun starter efter planen i dagpleje til jan

men skal jeg sige noget til lederen af denne vuggestue??

min bekrymring går også lidt på de andre børn.. og hvorfor ser deres forældre ikke noget derhenne??

de andre forældre har selvfølgelig altid travlt de har ikke engang tid til at hilse når man ser dem ellers så er de for fine,, ved det ikke har aldrig selv været fin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Low

Jeg tænker at du måske skal gå til de højre magter .

Men det er da virkelig øv at i har haft en dårlig oplevelse

Anmeld

7. december 2010

Mumto3

Åh, det gør ondt helt ind i hjertet at læse om. Det er jo skrækkeligt for de små pus. (havde selv en rigtig dårlig oplevelse med min søns vuggestue, hvor han græd konstant, og efter et par måneder fik den pædagogmedhjælper som kunne trøste ham, forbud mod at have noget med at ham at gøre, for det kunne jo ikke nytte noget at det kun var hende der kunne trøste. Da han havde gået der i 5 mdr, havde de en dag taget et billede af ham mens han spiste, for at jeg kunne se, at han også kunne være dernede uden at græde! (jep, de tog et billede af min barn, den ene gang han ikke græd! ) Vi tog ham ud af vuggestuen inden han havde gået der i 6 mdr, og så blev han hjemmebarn indtil han  ar 3½år)

Nå, det var et mega sidespring, men da jeg læste dit indlæg, rippede det lige om i en masse hos mig.

Jeg synes klart at du skal sige det som det er: ansigt til ansigt.

Jeg havde en snak med min søns vuggestue, og jeg aner ikke om det hjalp de andre børn, men det var enormt godt for mig, at høre dem sige et par sandheder (som f.eks. at han græd uafbrudt fra han blev afleveret til han blev hentet. Det havde jeg jo på fornemmelsen, men det var virkelig rart at få at vide hvordan det helt præcist havde været for min lille søn at være der). Lederen var utrolig åben (og det kom totalt bag på mig!!!) men da vi havde sagt op, og det var den sidste gang hun nogensinde skulle se mig og mit barn igen, så kunne ingen af os 'tabe' noget. Vi var ikke bange for hvad den anden tænkte om os, og om det havde nogen indflydelse på pasningen af min søn. Det var vi helt ude over.

Så jeg vil klart anbefale at fortælle dem, hvordan du som mor har oplevet stedet og hvorfor du har taget din datter ud af institutionen. Det blvier aldrig bedre hvis ingen tør åbne munden!

Anmeld

7. december 2010

ekzunz

Jeg synes da at du skal skrive et brev og fortælle om din oplevelse med vuggestuen.

Og så kan det jo altså godt være at de andre forældre også "ser noget". Hvis du ikke taler med dem, så ved du jo ikke hvad deres opfattelse af stedet er, og det kan jo også tænkes at de ikke er utilfredse og derfor ikke klager.

Rikke - som ikke er fin, men som heller ikke hilser på alle.

Anmeld

7. december 2010

meem

Nu ved jeg godt nok ikke så meget om hvordan det foregår i en vuggestue med ledelsen...

Men da vores lille pige startede dagpleje blev hun også bare sat i en barnevogn når de var ude... eller en højstol der blev lagt ned så der var bord til legetøj...

Hun var altid ekstremt frisk når hun kom hjem og virkede ikke til at blive stimuleret i dagplejen overhovedet...

Da dagplejemoren så en dag var syg og hun skulle i gæstepleje, der fik jeg af vide da jeg kom og hentede hende igen hvor meget de havde lavet, at de havde siddet på græsplænen og spist frokost osv osv... Og jeg blev så irriteret over det kun skete når hun var i gæstepleje at jeg ringede til lederen og fortalte hvordan jeg min oplevelse var... der blev så indkaldt til møde med vores dagplejemor, lederen af de kommunale dagplejer og så os selv... Der fandt vi så ud af at de lavede faktisk en del.. vi fik bare ikke noget af vide hvis vi ikke selv spurgte... og de ting vi var utilfredse med blev der straks lavet om på...

Idag jubler vores datter når vi aflevere hende og nærmest græder når hun skal hjem... for hun har da bare verdens bedste dagplejemor

Men hvis ledelsen er en del af hverdagen i vuggestuen, så er jeg blank for idéer

Anmeld

7. december 2010

Valle81

Fisenberg skriver:

hej i friske damer

jeg har meldt mit barn ind i en privat vuggestue

men jeg synes den er dårlig

hun har nu gået der i 2½mdr og hun har været udenfor 2 gange hvor hun har siddet i en barnevogn

hun græder altid når jeg henter hende (inden hun ser mig)

hun bliver ikke taget op og nusset

hun bliver trøstet ved at hun sidder ved siden af en voksen

de voksne virker lade og ugidelige

mit barn er under aktiveret hver dag jeg henter hende og sulten

sidst jeg hentede hende lå hun og græd i barnevognen udenfor uden babyalarm og det tog mig 1time og 15min at få hende til at holde op hun hiksede dog stadig

jeg har nu meldt hende ud og hun starter efter planen i dagpleje til jan

men skal jeg sige noget til lederen af denne vuggestue??

min bekrymring går også lidt på de andre børn.. og hvorfor ser deres forældre ikke noget derhenne??

de andre forældre har selvfølgelig altid travlt de har ikke engang tid til at hilse når man ser dem ellers så er de for fine,, ved det ikke har aldrig selv været fin

Jeg ville sige tingene til dem som de er og så ville jeg flytte mit barn - jeg ville trods en opsang og muligvis bedring ikke stole på dem fremover.

Men det er ikke i orden det der foregår.

Christina

Anmeld

7. december 2010

Mi

Mener du skal sige det som det er. Tag evt en anden person med, som kan hjælpe dig. Husk at bede om et møde, i stedet for at sige det en dag i garderoben, der er ikke den nødvendige tid til at forklare. Skriv evt de ting ned du gerne vil sige til dem, så du ikke glemmer noget undervejs.

Det er altafgørende at du er tryg ved at aflevere dit barn, så hvis det er et skifte der skal til, så er det sådan.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. december 2010

Milka

du må ikke løbe din vej og aldrig se dig tilbage!

jeg havde en ret dårlig oplevelse med mine pigers første vuggestue og fortryder inderligt den dag i dag at jeg ikke råbte højere om det. sådan noget skal helt til ledelsen. hvordan det skal gøres kan jeg ikke sige, men i dag ville jeg nok sige det ansigt til ansigt.

held og lykke

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

Jeg har stemt "siger det, som det er, i et brev". OG så kopierer du lige brevet og sender det til kommunen også. For selvom vuggestuen er privat, så er den stadig godkendt og tilskudsberettiget, så selvfølgelig skal den bare være i orden.

Kommer du ingen vegne med dine tiltag, så overvej et læserbrev. - Det kan du eventuelt skrive på en pæn måde i brevet, - at du ikke har i sinde at lade sagen ligge uden at få nogle indrømmelser/ændringer.

Og så lige  for at du har meldt din datter ud! Det skærer jo i hjertet at tænke på det lille pus i den institution, og det er bestemt ikke i orden.

Anmeld

7. december 2010

Tulle28

SeptemberBaby skriver:

Jeg har stemt "siger det, som det er, i et brev". OG så kopierer du lige brevet og sender det til kommunen også. For selvom vuggestuen er privat, så er den stadig godkendt og tilskudsberettiget, så selvfølgelig skal den bare være i orden.

Kommer du ingen vegne med dine tiltag, så overvej et læserbrev. - Det kan du eventuelt skrive på en pæn måde i brevet, - at du ikke har i sinde at lade sagen ligge uden at få nogle indrømmelser/ændringer.

Og så lige  for at du har meldt din datter ud! Det skærer jo i hjertet at tænke på det lille pus i den institution, og det er bestemt ikke i orden.

Jeg snupper lige din tekst, for det var præcis det jeg ville skrive

GODT du har meldt dit barn ud, det er jo præcis dét man frygter, når man sender sine små guldklumper i institution... Stakkels lille pus

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.