har en rigtig øv oplevelse af mit barns vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

millesofie

ledelsen er en del af hverdagen i vuggestuen

jeg ved med sikkerhed at de ikke laver noget med børnene fordi jeg har spurt dem 

og jeg har hver dag fortalt dem at tinke må godt komme ud, det kan hun rigtig godt lide og hun har overtøj og sko hue og vanter med

hun må godt blive beskidt det gør ikke noget

og jeg fortæller dem en gang om ugen at hun er et barn som skal aktiveres for at være glad!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

slettet_7530

Min søn gik i en elendig vuggestue, i starten tænkte jeg at jeg måske var for sensitiv indtil han begyndte at kome hjem med blå mærker de underligste steder på kroppen, jeg var taktisk og fik en psykolog på ham som skulle observere ham, men psykologen opdagede ved hendes besøg at det ikke var vores søn der var noget galt med men institutionen, mange børn led omsorgssvigt, jeg kan fortælle at 3 uger i træk hentede jeg min søn med en lort i bleen og en ILDrød numse, han have blå mærker i ansigtet og andre steder på kroppen som stammede fra trykmærker fra en voksens finger eller hånd, psykologen indberettede til kommunen hvad hun så og mit barn blev flyttet ret hurtigt, kommunen valgte at lukke institutionen 4 måneder efter min søn var blevet flyttet, så selvfølgelig har man pligt til at gøre opmærksom på at man ikek mener forholdene er optimale, tænk på børnene som er taberne i den sag.

Anmeld

7. december 2010

LouiseNielsen

Jeg ville helt sikkert sige det....

Anmeld

7. december 2010

serinasmor

Fisenberg skriver:

ledelsen er en del af hverdagen i vuggestuen

jeg ved med sikkerhed at de ikke laver noget med børnene fordi jeg har spurt dem 

og jeg har hver dag fortalt dem at tinke må godt komme ud, det kan hun rigtig godt lide og hun har overtøj og sko hue og vanter med

hun må godt blive beskidt det gør ikke noget

og jeg fortæller dem en gang om ugen at hun er et barn som skal aktiveres for at være glad!!

Underligt at de ikke laver noget med ungerne.. har du spurgt hvorfor ?? for nu bliver jeg da helt harm ...

jeg kan dog undre mig over at du ikke opdagede det ved besøget inden opstart ... men der er jo selvfølgelig så meget andet man tænker på .. og overfladen kan da også sagtens se pæn ud men virkeligheden være en anden .....

har du spurgt dp hvad hun laver med ungerne ??

Det er godt du har taget beslutningen om en dp istedet ... det er jeg helt sikker på i bliver glade for

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

Fisenberg skriver:

hej i friske damer

jeg har meldt mit barn ind i en privat vuggestue

men jeg synes den er dårlig

hun har nu gået der i 2½mdr og hun har været udenfor 2 gange hvor hun har siddet i en barnevogn

hun græder altid når jeg henter hende (inden hun ser mig)

hun bliver ikke taget op og nusset

hun bliver trøstet ved at hun sidder ved siden af en voksen

de voksne virker lade og ugidelige

mit barn er under aktiveret hver dag jeg henter hende og sulten

sidst jeg hentede hende lå hun og græd i barnevognen udenfor uden babyalarm og det tog mig 1time og 15min at få hende til at holde op hun hiksede dog stadig

jeg har nu meldt hende ud og hun starter efter planen i dagpleje til jan

men skal jeg sige noget til lederen af denne vuggestue??

min bekrymring går også lidt på de andre børn.. og hvorfor ser deres forældre ikke noget derhenne??

de andre forældre har selvfølgelig altid travlt de har ikke engang tid til at hilse når man ser dem ellers så er de for fine,, ved det ikke har aldrig selv været fin

Jeg ville helt sikkert skrive en velformuleret klage og så sende en kopi til kommunen. De har nemlig opsynsforpligtelse også.
Og så lad det blive ved det.
Du har valgt det eneste fornuftige...jeg ville ski også tage mit barn ud.
Held og lykke med dagplejen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

millesofie

tak for alles jeres svar

da jeg var på besøg første gang så det hele bare så godt ud

der gik to voksne rundt en inde i legestuen og en i spisestuen

der gik også en ude ved barnevognene og ordnede noget

jeg blev vist rundt af lederen og det så jo bare så lækkert ud.

de havde legestuen som er et slags sanserum med svæve gynger og god gylvplads og en fatboy, henne i hjørnet står der en reol med kasser i og så var der en lille ruthcebane og en skumgummikravlegård

og køkkenet med et stort spisebord med mange højestole

der er også børnehave derhenne, så jeg fik også vist gymnastiksalen (som tinke aldrig har været i) og børnehaven

men jeg har vendt det i min hjerne hvorfor jeg ikke så alle fare sinalerne??

jeg så på mit besøg tre unger på kun et år sidde i højestole uden bøjler og der var ikke hele tiden en voksen hos dem 

med hensyn til DP så har jeg fået spurt om det hele og hun har nogle fine aktiviteter, som hun selv sage så går de tit en tur for bare at kravle op og ned af trappetrinnet, for der skal ikke så meget til.. hun virkede som en rigtig sød dame som havde tjek på sine ting og som viste hvad der skulle til for at få en hel dag til at køre OG SÅ HOLDTE HUN AF DE BØRN HUN PASSEDE  de fik både kys og knus mens jeg vare der og børnene gav også hende kys og knus og så havde hun et helt værelse til dem, men de var alle steder i huset

men jo jeg må jo trække i det kloge tøj og tage mig sammen og skrive et godt brev og levere det personligt og så lige ta en snak med lederen samtidigt og sende en kopi til den tilsynsførende pædagog i kommunen (hende har jeg talt med)

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

Fisenberg skriver:

tak for alles jeres svar

da jeg var på besøg første gang så det hele bare så godt ud

der gik to voksne rundt en inde i legestuen og en i spisestuen

der gik også en ude ved barnevognene og ordnede noget

jeg blev vist rundt af lederen og det så jo bare så lækkert ud.

de havde legestuen som er et slags sanserum med svæve gynger og god gylvplads og en fatboy, henne i hjørnet står der en reol med kasser i og så var der en lille ruthcebane og en skumgummikravlegård

og køkkenet med et stort spisebord med mange højestole

der er også børnehave derhenne, så jeg fik også vist gymnastiksalen (som tinke aldrig har været i) og børnehaven

men jeg har vendt det i min hjerne hvorfor jeg ikke så alle fare sinalerne??

jeg så på mit besøg tre unger på kun et år sidde i højestole uden bøjler og der var ikke hele tiden en voksen hos dem 

med hensyn til DP så har jeg fået spurt om det hele og hun har nogle fine aktiviteter, som hun selv sage så går de tit en tur for bare at kravle op og ned af trappetrinnet, for der skal ikke så meget til.. hun virkede som en rigtig sød dame som havde tjek på sine ting og som viste hvad der skulle til for at få en hel dag til at køre OG SÅ HOLDTE HUN AF DE BØRN HUN PASSEDE  de fik både kys og knus mens jeg vare der og børnene gav også hende kys og knus og så havde hun et helt værelse til dem, men de var alle steder i huset

men jo jeg må jo trække i det kloge tøj og tage mig sammen og skrive et godt brev og levere det personligt og så lige ta en snak med lederen samtidigt og sende en kopi til den tilsynsførende pædagog i kommunen (hende har jeg talt med)

Knus

Anmeld

7. december 2010

Aves..

hej i friske damer

hun har nu gået der i 2½mdr og hun har været udenfor 2 gange hvor hun har siddet i en barnevogn

sidst jeg hentede hende lå hun og græd i barnevognen udenfor uden babyalarm og det tog mig 1time og 15min at få hende til at holde op hun hiksede dog stadig

min bekrymring går også lidt på de andre børn.. og hvorfor ser deres forældre ikke noget derhenne??

de andre forældre har selvfølgelig altid travlt de har ikke engang tid til at hilse når man ser dem ellers så er de for fine,, ved det ikke har aldrig selv været fin

Skriv et brev til vuggestuen og kommunen og stilet til den øverste leder og så skal du følge op på det, evt sige at du vil kontakte forældre dernede fra og fortælle om hvordan det foregår ellers ker der ikke noget. Der sker ikke noget som helst hvis det kun er vuggestuen du kontakter, det er jo deres sted og deres kultur de lever med og i og den finder de sikkert helt ok.

Kan godt forstå dt vælger dp, jeg ville personligt aldrig vælge vuggestue.

Anmeld

7. december 2010

millesofie

Jildes skriver:

Skriv et brev til vuggestuen og kommunen og stilet til den øverste leder og så skal du følge op på det, evt sige at du vil kontakte forældre dernede fra og fortælle om hvordan det foregår ellers ker der ikke noget. Der sker ikke noget som helst hvis det kun er vuggestuen du kontakter, det er jo deres sted og deres kultur de lever med og i og den finder de sikkert helt ok.

Kan godt forstå dt vælger dp, jeg ville personligt aldrig vælge vuggestue.

det gør jeg også

jeg har kun valgt vuggestue fordi jeg selv skal til at oprette min egen vuggestue og så tænkte jeg at lillepigen havde godt af lige at se det an inden hun skal til at dele moar med 7-15 andre unger

hun har ellers altid kunne klare en del og jeg var overbevist om at det med vuggestuen, det ville hun klare super godt... men ja ingen børn klare omsorgssvigt særlig godt

men lige de næste dage er hun hjemme hos mig og så har Tinke fisenberg det godt

Anmeld

7. december 2010

Isabeau2206

Fisenberg skriver:

hej i friske damer

Netop af de grunde, har jeg valgt at min datter skal være i dagpleje. Syns´ man hører så mange dårlige ting om vuggestuer.

Du siger, den er privat, vuggestuen, men kan man ikke kontakte kommunen alligevel? pøj pøj!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.