[citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f]
Nu svarede jeg godt nok nej, jeg synes ikke det er et bandeord, men efter at have læst jer andres meninger, kom jeg helt i tvivl. Så jeg har søgt lidt og fundet dette fra jyskordbog.dk:
dæleme:
[formentlig udviklet af forb. som djævelen tage mig, jf. fandeme og djævel]
= søreme. dæleme er et mildt bandeord, bruges ¨ en del af kvinder. Vends. Folk som vil pynte paa Ordet Dæleme siger: det ved a dæmene ejt (= ikke). ØHanH. JakKnu.S.63. (om stude:) de wa jo ¡dæ·nèmè ¡nuèr så ¡stuèr = det var jo dæleme nogle så store. Thy. Det war en brøsig Kaal (= karl) ¨ men dænenmæ osse en Swend nær det knied (= når det gjaldt). Aakj.P.73. "Da e’et dæreme da Løwn" = da er det dæleme da løgn. MØJy (ØH.1953.75). de æ Dæmand! et mægtige godt Øg. MØJy (NBlicher.1811). a ska dænèmañ¶sèns kom a§tèr dæj = jeg skal dæleme komme efter dig. $Darum.
Så altså... når fandeme er et bandeord, så er dæleme (eller dælme eller dæneman ;) ) måske også...?
Knus Line - der er vild med det sidste udtryk (a ska dænemansens kom a'ter dæj) :D
- vil dog lige tilføje at jeg synes det er ét af de noget mildere bandeord ;)[/citat]
Argh HAHAHAHA, Line...
Og a ska dænèmañ¶sèns kom a§tèr [k]dæj[/k]!
Skulle du ikke bruge din tid på noget rigtig fornuftigt?? Altså ikke at den ikke var et herligt indlæg.. tak for det!
Marie
Anmeld