Jer der er gift / Skal giftes (Efternavn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2008

Nadi

Tynen skriver:

Jeg sad lige og faldt i staver mens jeg kørte bil idag (Betryggende, egentlig :S)

Hedder I det samme? - Altså jer og jeres mænd.
Eller har I stadig hver jeres efternavn?

Hvis (Hvis, hvis, hvis) jeg nu engang ender i den situation, VED jeg bare der kommer et vildt drama :D

Er det totalt old school at hedde det samme, eller er det mærkeligt at hedde hver sit?

Jeg SKAL hedde det samme som mine børn, og sådan havde Dennis det også så vi hedder det samme, hele familien :)

Men jeg sagde til Dennis at han selv måtte bestemme, for han havde svært ved at skulle slippe Jensen (selvom det er en masse betegnelse 8D) Men eftersom han havde det lige som mig så kom vi til at hedde det samme.

Jeg synes måske det er lidt underligt at man hedder to forskellige ting, men for mig er det vigtigere at hedde det samme som mine børn end min mand.

Det kan også skabe en masse fiorvirring faktisk, f.eks. når man skal ud at rejse, og man så ikke hedder det samme.

Men jeg synes det er så dejlig at vi hedder det samme og jeg har fået noget af min mands navn (L)

-Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2008

Grynt

Tjaa. Jeg hed Tina Elkrog før og da det kun er min familie der hedder det bliver det naturligvis hos mig..og ungerne.

Peter hedder Egsmark hvilket OGSÅ kun er hans familie der hedder, så det ville han hellere ikke af med.

Svaret blev at jeg kom til at hedde Elkrog Egsmark ligesom ungerne også hedder det.

Tina

Anmeld

27. august 2008

Plysbjørnen

Jeg skal også have manden efternavn når vi skal giftes, det er også lidt bedre end mit eget kedelige Sørensen... Han hedder nemlig Kock...

Betina

Anmeld

27. august 2008

Anja

Vi hedder det samme.

Vi havde begge et specielt efternavn, og selv om mit nu tidligere efternavn er et gammelt slægtsnavn, som kun min familie hedder, så valgte jeg at droppe det til fordel for min mands navn.

Det der gav udslaget var, at Jonas jo kun hedder min mands efternavn så hvis Elias - og jeg og manden - skulle have mit efternavn til fx mellemnavn, så skulle Jonas være den eneste, der ikke hed det samme som os - og han hedder jo heller ikke det samme som sin mor. Resultatet blev, at vi ALLE - hele, halve og bonus børn :)) - skulle hedde det samme, så blev det ET efternavn og ingen mellemnavne eller noget ....

Anmeld

27. august 2008

ka li ja

Anja skriver:

Vi hedder det samme.

Vi havde begge et specielt efternavn, og selv om mit nu tidligere efternavn er et gammelt slægtsnavn, som kun min familie hedder, så valgte jeg at droppe det til fordel for min mands navn.

Det der gav udslaget var, at Jonas jo kun hedder min mands efternavn så hvis Elias - og jeg og manden - skulle have mit efternavn til fx mellemnavn, så skulle Jonas være den eneste, der ikke hed det samme som os - og han hedder jo heller ikke det samme som sin mor. Resultatet blev, at vi ALLE - hele, halve og bonus børn :)) - skulle hedde det samme, så blev det ET efternavn og ingen mellemnavne eller noget ....

det lyder som en fornuftig ide, så vil jonas heller ikke føle sig udenfor, når han engang kommer til at forstå det..
jeg vil også hedde det samme som mine børn:)

Anmeld

27. august 2008

Anja

ka li ja skriver:

Anja skriver:

Vi hedder det samme.

det lyder som en fornuftig ide, så vil jonas heller ikke føle sig udenfor, når han engang kommer til at forstå det..
jeg vil også hedde det samme som mine børn:)

Ja, det var også det vi tænkte. Det er meget vigtigt for os, at han føler sig lige så meget en del af familien som Elias - og den lille - for han er jo lige så vigtig for os som dem :)

Anmeld

27. august 2008

..

Og vi gjorde det på den omvendte måde.. Manden tog mit efternavn.. Vi hed begge et af de der kedelige -sen navne men da jeg havde et specielt mellemnavn så valgte vi at gøre det til vores (og smillas) eneste efternavn - kort men godt :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.