Jer der er gift / Skal giftes (Efternavn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2008

Louise mortil4

vi hedder det samme, jeg tog mandens Rasmussen og han fik mit Brydegaard, så her hjemme er det Brydegaard Rasmussen, ville dog rigtig gerne bare ha mit brydegaard tilbage, det er et meget gammelt familie navn som jeg rigtig gerne vil ha ungerne giver videre til deres børn engang. Navnet betyder rigtig meget for mig, og det er ikke alle der bare kan få det, man skal enten fødes til det, eller giftes ind, men det kræver resten af familiens accept hvis det skal kunne lade sig gøre.

Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2008

ivfmarie

Vi hedder hvert vores.... Og ungerne har begge.
Jeg vil ikke af med mit Ehrenreich, og Casper ville ikke af med Olsen ((?))
Ungerne hedder Ehrenreich Olsen

Marie - der ikke var vild med titlen som "Fru Olsen"

Anmeld

26. august 2008

Muffinmus

Beholdte da mit eget, det er jo mit og et godt slægtsnavn...
Skal sgi ikke hedde Jensen. Mit navn er en del af min person og hvorfor skulle jeg dog tage min mands navn... det er lidt en underlig tradition synes jeg, men meget sød:)

Anmeld

26. august 2008

heaven

Lise skriver:

Har lige spurgt manden - og vi vil hedde det samme, og begge navnene... vi har også begge specielle efternavne, og Simon hedder begge dele, så det skal vi også. Og det er Højslet Lunøe

Kh. Lise - som måske har droppet det store sommerbryllup til fordel for et stille novemberbryllup

ej, hvor sjovt... min mand hedder LUNØ, og det er kun hans familie der hedder det i hele dk (stavet sådan that is:P)

Jannie

Anmeld

26. august 2008

bette

jeg tog min mands efternavn.. som er Lassen.. hed selv Rasmussen før..

og mikkel hedder også Lassen.. total dansk.. :S

Anmeld

26. august 2008

Bamseboet :D

hey vi har mixet vores eget navn...
[slettet af moderator]

Anmeld

26. august 2008

Tynen

Sikke en masse svar :)

Jeg har nu også tænkt mig at beholde mit (Sorry, Sloggi) Trine Jensen er bare ikke mig ;)

Anmeld

26. august 2008

Rasmine

Harh, det har vi diskuteret til hudløshed her i huset. Lars holder på jeg skal have hans efternavn. Han hedder Juhl Christiansen. Jeg gider sgu bare ikke have Christiansen, så hellere Juhl. Men come on, Mette Bach Juhl (baghjul) Ved ikke hvad det ender med, for jeg [k]vil ikke[/k] have Christiansen. :'(

Anmeld

26. august 2008

Kaufie

Jeg fik Mit kedelige Nielsen byttet ud med det knapt så kedelige Andersen, da vi blev gift. Mellemnavnet Kaufmann beholdt jeg - det tog manden så også - og William har også begge navne.

Alternativet hed mandens afdøde fars navn, som er ret specielt - Milslund - men eftersom hans mor ikke er så vild med ham, da han stak af før Claus kom til verden og ikke har set ham, så blev det rimelig hurtigt skrinlagt.

Mette, der altid vil være Kaufmann for de fleste

Anmeld

26. august 2008

birgittemarie

Vi tog mit navn Arnkjær til efternavn og husbonds navn Kujawski til mellemnavn. Jeg havde før haft et svært udtaleligt efternavn pga ægteskab med svært uudholdelig mand, så jeg havde lyst til at det skulle være mit efternavn, vi beholdt... Med det resultat, at folk nu tror, at det er mig, der har polske aner.

Og Lise: Jeg forstod godt din historie :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.