Jer der er gift / Skal giftes (Efternavn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.872 visninger
26 svar
0 synes godt om
26. august 2008

Tynen

Jeg sad lige og faldt i staver mens jeg kørte bil idag (Betryggende, egentlig :S)

Hedder I det samme? - Altså jer og jeres mænd.
Eller har I stadig hver jeres efternavn?

Hvis (Hvis, hvis, hvis) jeg nu engang ender i den situation, VED jeg bare der kommer et vildt drama :D

Er det totalt old school at hedde det samme, eller er det mærkeligt at hedde hver sit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2008

LouiseViola

Vi hedder det samme.
Jeg har taget mandens efternavn. Vi har begge specielle navne, og for min mand betyder efternanvet rigtig meget, fordi han har mistet sin far. Så derfor tog jeg hans efternavn.
Synes det bliver alt for klodset med alt for mange navne.
Fx Kjeld Hannibal Skovgård Muttelmann Jensen (navnet er opdigtet til lejligheden). ;)

Anmeld

26. august 2008

Loggidut

vi har valgt samme efternavn, vil jeg have manden, vil jeg også have hans navn...8D

så her er det jensen!

Anmeld

26. august 2008

Lise

Har lige spurgt manden - og vi vil hedde det samme, og begge navnene... vi har også begge specielle efternavne, og Simon hedder begge dele, så det skal vi også. Og det er Højslet Lunøe :)

Kh. Lise - som måske har droppet det store sommerbryllup til fordel for et stille novemberbryllup

Anmeld

26. august 2008

Lise

I øvrigt hedder mine forældre noget forskelligt... da de blev gift i 1977 tog min mor min fars efternavn, men da min bror og jeg skulle døbes i 1987 var jeg mors pige og ville ikke hedde min fars navn (Mikkelsen) - og så gad min mor heller ikke - så det blev slettet :)) Girlpower!!! Så den eneste der havde begge navne var min bror, som nu også har droppet Mikkelsen til fordel for sin kones efternavn (de har også lavet løsningen med at hedde begge navne begge to)...

Anmeld

26. august 2008

Loggidut

øh...lise....var det meningen man skulle forstå det du skrev der....lol...

jeg er træt og har været på job, og jeg fattede intet...prøver sgu at læse det igennem igen i morgen...lol:D

Anmeld

26. august 2008

Astrid P

Vi hedder det samme, og det er en kombi af mit efternavn og Anders' mellemnavn. Så her er efternavnet blevet Porsmose-Overgaard...

Anmeld

26. august 2008

heaven

vi hedder hvert vores....

var/er meningen jeg skal hedde det samme som min mand, han hedder nemlig også et specielt efternavn. Egentlig ville jeg gerne have begge to, men det vil han ikke - KUN HANS(?)

men vi har ikke taget os sammen til at få det lavet om, og nu koster det penge, fordi vi ikke fik det ordenet ifm brylluppet, suk... men det er en princip-sag for mig... Men det var meget påliggende for min mand at vi begge (og nu også Lasse) skulle have hans efternavn, men han har ikke fikset det.

Så indtil han gør det, hedder jeg et godt gammeldags -sen navn, som så mange andre:D

Jannie - der kom med en lang smøre om ingenting

Anmeld

26. august 2008

Helle30

Jeg har beholdt mit mellemnavn (Isling) og byttet mit efternavn ud med mandens (Berthelsen).
Det passer mig fint nok at tage hans efternavn for traditionens skyld - og sammenholdets, men jeg vil ikke undvære Isling, som kun dé, jaeg er i familie med hedder.

- Helle

Anmeld

26. august 2008

Lise

øh...lise....var det meningen man skulle forstå det du skrev der....lol...

Ehh, ja...er det så svært? (?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.