DK skriver:
Altså, Kirstine får store gaver af os synes jeg, men hun "forventer" det ikke. Sidste år var hendes bedste gave den cykel vi gav hende men liiiige på en snæver 2. plads kom en lommelygte der kunne lyse i farver til 100 kr.
Så for hende er det altså ikke pengene/størrelsen der betyder noget, men mere om hun synes det er sejt! Jeg har aldrig set eller hørt hende nævne noget om at "jeg er glad for denne da den var dyr", men i stedet "jeg er glad for denne, fordi den er sej, sjov, fin..."
Jeg tror det kommer meget an på hvordan man også som forældre agerer når gaverne bliver åbnet. Siger man "hoooold da op en flot gave, den var nok dyr!" eller siger man "ejjjj hvor ser det der sjovt ud, den bliver du glad for".
Der er jeg bare ikke enig.
Eller jo, nu hvor de er små er de fuldstændig ligeglade men når de bliver ældre er det en hel anden snak.
Jeg vil ikke vende mine børn til at få store dyre gaver for lige pludselig er de teenagere og så har de nogle vilde krav hvis det ikke bliver stoppet i tide.
Det samme gælder mærketøj, nintendoer, fladskærme og hvad de ellers vil have. Når de er gamle nok til at tjene penge må de SELV spare sammen til at få de dyre luksusting, jeg er ikke en pengemaskine blot fordi jeg er deres mor 
Anmeld