hvor meget giver i jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Lise

Jeg har stemt 300-500 kr. Det er det vi plejer at bruge. De får en milliard andre gaver også, så ser ingen grund til at bruge 1.000 kr. Med mindre der er noget helt bestemt vi vil give, som koster 1.000 kr. Det plejer vi dog at lade bedsterne/farfar om så, hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Vi har ikke noget "bestemt" beløb vi giver vores børn for. Valget af gaver afhænger faktisk lidt efter hvad de (selvfølgelig ikke Frederikke på 5 mdr.), men hvad Mathilde ønsker sig. Selvfølgelig forstået på den måde, at det er inden for rimelighedens grænser Kommer hun og ønsker sig en hest en dag, så kan hun godt tro om igen

Men vi køber hvad hun ønsker sig.

Sidste år ønskede hun sig en Nintendo DS - og det fik hun! I år har hun ønsket sig en Nintendo DS XL, og der har vi sat bremsen i. Det er overhovedet ikke nødvendigt, da hun har en fin en fra sidste år - ganske vist ikke den store model med stor skærm, kamera osv, men den kan bruges til at spille på, og det er det hun bruger den til. Men havde det ikke været fordi hun ikke fik den anden sidste år, ja så havde hun fået den

Anmeld

2. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her har vi købt gaver som koster 180 kr. - både til Lina og Luka. Det var noget som de ønskede sig og de er fuldstændig ligeglade med om det koster 50 kr. eller 500 kr. De får så meget juleaften, så vi gør ikke det store med, at købe mange gaver til dem

Anmeld

2. december 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

her har vi et buget som siger 500. dog har vi lige bestent at han skal have et køkken også, da han nærnest bor i køkkenet i vuggestuen, så i år kommer vi op på 1000 kr.

Anmeld

2. december 2010

Brams

Har stemt 1000 eller derover.

Vi har købt en Bobby scooter med anhænger, en julekugle med hendes navn, et keyboard med en masse forskellige lyde og så er december jo kun lige startet så det ender nok med noget mere, selv om vi jo godt ved at hun får mange pakket selve juleaften - kan bare ikke lade være

Anmeld

2. december 2010

Laulund87

Maria julegave i år har kostet 200 kr..Den bliver ikke større da hun har fødselsdag den 8. december og det bliver et gaveræs med juleaften lige efter Desuden er hun ikke ret gammel så hun er vist ligeglad

Jeg tror så kun hendes gaver bliver større de kommende år for jeg kan slet ikke styre mig

Hov hun fik forresten 3 bobles tumledyr for to måneder siden og det var en for tidlig julegave (der var halv pris så jeg var nødt til at købe dem ik?!)

Anmeld

2. december 2010

Mullebergen

De seneste to år har han fået små gaver da han alligevel ikke har haft nogen forståelse for det.

I år får han også en lille gave, da jeg står med en flytning til nytåret.

Ellers vil jeg sige MAX 500 kr, jeg ville ikke vende mine børn til at de skal have kæmpe store gaver men være taknemmelige for at de får gaver, uanset størrelse 

Anmeld

2. december 2010

Frk. Himmelblå

Har stemt "andet". Tænker ikke så meget i beløb, men køber, hvad jeg synes kunne være en god idé. 

Kan godt være det løber op over 1000 kr, men kan også være, vi lander på mindre. Kommer helt an på, om en rigtig god ting lige pludselig dukker op. 

Anmeld

2. december 2010

DK

Jeg køber det jeg synes er den aller bedste gave!

Sidste år fik hun et digital kamera til 650 kr juleaften, og dagen efter på sin fødselsdag en cykel til 1200 kr. Det kunne lige så godt have været omvendt, altså cyklen til jul og kameraet til fødseldag.

For mig betyder prisen ikke så meget, jeg køber det hun ønsker sig/har brug for.

Dog har hun endnu ikke fået en silvercross dukkevogn til 5000 kr, så mange penge har jeg desværre ikke lige at bruge på det

I år skal hun have et fladskærms tv til hendes værelse. Det kommer jo nok til at løbe op i et par tusind. Grunden til at hun får så stor en gave, er at hun har afgivet halvdelen af hendes værelse til sin kommende lillebror og det har hun gjort uden at beklage sig. For at alle hendes ting skal kunne være der på den halve plads, bliver vi nødt til at smide en kommode med et gammelsdags billedrørsfjernsyn stående på, ud! Det kan simpelthen ikke være der længere. Derfor får hun så i "kompensation" en fladskærm til at hænge på væggen! Det er fair nok synes jeg, hun kan jo ikke gøre for at hun nu skal af med det tv hun allerede har og er tilfreds med.

Jeg ved ikke hvad den anden gave bliver. Det er jo lidt bøvlet at hun skal have gaver to dage i træk, he he. Måske noget Belleville lego som jeg ved hun ønsker sig. Sådan en æske koster vel 5-600 kr? Jeg vil tro vi så giver hende Belleville juleaften, da vi ikke skal holde jul hjemme, og det er meget nemmere at have lego med ud, end et tv!

Knus

Anmeld

2. december 2010

DK

MatildeS skriver:

De seneste to år har han fået små gaver da han alligevel ikke har haft nogen forståelse for det.

I år får han også en lille gave, da jeg står med en flytning til nytåret.

Ellers vil jeg sige MAX 500 kr, jeg ville ikke vende mine børn til at de skal have kæmpe store gaver men være taknemmelige for at de får gaver, uanset størrelse 

Altså, Kirstine får store gaver af os synes jeg, men hun "forventer" det ikke. Sidste år var hendes bedste gave den cykel vi gav hende men liiiige på en snæver 2. plads kom en lommelygte der kunne lyse i farver til 100 kr.

Så for hende er det altså ikke pengene/størrelsen der betyder noget, men mere om hun synes det er sejt! Jeg har aldrig set eller hørt hende nævne noget om at "jeg er glad for denne da den var dyr", men i stedet "jeg er glad for denne, fordi den er sej, sjov, fin..."

Jeg tror det kommer meget an på hvordan man også som forældre agerer når gaverne bliver åbnet. Siger man "hoooold da op en flot gave, den var nok dyr!" eller siger man "ejjjj hvor ser det der sjovt ud, den bliver du glad for".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.