Hvilken vandfast mascare?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

lauras*mor*

Mussi30 skriver:

Ved godt at det er en "gammel" tråd, men faldte lige over den.

Som gammel "parfume-dulle" (arbejdet i stormagasin) har jeg været igennem en del forskellige

Du kan sagtens have "specielt våde øjne" Jeg har det selv, jeg producerer enormt meget vand i øjnene og øjenomgivelserne, og det er som regel det, der giver de triste sorte rander under øjnene. Og her mener jeg ikke det der ligger i huden. Men makeup-randerne, vi kender dem alle sammen Jeg er også ret varm i øjenomgivelserne, så makeuppen smelter simpelthen af mig hvis jeg ikke forbereder ordentligt.

Det jeg gør er, at først lægger jeg en øjenskyggebase på (min er fra Estee Lauder, men de fleste mærker har dem), derefter pudder ovenpå  og så til sidst skygge, kohl, mascara etc.

Min absolut yndlingsmascara er Yves Saint Laurent Mascara Volume Effet Faux Cils  

Den er SÅ lækker, den er vandfast på en lidt anden måde end andre mascaras. Når man har taget den på og så rører ved den en time efter virker den stadig "våd". Men det er fordi den indeholder noget plantevoks, som går ind og plejer vipperne samtidig med. Og selvom den virker "våd" bliver den bare siddende Helt fantastisk

Okay... det lyder lidt vildt... Nu bruger jeg ikke øjenskygge til daglig.. men hvor præcist putter du basen på..? Døøjer du også med at stregen (altså blyant) forsvinder efter relativ kort tid? Og hjælper dit trick også på det så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mussi30

lauras*mor* skriver:

Okay... det lyder lidt vildt... Nu bruger jeg ikke øjenskygge til daglig.. men hvor præcist putter du basen på..? Døøjer du også med at stregen (altså blyant) forsvinder efter relativ kort tid? Og hjælper dit trick også på det så?

Yes Det er ganske enkelt et trick om at holde øjenomgivelserne forholdsvis tørre. Og skyggebasen lægger jeg både på øjenlåget og under øjet. Også selvom jeg kun har mascara på.

og som Apples også skriver, så findes der mange tårefaste blyanter også. MAC laver som sagt nogle lækre nogle. Og hvis man vil spare lidt, så har GOSH faktisk også haft tårefaste blyanter  i mange år.

Men lægger du blyanten på den våde kant eller under vipperne?

Anmeld

18. januar 2011

lauras*mor*

Mussi30 skriver:

Yes Det er ganske enkelt et trick om at holde øjenomgivelserne forholdsvis tørre. Og skyggebasen lægger jeg både på øjenlåget og under øjet. Også selvom jeg kun har mascara på.

og som Apples også skriver, så findes der mange tårefaste blyanter også. MAC laver som sagt nogle lækre nogle. Og hvis man vil spare lidt, så har GOSH faktisk også haft tårefaste blyanter  i mange år.

Men lægger du blyanten på den våde kant eller under vipperne?

tak for det uddybende svar..

Ja jeg ligger blyanten på den våde kant... (det lyder vildt at lægge en hel blyant lige der haha)

Anmeld

18. januar 2011

Mussi30

lauras*mor* skriver:

tak for det uddybende svar..

Ja jeg ligger blyanten på den våde kant... (det lyder vildt at lægge en hel blyant lige der haha)

Prøv at lægge den imellem vipperne i stedet? Det holder bedre, giver samme definition af øjet og får øjet til at virke større og dybere

Hvorimod øjet virker mindre og meget skarpt, hvis du lægger det på den våde kant

Anmeld

18. januar 2011

lauras*mor*

Mussi30 skriver:

Prøv at lægge den imellem vipperne i stedet? Det holder bedre, giver samme definition af øjet og får øjet til at virke større og dybere

Hvorimod øjet virker mindre og meget skarpt, hvis du lægger det på den våde kant

Mellem vipperne??

Mener du lige under selve øjet eller hvordan?

Anmeld

18. januar 2011

Mussi30

lauras*mor* skriver:

Mellem vipperne??

Mener du lige under selve øjet eller hvordan?

Ja, og så bare sådan så langt oppe mod vippekanten som muligt, så det faktisk ligger mellem vipperne. Så er de nemlig også med til at holde på farven

Anmeld

18. januar 2011

lauras*mor*

Mussi30 skriver:

Ja, og så bare sådan så langt oppe mod vippekanten som muligt, så det faktisk ligger mellem vipperne. Så er de nemlig også med til at holde på farven

Det vil jeg prøve imorgen så... tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.