Jer med børn der ikke sover

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

MariaJ

serinasmor skriver:

hvordan hænger du sammen endnu .. DET tager jeg hatten af for ... 

hmmm .. får hun brugt nok energi og får hun nok udfordringer i løbet af dagen ... det kan være at en LAAAAANG kravletur i sneen ville køre hende træt .. eller en tur i legestue eller noget andet sjovt

jeg ville hvis jeg var dig (hvis i da ikke allerede gør dette) tumle med hende hele dagen i et par dage eller en uge og så se om det ikke hjalp bare en lille smule... det bliver sikker lidt hårdt for mor men nattesøvn er det værd

serinasmor

Det er bestemt heller ikke alle dage jeg hænger lige godt sammen , men det hjælper at jeg ikke har så meget jeg skal nå i løbet af dagen.

Det kan faktisk godt være at du har ret i at hun ikke får brændt krudt nok af om dagen. Det er jo vinter og mørketid her, så det bliver ikke til de vildeste ekspeditioner ud af huset. Især ikke fordi jeg i forvejen er drøntræt og tanken om at pakke pusletaske, hund, barn og mig selv sammen til en tur simpelthen ikke er noget man orker, hvis man også gjorde det i går. Men jeg tror jeg skal prøve at give det en chance og se hvad der sker, hvis vi har gang i lidt mere aktivitet de næste dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

pipsen

Prøv at læse bogen "Godnat og sov godt" ellers måske en vikle? Kunne være hun bare har brug for sin mor Viklen hjalp ihvertfald mig til at kunne eksistere lidt selv, selv om jeg havde en unge, som ikke ville være alene. Efter et stykke tid røg han sågar om på ryggen og sov der..

Anmeld

1. december 2010

sandratobias

Kom lidt til at tænke på hvornår ska hun begynde i DP...??? Tænkte lidt om det måske ku hjælpe hende... 
Ved godt det er lidt tidligt, men hvis det ku hjælpe... Da blir hun forhåbentligt træt nok... 

Håber virkelig at der kommer en rigtigt god nat til jer, hvor i bar kan sove hele natten...

Har selv et barn der kan være rigtig træls om natten, men han er oz meget ældre... Han er 3½... Der er det forskelligt om han sover en hel nat eller om han kravler i soveværelset til oz.. Hans normale sengetid var kl. 20, men så stod han op og var frisk mellem 00/01-3 tiden... lykkes nogle gange og få ham til at sove igen og andre gange ikk... 
Igår aftes var den 22 og han var oppe igen ca kl. 3 i nat... Sov igen til kl. 5 og så var han frisk, fik ham til og ligge og slappe af indtil ca kl. 6 og så var det ovre, så ville han op... Og er blevet puttet her til aften kl. 21 30.. Håber det blir en hel nattesøvn for oz i nat... 

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

pipsen skriver:

Prøv at læse bogen "Godnat og sov godt" ellers måske en vikle? Kunne være hun bare har brug for sin mor Viklen hjalp ihvertfald mig til at kunne eksistere lidt selv, selv om jeg havde en unge, som ikke ville være alene. Efter et stykke tid røg han sågar om på ryggen og sov der..

Mht bogen, så har jeg simpelthen ikke hjerte til principperne om at barnet bare skal græde sig i søvn.  Jeg vil ikke afvise at man hurtigere får et barn, der sover godt, ved at følge bogen, men jeg tror bare ikke den er for mig.

Når det er sagt, så har vi prøvet lidt af det hele. Både at være der for hende, og at lade hende græde, og ingenting af det fungerer specielt godt. Det allerbedste er som sagt at lægge sig sammen med hende, så det kan godt være vikle/slynge/lignende vil fungere. Jeg synes vi hele tiden vakler imellem at gøre som alle bøger og gode råd siger og prøve at lære hende at falde i søvn selv i sin egen seng, og bare at give efter og lade hende være tæt på os (ved at tage hende med op og lade hende falde i søvn i sofaen eller lægge os sammen med hende).

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

sandratobias skriver:

Kom lidt til at tænke på hvornår ska hun begynde i DP...??? Tænkte lidt om det måske ku hjælpe hende... 
Ved godt det er lidt tidligt, men hvis det ku hjælpe... Da blir hun forhåbentligt træt nok... 

Håber virkelig at der kommer en rigtigt god nat til jer, hvor i bar kan sove hele natten...

Har selv et barn der kan være rigtig træls om natten, men han er oz meget ældre... Han er 3½... Der er det forskelligt om han sover en hel nat eller om han kravler i soveværelset til oz.. Hans normale sengetid var kl. 20, men så stod han op og var frisk mellem 00/01-3 tiden... lykkes nogle gange og få ham til at sove igen og andre gange ikk... 
Igår aftes var den 22 og han var oppe igen ca kl. 3 i nat... Sov igen til kl. 5 og så var han frisk, fik ham til og ligge og slappe af indtil ca kl. 6 og så var det ovre, så ville han op... Og er blevet puttet her til aften kl. 21 30.. Håber det blir en hel nattesøvn for oz i nat... 

Uh, det lyder også som om I har jeres udfordringer om natten .

Hun skal først i vuggestue til næste efterår (er i hvert fald planen), så fuldt tryk på aktiviteten om dagen er ikke lige rundt om hjørnet. Vi må nok finde på noget herhjemme til at køre hende lidt mere træt om dagen. 

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

MariaJ skriver:

Hun skal først i vuggestue til næste efterår (er i hvert fald planen), så fuldt tryk på aktiviteten om dagen er ikke lige rundt om hjørnet. Vi må nok finde på noget herhjemme til at køre hende lidt mere træt om dagen. 

Det kunne sikkert være godt med en legestue hvor hun rigtig kan blive kørt træt

Men selvfølgelig ikke overtræt

Anmeld

1. december 2010

sandratobias

MariaJ skriver:

Ja indimellem har vi da... Hehe... 

Men hvis du ville, ku du måske undersøge om der var en plads hurtigst muligt, bar for og se om det virker...?? Det ville jo være super hvis det virker..  

Hva med noget gymnastik...??? Det går min søn til, men han er stadig oz ældre... Men en hel dag i BH og så gymnastik bagefter, det er godt trættene nogle af gangene..  

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Laulund87 skriver:

Det kunne sikkert være godt med en legestue hvor hun rigtig kan blive kørt træt

Men selvfølgelig ikke overtræt

Ja, det er en svær balance, for nogle dage tænker jeg også at problemet måske nærmere er at hun sover for lidt. Jeg synes i hvert fald tit at folk foreslår at man bare skal lægge hende regelmæssigt til en lur, men det er bare ikke så nemt, når hun slet ikke er træt.  Rigtig svært at vide. Jeg synes jo ikke hun sover meget for et barn på syv måneder, men på den anden side virker hun altid så glad og tilfreds om dagen, så hun virker ikke træt.

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

MariaJ skriver:

Ja, det er en svær balance, for nogle dage tænker jeg også at problemet måske nærmere er at hun sover for lidt. Jeg synes i hvert fald tit at folk foreslår at man bare skal lægge hende regelmæssigt til en lur, men det er bare ikke så nemt, når hun slet ikke er træt.  Rigtig svært at vide. Jeg synes jo ikke hun sover meget for et barn på syv måneder, men på den anden side virker hun altid så glad og tilfreds om dagen, så hun virker ikke træt.

Hmm nej det er nok svært..Altså hvis hun virker glad, skal hun nok bare ikke sove så meget Jeg skal ikke gøre mig klog for jeg har en datter der nærmest har sovet for meget, og stadig gør det. Hun bliver lynhurtigt udmattet Det lyder som et luksusproblem, men det er faktisk heller ikke sjovt.

Anmeld

1. december 2010

pipsen

MariaJ skriver:

Mht bogen, så har jeg simpelthen ikke hjerte til principperne om at barnet bare skal græde sig i søvn.  Jeg vil ikke afvise at man hurtigere får et barn, der sover godt, ved at følge bogen, men jeg tror bare ikke den er for mig.

Når det er sagt, så har vi prøvet lidt af det hele. Både at være der for hende, og at lade hende græde, og ingenting af det fungerer specielt godt. Det allerbedste er som sagt at lægge sig sammen med hende, så det kan godt være vikle/slynge/lignende vil fungere. Jeg synes vi hele tiden vakler imellem at gøre som alle bøger og gode råd siger og prøve at lære hende at falde i søvn selv i sin egen seng, og bare at give efter og lade hende være tæt på os (ved at tage hende med op og lade hende falde i søvn i sofaen eller lægge os sammen med hende).

uuuh nej undskyld, skrev en helt forkert titel  Jeg har sørme heller ikke hjerte til det - kiggede lige på bogreolen igen - den hedder "Sådan får du dit barn til at sove" - der er også en anden bog, jeg godt kan lide, kan ikke lige huske titlen og bogen er pakket væk - mener forfatteren hed Elisabeth til fornavn. 

Tror ikke der altid er en løsning, så somme tider gælder det måske bare om, at få indrettet sig, så alle overlever med forstanden i behold. Det hjalp mig at kunne bevæge mig lidt omkring istedet for at være "lænket" til sengen. Jeg har sågar præsteret at slå græs med et sovende barn på ryggen... hihi. Vi har desuden en regel i vores hus, der hedder, at de ting man siger til sin partner, mens børn ikke sover, gælder simpelthen ikke! Tjaa, men vi elsker stadig hinanden selv om vi ikke sov ordentligt i årevis med den første. 

Pøj pøj med det - bare gør, det som du tror er bedst for dit barn og så prøv at indrette jer, så det er lidt nemt. Det er svært nok i forvejen at være uden søvn, så hvis regler ikke virker, så ud til højre med dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.