MariaJ skriver:
Mht bogen, så har jeg simpelthen ikke hjerte til principperne om at barnet bare skal græde sig i søvn
. Jeg vil ikke afvise at man hurtigere får et barn, der sover godt, ved at følge bogen, men jeg tror bare ikke den er for mig.
Når det er sagt, så har vi prøvet lidt af det hele. Både at være der for hende, og at lade hende græde, og ingenting af det fungerer specielt godt. Det allerbedste er som sagt at lægge sig sammen med hende, så det kan godt være vikle/slynge/lignende vil fungere. Jeg synes vi hele tiden vakler imellem at gøre som alle bøger og gode råd siger og prøve at lære hende at falde i søvn selv i sin egen seng, og bare at give efter og lade hende være tæt på os (ved at tage hende med op og lade hende falde i søvn i sofaen eller lægge os sammen med hende).
uuuh nej undskyld, skrev en helt forkert titel
Jeg har sørme heller ikke hjerte til det - kiggede lige på bogreolen igen - den hedder "Sådan får du dit barn til at sove" - der er også en anden bog, jeg godt kan lide, kan ikke lige huske titlen og bogen er pakket væk - mener forfatteren hed Elisabeth til fornavn.
Tror ikke der altid er en løsning, så somme tider gælder det måske bare om, at få indrettet sig, så alle overlever med forstanden i behold. Det hjalp mig at kunne bevæge mig lidt omkring istedet for at være "lænket" til sengen. Jeg har sågar præsteret at slå græs med et sovende barn på ryggen... hihi. Vi har desuden en regel i vores hus, der hedder, at de ting man siger til sin partner, mens børn ikke sover, gælder simpelthen ikke! Tjaa, men vi elsker stadig hinanden selv om vi ikke sov ordentligt i årevis med den første.
Pøj pøj med det - bare gør, det som du tror er bedst for dit barn og så prøv at indrette jer, så det er lidt nemt. Det er svært nok i forvejen at være uden søvn, så hvis regler ikke virker, så ud til højre med dem 
Anmeld