Jer med børn der ikke sover

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

MariaJ

lotchen skriver:

Det er også hårdt! Jeg havde en forestilling om, at det var hådt at starte fordi man selv skulle i gang igen fagligt - men det er altså den manglende nattesøvn, der virkelig får bugt med mig. Jeg arbejder i skiftende vagter, så føler egentlig aldrig jeg sover - enten passer jeg patienter eller også passer jeg Oliver

Ja, heldigvis passer mine studerende stort set sig selv om dagen , men de forventer nu nok alligevel at der foregår et eller andet rimelig fornuftigt i klasselokalet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

klmf

MariaJ skriver:

Ja, heldigvis passer mine studerende stort set sig selv om dagen , men de forventer nu nok alligevel at der foregår et eller andet rimelig fornuftigt i klasselokalet.

Det er vel også en rimelig forventning Men det trækker altså tænder ud at være et vågent, rationelt tænkende, ydende individ på få timers søvn over en laaaanag periode. Ikke noget at sige til at søvn deprivation er et  torturmiddel....

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Du er ikke alene her virket det ved os at droppe delvis eller helt middags søvnen så er hun så træt når vi når aften at hun bare ligger sig til at sove men nu er vi på den igen hun havde for ca. en månede siden MØB (igen) og der fik hun for vane at komme ind til os og sove nu der ligger hun sig så fint til at sove i sin egen seng men enten når vi går i seng eller midt om natten vågner hun og vil ind til os og jeg har ingen viljestyrke på det punkt orker ikke fler kampe så hun kommer meget hurtigt bare med ind nogle nætter hopper hun rundt i sengen og snakker som et vandfald og nærmest råber hvis vi ikke svare hende og andre gange ligger hun bare så uroligt at man hver 2 sekundt bliver sparket eller slået og gerne i ansigtet eller på halsen så nu er vi ca. oppe på 3-3½ år uden en ordenlig nattesøv eller en hel nattesøvn.

kan ikke give nogen gode råd men kan sende dig et kæmpe  og fortælle dig at du ihvertfald ikke er alene

Tak for krammet og forståelsen. Det lyder meget ligesom her, og det ER rigtig dejligt at høre at der er andre i samme båd, og at I heller ikke oser af viljestyrke midt om natten. Jeg har også mine bange anelser for at det kan blive ved længe her, for hun har bare aldrig kunnet lide at sove, så ingenting tyder på at det bare er en fase (hun sover dog lige nu, og har gjort i næsten en halv vidunderlig fredfyldt time.....).

Vi forsøger også nogen gange den med at holde hende lidt længere vågen om dagen. Hun er bare syv måneder, så hun sover jo stadig middagslur, men i lang tid tog hun altid en powernap ved 18-tiden, og så kunne hun slet ikke sove i timevis bagefter. Nu prøver vi indimellem at springe den over, og det hjælper faktisk sådan at hun bedre kan falde i søvn til første runde ved 20-tiden (så er det så bare en times tid derefter hun SLET ikke er træt længere...)

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

hvordan hænger du sammen endnu .. DET tager jeg hatten af for ... 

hmmm .. får hun brugt nok energi og får hun nok udfordringer i løbet af dagen ... det kan være at en LAAAAANG kravletur i sneen ville køre hende træt .. eller en tur i legestue eller noget andet sjovt

jeg ville hvis jeg var dig (hvis i da ikke allerede gør dette) tumle med hende hele dagen i et par dage eller en uge og så se om det ikke hjalp bare en lille smule... det bliver sikker lidt hårdt for mor men nattesøvn er det værd

serinasmor

Anmeld

1. december 2010

Lærke90

Kender det ALT for godt.

Freja har også været rigtig strid mht. søvn om natten. Det er først nu her det har ændret sig og tak skæbne, var ved at blive vanvittig. Vi har simpelhen også været hele turen igennem, og hold k.... det er hårdt.

kan kun sige hæng i og håb at det ændre sig snart. Vi prøvede alverdens ting. hun døjer både med maven og har dræn i ørene så der har været mange ting eftersom hun kun er 11 mdr. Det har kostet mange tårer og fustrationer, og når familien bor langt væk har der ikke lige været en hjælpende hånd.

stort

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Ja, så er freden forbi for nu (meget apropos). Flere svar senere....

Gaaaab og ind i det mørke soveværelse med et hulkende barn, der har sovet i præcis tre kvarter 

Anmeld

1. december 2010

Maise

Hvor mange og hvor mange timer pr. gang sover hun om dagen?? hvor lang tid går der fra den sidste lur til i putter hende til natten??

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Maise skriver:

Hvor mange og hvor mange timer pr. gang sover hun om dagen?? hvor lang tid går der fra den sidste lur til i putter hende til natten??

Lige for tiden sover hun stort set kun en gang om dagen. Midt på dagen (fra 11-12 stykker, lidt afhængig af hvornår vi er kommet op) og ca 2 timer (igen lidt mere eller lidt mindre afhængigt af hvor meget hun har sovet om natten). Det sker at hun sover lidt igen om eftermiddagen (især hvis middagsluren var meget kort eller hvis vi er i i bil eller går længe med barnevognen). Hvis hun sover om eftermiddagen, går der ca tre timer før hun bliver puttet til natten. Hvis ikke går der 5-6 timer. Tidligere sov hun som sagt tit en kort lur ved 18-tiden, men den prøver vi nu at strække til 19-19.30 i stedet, så hun kan lægges rigtigt i seng i stedet.

Anmeld

1. december 2010

MariaJ

Lærke90 skriver:

Kender det ALT for godt.

Freja har også været rigtig strid mht. søvn om natten. Det er først nu her det har ændret sig og tak skæbne, var ved at blive vanvittig. Vi har simpelhen også været hele turen igennem, og hold k.... det er hårdt.

kan kun sige hæng i og håb at det ændre sig snart. Vi prøvede alverdens ting. hun døjer både med maven og har dræn i ørene så der har været mange ting eftersom hun kun er 11 mdr. Det har kostet mange tårer og fustrationer, og når familien bor langt væk har der ikke lige været en hjælpende hånd.

stort

Pyha, godt at høre at det i hvert fald ER blevet bedre hos jer. Ellers klynger jeg mig bare til håbet om at det i hvert fald er de færreste teenagere, der vil vugges i søvn af deres mor hver aften. Men spøg til side, man bliver virkelig en lille smule mere vanvittig for hver dag på den her måde. Jeg har faktisk ikke indtryk af at der er noget specielt med mave, ører eller lignende her. Lige for tiden er hun lidt forkølet og tænderne driller også, så nu er det ekstra slemt, men generelt er hun egentlig frisk og godt tilpas, bare ikke træt.

Anmeld

1. december 2010

Livas mor

Åh hvor kan jeg godt følge dig. Liva havde kolik de første 3 ½ måned af sit liv, så der sov vi max 1-2 timer hver nat. Hun har egentlig aldrig sovet igennem, nu er hun 13 måneder og vi er stadigvæk inde ved hende 3-4 gange i løbet af natten.

Vi skal sidde som en statue ved hende seng på en stol indtil hun sover, vi har prøvet at lade hende falde i søvn alene, men hun græder simpelthen så meget at hun helt hyperventilerer til sidst. Det er ok de dage hvor hun falder hen efter 10 min, men idag sad jeg der i 50 min.. Og så bliver det træls.  Og ved en 5-tiden (efter at have rendt derind 3-4 gange) ender hun inde i smørhullet hos os, bare så vi i hvert fald kan sove bare en time længere.. Så håber også det en dag bliver anderledes, for er så træt at jeg ligner en grim mand snart..

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.