Hvem skal i have med??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

blomst84

Multebær skriver:

Håber virkelig hun fatter det uden at blive fornærmet. Det ville være så dejligt for dig og din kæreste hvis i ikke skal blive stresset af at hun pludselig står der og vil deltage. Synes idéen med at få svigerfar til at sige det til hende er rigtig god. Held og lykke

Ja må lige oppe mig vi skal hjem til hende på fredag, så starter hun nok lavinen igen, også må vi begge 2 skære igennem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Kats

Nemlig

Svigermor må blive hjemme ved hundene - hvordan mon hun forestiller sig din kæreste som far hvis han ikke kan klare fødslen uden hende??

Ellers kan i måske sige til svigerfar at i virkelig mener det - måske han har en knapt så fintfølende måde at sige det til hende på? Kan udemærket godt forstå hvis du ikke ligefrem har lyst til starte en kæmpe diskussion med hende

Jeg vil kun have Jens med og vi er heldigvis ret enige om at indtil vi er kommet til os selv og har nydt den første tid med hinanden, må gæster vente. Selvfølgelig vil vi ringe rundt, men vi vil først og fremmest bare nyde

Ja det er jo vildt at blive forældre - og det skal man da lige have lov til at "tage ind".. bare se på hinanden og smile... Uden at skulle dele og tage hensyn til alle de, som gerne vil se, røre, holde og snakke...

Mht at ringe efter fødslen; altså glæden er jo lige stor for modtageren, hvad enten man ringer sekundet efter babyen er kommet til verden eller et par timer efter....

Og hvornår er det mon strategisk rart og hyggeligt at få besøg.. ?

Anmeld

1. december 2010

Mettemus

18januar/kats skriver:

Ja det er jo vildt at blive forældre - og det skal man da lige have lov til at "tage ind".. bare se på hinanden og smile... Uden at skulle dele og tage hensyn til alle de, som gerne vil se, røre, holde og snakke...

Mht at ringe efter fødslen; altså glæden er jo lige stor for modtageren, hvad enten man ringer sekundet efter babyen er kommet til verden eller et par timer efter....

Og hvornår er det mon strategisk rart og hyggeligt at få besøg.. ?

Altså jeg har en helt klar og uforklarlig forestilling om at jeg skal føde midt om natten. Hvorfor ved jeg faktisk ikke - forestiller mig at ALLE føder om natten. Nå, men så giver det i hvert fald mest mening, synes jeg, at ringe en gang op ad formiddagen næste dag. Vi ringer i hvert fald først når baby er vel ude af maven, og vi er kommet til os selv igen.

Anmeld

1. december 2010

DK

Mettemus skriver:

Altså jeg har en helt klar og uforklarlig forestilling om at jeg skal føde midt om natten. Hvorfor ved jeg faktisk ikke - forestiller mig at ALLE føder om natten. Nå, men så giver det i hvert fald mest mening, synes jeg, at ringe en gang op ad formiddagen næste dag. Vi ringer i hvert fald først når baby er vel ude af maven, og vi er kommet til os selv igen.

Jeg forestiller mig også at jeg føder om natten! Og mener også at kunne huske at Kirstine blev født om natten, selv om hendes fødsel varede fra kl. 9 til 16.15 samme dag, he he

Anmeld

1. december 2010

Kats

DK skriver:

Jeg forestiller mig også at jeg føder om natten! Og mener også at kunne huske at Kirstine blev født om natten, selv om hendes fødsel varede fra kl. 9 til 16.15 samme dag, he he

HA HA ..

Anmeld

1. december 2010

Kats

Mettemus skriver:

Smart med nattefødsel, det vil jeg også bestille tid til, for det løser jo en del !

Anmeld

1. december 2010

DK

Indtil videre er det bare Mikkel og jeg. Men hvis Kirstine har lyst må hun gerne være herhjemme også. Men det kommer bare an på så meget! Der er SÅ mange hvis'er

Hvis jeg føder om dagen og hun er i skole, så bliver det bare Mikkel og jeg.

Hvis jeg føder om natten, lader vi hende sove og så er hun jo "ikke rigtigt med"

Hvis jeg føder om dagen i weekenden og Kirstine er hjemme, så får hun lov til at blive hjemme i starten af veerne og kan så selv sige til hvis/når hun gerne vil hentes af Moster! Det kan også være at hun gerne vil blive og så skal vi nok have fat på Moster der skal komme herhjem og være en støtteperson for Kirstine så. Jeg kender dog min søster godt nok til at vide at hun helst i denne situation vil sidde med lukket dør på Kirstines værelse, så jeg ved at hun ikke vil "forstyrre" hvilket er rart nok! Det kan også være at hele fødslen varer i 3 timer, og vi først får ringet efter min søster så sent at hun ikke når at komme inden det hele er overstået!

Så hvis og hvis og hvis!

Anmeld

1. december 2010

DK

Forresten, så vil jeg lige indskyde at en times tid efter jeg havde født Kirstine, der havde jeg SLET ikke behov for at være alene med hende og Anders. Jeg ville vise hende frem til HELE VERDEN! Hun lå så også bare og sov efter den første time, så der var ikke så meget "kigge i øjnene eller amme"-bonding. Anders og jeg sad bare og gloede på hinanden og babyen og var VILDT utålmodige efter hvornår de dog mon kom alle sammen (altså verden) og faldt (naturligvis) i svime over vores barn! Altså hvad lavede folk overhovedet, når nu dette pragteksemplar var klar til at blive vist frem!

Så det er jo ikke sikkert at i får lyst til tosomhed+baby bagefter!

Anmeld

1. december 2010

Kit

Vi skal være manden og jeg. Det er aftalen og faldt os begge naturligt fra starten af.

Vi har været sammen i rigtig mange år og kender hinanden rigtig godt. Morten ved mere om, hvad jeg kan klare og ikke klare, end min egen mor. Han ved hvornår jeg er småpylret og hvornår det er alvor.

Jeg har tidligere haft et par ture omkring hospitalet og han klare det hele i stiv arm. Tænker rationelt og er helt igennem bare dejligt. Kunne ikke forestille mig, hvem der kunne være bedre at have ved min side til fødslen. 

Min eneste bekymring er, at han jo er på arbejde omkring termin. Jeg skal ringe til ham, når der sker noget og så kører han (forhåbentlig stille og roligt) fra arbejdet. Jeg er så bange for om jeg kan time opkaldet rigtigt. Ikke for tidligt - hvad nu hvis det hele går i stå igen - og ikke for sent, så han møder "os" i stedet for "mig" på hospitalet.   

Kit

Anmeld

1. december 2010

piadas

Mettemus skriver:

Nej, hvor sjovt! Jeg har også en ide om at jeg føder om natten på trods af at de to store er født om formiddagen! Men jeg havde jo selvfølgelig veer hele natten og sov ikke - måske er det derfor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.