Hvem skal i have med??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.937 visninger
38 svar
0 synes godt om
1. december 2010

blomst84

Hvem skal i have med til fødslen? Jeg skal selvfølgelig have min kæreste med men min svigermor føler sig næsten selvskrevet? Min kæreste har 1000 gange sagt til hende at hun IKKE skal med og at vi ringer når baby er ude. Men hun vil ikke rigtig acceptere det oh siger.. Jamen så sidder jeg bare i venteværelset problemet er at vores 2 hunde skal være hos dem, når jeg skal føde også VED jeg bare hun fluks drøner til Hvidovre så piger skal jeres svigermor/ veninder/ mor eller andre med? Inderst inde vil jeg gerne have min egen mor med, men kæresten vil kun det er os 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

AnneBJ

blomst84 skriver:

Hvem skal i have med til fødslen? Jeg skal selvfølgelig have min kæreste med men min svigermor føler sig næsten selvskrevet? Min kæreste har 1000 gange sagt til hende at hun IKKE skal med og at vi ringer når baby er ude. Men hun vil ikke rigtig acceptere det oh siger.. Jamen så sidder jeg bare i venteværelset problemet er at vores 2 hunde skal være hos dem, når jeg skal føde også VED jeg bare hun fluks drøner til Hvidovre så piger skal jeres svigermor/ veninder/ mor eller andre med? Inderst inde vil jeg gerne have min egen mor med, men kæresten vil kun det er os 2

Jeg ved ikke helt om jeg føler for en 3. person, så derfor tror jeg vi tager den nemme løsning at det kun bliver kæresten og mig!

Vi har aftalt ikke at ringe til nogen, før lillemanden er "godt ude" - gider ikke at min kæreste, eller jeg selv for den sags skyld, skal være hotline for fødselsopdatering hvis det ikke er det vi føler for eller har tid til...

Træls at svigermor føler sig som en så uundværlig del af fødslen! Måske kan du tale med personalet om at hun ikke skal sidde der, når I kommer ind på FG..?

Anmeld

1. december 2010

blomst84

AnneBJ skriver:

Jeg ved ikke helt om jeg føler for en 3. person, så derfor tror jeg vi tager den nemme løsning at det kun bliver kæresten og mig!

Vi har aftalt ikke at ringe til nogen, før lillemanden er "godt ude" - gider ikke at min kæreste, eller jeg selv for den sags skyld, skal være hotline for fødselsopdatering hvis det ikke er det vi føler for eller har tid til...

Træls at svigermor føler sig som en så uundværlig del af fødslen! Måske kan du tale med personalet om at hun ikke skal sidde der, når I kommer ind på FG..?

Ja vil os helst ringe rundt bagefter når jeg lige er kommet mig over fødslen også mig og kæresten lige kan nyde baby sammen men må gøre det klart en gang for alle at svigermor må blive hjemme og passe hunde og grunden til hun vil med til fødslen er at ( ifølge hendes egne udtalelser ) hun skal støtte min kæreste i den hårde process???? Som hun siger: " altså min lille søn er jo ikke så glad for hospitaler"! Hmm det er da mig som skal kæmpe med voldsomme smerter i mange timer!! Men ja hun er lidt speciel min svigermor

Anmeld

1. december 2010

Kats

blomst84 skriver:

Kun mig og min mand - og vi glæder os vildt til at modtage det lille vidunder!

Jeg er 110% sikker på, at både mor og svigermor ville sige ja tak hvis de fik tilbuddet - men det gør de ikke!
Den oplevelse handler om mor, far og baby, og så kan de resterende familiemedlemmer tids nok komme på banen, for der bliver jo masser af dage - ja et helt liv til at møde og nyde babyen efter fødslen.

Vi har meddelt at vi giver lyd fra os, når vi er på den anden side af fødslen. Vi har også (for en god ordens skyld) skåret ud i pap, at der ikke skal ringes til os, men at vi glæder os til at kunne ringe og fortælle hvordan og hvorledes, NÅR vi er på den anden side

Anmeld

1. december 2010

piadas

Jeg skal selvfølgelig have min mand med! Derudover skal jeg have en af mine gode veninder med. Hun vil rigtig gerne selv have et barn mere, men det vil hendes kæreste ikke. Der er bare totalt lukket for det varme vand. Så hun må nok nøjes med den ene, de har...

Før jeg blev gravid talte vi tit om, at det kunne være sjovt at komme med til en fødsel på sidelinien. Hun fødte ved KS, så hun føler, hun blev snydt for at opleve en naturlig fødsel, og da kæresten ikke vil have flere, kommer hun jo nok ikke til at opleve det.

Efter at have talt med min mand om det, spurgte jeg, om hun ville med til min fødsel, for så kan hun jo (forhåbentlig) opleve en naturlig fødsel der. Jeg ved godt, det ikke er det samme som selv at føde, men det er da noget af det tætteste, man kan komme på det!

Derudover er jordemoderen, som jeg også tidligere har skrevet flere steder, en af mine gode veninder, så jeg bliver omgivet af kendte ansigter. Det glæder jeg mig meget til, for så tror jeg bedre, jeg kan sige til og fra, end hvis jeg ikke kendte jordemoderen.

Anmeld

1. december 2010

Marco2

For os er det kun en one-on-one oplevelse. Og den ene er mig og den anden er min kæreste … yes yes det er stadig kæreste fordi han har stivt knæ 

Skal ikke ha hverken min mor, min svigermor eller nogen anden for den sag skyld med. 

Men nu har vi jo en pige og hund at tage hensyn til som svigermor skal passe når det går løs, så hun kan jo ikke undgå at vide at der er noget under opsejling. Men de får først besked når alt er vel overstået.

Men nu er det jo anden gang for mig så jeg bliver jo sendt hjem umiddelbart efter med mindre der er tilstødt noget. Så om de når hospitalet eller det først bliver hjemme igen er uvist. Men tror jeg gerne vil ha' dem ret hurtigt fordi de jo har vores datter og jeg glæder mig så ubeskriveligt meget til at vise hende hendes lillesøster.

AG

Anmeld

1. december 2010

IAH

Ja vil os helst ringe rundt bagefter når jeg lige er kommet mig over fødslen også mig og kæresten lige kan nyde baby sammen men må gøre det klart en gang for alle at svigermor må blive hjemme og passe hunde og grunden til hun vil med til fødslen er at ( ifølge hendes egne udtalelser ) hun skal støtte min kæreste i den hårde process???? Som hun siger: " altså min lille søn er jo ikke så glad for hospitaler"! Hmm det er da mig som skal kæmpe med voldsomme smerter i mange timer!! Men ja hun er lidt speciel min svigermor

Mødre og sønner, tsk tsk!!

Jeg synes virkelig at det er jer, der beslutter om hun skal med. Og I har besluttet at det skal hun ikke.. Det må hun acceptere.

Det er jo faktisk også et pres at lægge på dig, hvis hun sidder ude i venteværelset. Jeg ville på ingen måde have min siddende på spring! Bare tanken stresser mig... Fødslen ville blive lidt ødelagt af det.. 

Han har jo været modig nok til at blive far, så han skal jo nok kunne stå en fødsel igennem. Hvis han ikke kan det, må han vel gå lidt ud og trække lidt luft sammen med alle de andre vordende fædre. (Så ville det næsten være pinligt for ham at have mor med

I sidste ende kan I jo lade nogle andre passe hundene og lade være at kontakte hende før babyen er ude. (Selvom det er lidt ekstremt)

Knus

Anmeld

1. december 2010

blomst84

IAH skriver:

Jeg synes virkelig at det er jer, der beslutter om hun skal med. Og I har besluttet at det skal hun ikke.. Det må hun acceptere.

Det er jo faktisk også et pres at lægge på dig, hvis hun sidder ude i venteværelset. Jeg ville på ingen måde have min siddende på spring! Bare tanken stresser mig... Fødslen ville blive lidt ødelagt af det.. 

Han har jo været modig nok til at blive far, så han skal jo nok kunne stå en fødsel igennem. Hvis han ikke kan det, må han vel gå lidt ud og trække lidt luft sammen med alle de andre vordende fædre. (Så ville det næsten være pinligt for ham at have mor med

I sidste ende kan I jo lade nogle andre passe hundene og lade være at kontakte hende før babyen er ude. (Selvom det er lidt ekstremt)

Knus

Ja han vil heller ikke have hende med, men hun vil ligesom ikke rigtig lytte! Overvejer faktisk at alliere mig med naboen, så kan de lufte hundene så behøver svigermor ikke få noget som helst at vide lidt strengt men nødvendigt

Anmeld

1. december 2010

Kats

IAH skriver:

Knus

Anmeld

1. december 2010

IAH

Jeg skal kun have min mand med. Han glæder sig helt vildt nu. Før var han rædselsslagen.

Jeg glæder mig til at få oplevelsen sammen med ham. Jeg ved at det vil gøre hammernas og at jeg vil føle mig hjælpeløs, men jeg tror også det kan blive en rigtig god oplevelse for os alle sammen. Jeg ønsker så vidt muligt ikke at på bedøvelse og vestimulation, selvom det er en tryghed at det er der!

Jeg overvejede kort at tage min egen mor med. Men hun er sådant et pylrehoved at der kun ville gå 10 minutter før jeg blev irriteret på hende. 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.