Hvorlænge er dit barn i dp/vs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. august 2008

linemus

Hvormange timer er det i orden, at barnet er i dagpleje/vuggestue? Synes der er så meget snak om, at børn er for længe i institutioner, og det er for hårdt for dem osv., men hvad er for længe? Hvorlænge er dit barn afsted (det bette barn), og hvordan har du det med det?

Jeg har nemlig svært ved at skulle sætte mit studie højest om dagen, når jeg hele tiden er herhjemme. Så kan jeg jo lige hente pigerne lidt tidligere, men det går jo ud over (skole-)arbejdet.

De sover jo også meget af tiden derhenne, så det er alligevel svært at hente dem før kl.15, for de skal jo lige sove færdigt, og når de vågner, får de lige lidt frugt og sådan. Så skal de hentes inden lur, men hvad er pointen lige med det, når de bare skal stå og sove.

Når vores hverdag kommer til at køre, vil jeg gerne, at de bliver afleveret ca. kl.8. Men så kommer jeg i tvivl om, om det er for længe at være der helt til kl.15, og - hvis det skulle være for projektskrivningens skyld - kl.16.

Føler samtidig det er et luksusproblem, da der er mange, der er tvunget til lange dag pga. arbejde. Det er altså absolut ikke nogen kritik eller noget af jer. Kun min egen (dårlige) samvittighed over at aflevere børnene, når jeg alligevel "bare" går herhjemme og helst vil have så mange timers "fri" som muligt (fordi jeg har brug for dem).

Sikke en udredning. Håber den er til at finde hoved og hale i.

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2008

Lise

Simon er i vs ca 8-16 hver dag.. Tror han bedre kan lide at være derhenne end herhjemme, for han er altid så glad derhenne, og så er han uartig og irriterende herhjemme. Og i weekenden er den helt gal - det er tydeligt at han keder sig, for hvis vi laver noget med andre børn, så er han sød... :S

Lise - Simons kedelige mor

Anmeld

25. august 2008

Astrid P

Jeg kan godt følge din tankegang, det er noget af det samme vi står i. Jeg kommer til at gå i skole to dage om ugen, men derudover skal jeg skrive en bachelor og op til to eksamener. Jeg regner også med at aflevere Smilla omkring kl 8 - 8.30, og så henter jeg hende igen omkring kl. 14. Hendes vuggestue lukker kl 15, så det giver sig selv at det er inden da at hun skal hentes. Men Line - et studie er også en slags arbejde, og du får jo ikke lavet noget når pigerne er hjemme, gør du?

KH Astrid

Anmeld

25. august 2008

Lise

Hendes vuggestue lukker kl 15

HVAD??? :-o Hver dag? Kan man det? Hvad gør folk med jobs?

Anmeld

25. august 2008

Astrid P

Jeps, det kan man! Den har simpelhen begrænset åbningstid og er åben hver dag fra 7.30-15. Det er en lillebitte integreret inst. med 12 vuggestuebørn og 20 børnehavebørn. Det er primært lærere og studerende der har deres unger der... SKØNT sted!

Anmeld

25. august 2008

Nadi

Oliver bliver afleveret kl 8 og bliver hentet kl 15, så han er afsted de der 7 timer han er afsted.
Jeg skal møde kl 8.15 og har fri kl 14.45, eller det har jeg nu ikke hver dag. Nogle dage skal jeg møde senere og andre dage har jeg tidligere fri, men derfor kommer Oliver i dp til samme tid alligvel. Både for at holde ham i rytmen og så får jeg også lidt "fritid" til at ordne indkøb, vasketøj, lektier ect.
Ja så min mening er at du slet ikke skal have dårlig samvittighed. Og som du skriver så er det jo meningsløst at hente dem før deres lur for så skal de bare stå hjemme ved jer og sove og hvis du vil hente dem lidt før kl 15 så bliver du jo nødt ti at vække dem, og det er jo heller ikke optimalt. Så ja aflever dem kl 8 og hent dem igen kl 15 :)

-Nadia

Anmeld

25. august 2008

linemus

Astrid P skriver:

Jeg kan godt følge din tankegang, det er noget af det samme vi står i. Jeg kommer til at gå i skole to dage om ugen, men derudover skal jeg skrive en bachelor og op til to eksamener. Jeg regner også med at aflevere Smilla omkring kl 8 - 8.30, og så henter jeg hende igen omkring kl. 14. Hendes vuggestue lukker kl 15, så det giver sig selv at det er inden da at hun skal hentes. Men Line - et studie er også en slags arbejde, og du får jo ikke lavet noget når pigerne er hjemme, gør du?

KH Astrid

Nej, det er nemlig det, jeg ikke gør. Og jeg fik lige besked på af vejleder, at jeg i hvert fald skal regne med en 37 timers arbejdsuge. Vores dp har skiftende lukketider, men det er omkring kl.16.

Jeg synes bare stadig, de er så bitte små :$ Med Sebastian havde jeg ikke helt de samme tanker - han var større og mere frembusende, og så gik jeg i skole, så sad ikke bare derhjemme.

Nogle dage kan Kasper også hente dem. Så må jeg vente med at lukke mig ud, til jeg er færdig.

Knus Line - som bare har lyst til at ligge i en krammende symbiose med de små nuttesøde piger resten af livet :$

Anmeld

25. august 2008

Loggidut

altså....tif kommer til at bide i det sure æble...muligvis, afhængig af hvad job jeg får. men holder jeg på de tider som jeg og michael møder nu, så skal purken afleveres 6.40 og hentes igen 15.50 mandag og tirsdag, og igen 6.40 til 15.20 ons-tor-fredag...og den dårlige samvittighed vil ingen ende tage! :'( jeg synes bare ikke det er rart at hun skal være væk hjemmefra så mange timer, hun er sgu så lille...men vi har ingen valg!

Anmeld

25. august 2008

bette

mikkel er i dagpleje fra kl. 09 til kl 16.15 ca.. alt afhængig af om jeg skal hente ham på cykel eller dagplejen bringer ham..

kan ik hente ham før pga mit job får nemlig først fri kl 15 og skal lige hjem med toget og have en bid mad og så afsted for at hente ham..og min mand arbejder jo aften så han kan heller ik hente (kan han dog med det nye job) altså når hun ik bringer.. hvilket hun gør ret ofte:P

det er kun om torsdagen mikkel er i dagpleje fra 06.30 til kl 16 fordi min mand møder tidligere.
dog skal han ik i dagpleje om fredagen for det meste.. for der har min mand fri..

mikkel eeeelsker at være i dagpleje.. det er nærmest hans anden familie.. og de er total vilde med ham.. og han er altid sød og smilende og ihh så artig når han er der.. han æder hva hun servere og sover når hun ligger ham ud.. intet der.. selv hendes egne børn er tosset med mikkel.. (L)

Anmeld

25. august 2008

Tynen

Stella bliver afleveret 815 og hentet igen kl. 16.

Det er endt med at jeg må gør før fra arbejde hver dag (Kl. 15) for at kunne nå det - Det kan desværre godt mærkes i budgettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.