Hvormange timer er det i orden, at barnet er i dagpleje/vuggestue? Synes der er så meget snak om, at børn er for længe i institutioner, og det er for hårdt for dem osv., men hvad er for længe? Hvorlænge er dit barn afsted (det bette barn), og hvordan har du det med det?
Jeg har nemlig svært ved at skulle sætte mit studie højest om dagen, når jeg hele tiden er herhjemme. Så kan jeg jo lige hente pigerne lidt tidligere, men det går jo ud over (skole-)arbejdet.
De sover jo også meget af tiden derhenne, så det er alligevel svært at hente dem før kl.15, for de skal jo lige sove færdigt, og når de vågner, får de lige lidt frugt og sådan. Så skal de hentes inden lur, men hvad er pointen lige med det, når de bare skal stå og sove.
Når vores hverdag kommer til at køre, vil jeg gerne, at de bliver afleveret ca. kl.8. Men så kommer jeg i tvivl om, om det er for længe at være der helt til kl.15, og - hvis det skulle være for projektskrivningens skyld - kl.16.
Føler samtidig det er et luksusproblem, da der er mange, der er tvunget til lange dag pga. arbejde. Det er altså absolut ikke nogen kritik eller noget af jer. Kun min egen (dårlige) samvittighed over at aflevere børnene, når jeg alligevel "bare" går herhjemme og helst vil have så mange timers "fri" som muligt (fordi jeg har brug for dem).
Sikke en udredning. Håber den er til at finde hoved og hale i.
Knus Line
Anmeld