Fordi du er lesbisk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Hasselnødden

MarianneSonne skriver:

Drengen som kaldte mig gik vel i 6-7 klasse. Det med den treårige var et tilfælde en anden bruger fortalte om

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ah okay jeg fik lige blandet det hele sammen  - men lesbisk mener jeg nu ikke er et skældsord uanset hvilken alder

Jeg tror også jeg ville have grinet lidt af det og ryst et på hovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Benjamins'mor

MarianneSonne skriver:

Ja, og selv det er jo slemt nok. Der vil nok altid være mobning, men det betyder ikke at vi må negligere det. Det er jo bare så ødelæggende for dem det går ud over. Håber ikke det var dig der var offer

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg er aldrig blevet mobbet desideret. Men de andre i skolen drillede en periode med at min mor var overvægtig. Men det er jo normalt når man lige har fået 3 børn i træk, så skal man jo først lige igang med at tabe sig. Og der tog lærerne også fat i dem, og så hørte jeg heldigvis aldrig for det mere. For det såre jo også lidt, selvom det ikke er en selv der bliver snakket grimt om. Så er det jo ens kære.

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Ah okay jeg fik lige blandet det hele sammen  - men lesbisk mener jeg nu ikke er et skældsord uanset hvilken alder

Jeg tror nu også jeg ville blive sur, hvis en dreng på den alder kom hen og kaldte mig lesbisk. Selvfølgelig, lesbisk er ikke et skældsord, og jeg har da heller ikke noget imod folk der vælger at være lesbiske, det skal de skam have lov til. Men ville godt nok ikke blive glad for at blive kaldet det selv, når nu jeg ikke er lesbisk.

Anmeld

30. november 2010

Mi

281210 skriver:

Jeg er aldrig blevet mobbet desideret. Men de andre i skolen drillede en periode med at min mor var overvægtig. Men det er jo normalt når man lige har fået 3 børn i træk, så skal man jo først lige igang med at tabe sig. Og der tog lærerne også fat i dem, og så hørte jeg heldigvis aldrig for det mere. For det såre jo også lidt, selvom det ikke er en selv der bliver snakket grimt om. Så er det jo ens kære.

Dejligt at læreren tog hånd om det.

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

MarianneSonne skriver:

Dejligt at læreren tog hånd om det.

Det synes jeg også. Men forstår slet ikke hvorfor små børn synes det er sjovt at kalde andre for alle mulige grimme ting.

Anmeld

30. november 2010

Vial

Møgunge!

Men egentlig skrækkeligt at de bruger lesbisk som et skældsord. Det er da synd, hvis der går et barn med en sådan mor i skolen.

Børn er bare så frække i dag. Det med at hoppe i sofaen pisser mig så meget af. Min søsters børn må ALT. Og når jeg så beder dem om ikke at hoppe i mine møbler, så er moster bare sur! Hvad sker der for den slags manglende grænsesætning. Man kan jo ikke have sådanne børn med ude.

Anmeld

30. november 2010

Mi

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Det er ikke noget jeg vil gå videre med, for så kun et glimt af drengen. Det som chokerede mig var at jeg slet ikke havde henvendt mig til ham, men at han bare kalder mig noget (sådan set ligegyldigt hvad det er). Jeg havde slet ikke set ham før han råber det efter mig. Er da ikke OK. Jeg må da heller ikke råbe bøsse efter en jeg går forbi nede i byen, uanset han måske siger noget jeg syntes er træls og som ikke er henvendt direkte til mig.

Anmeld

30. november 2010

Mi

KaMa skriver:

Møgunge!

Men egentlig skrækkeligt at de bruger lesbisk som et skældsord. Det er da synd, hvis der går et barn med en sådan mor i skolen.

Børn er bare så frække i dag. Det med at hoppe i sofaen pisser mig så meget af. Min søsters børn må ALT. Og når jeg så beder dem om ikke at hoppe i mine møbler, så er moster bare sur! Hvad sker der for den slags manglende grænsesætning. Man kan jo ikke have sådanne børn med ude.

Ja det er da synd for de børn som måske i den sene folkeskolealder går og tumler med selv at være homoseksuel eller på anden måde har det inde på livet, at det er blevet et skældsord.

Vi opdrager forskelligt, men der må jo være respekt omkring at der er nogle fælles regler når man er ude. Jeg er selv opdraget meget løst (eller hvad man nu skal kalde det), men jeg vidste også at når vi var ude, så galt der andre regler. Det var aldrig noget vi talte om, men sådan var det bare. Vi taler faktisk oftest med vores piger om hvordan man opfører sig når man er ude, når vi kører i byen. Og på vej hjem kan vi også finde på at fortælle dem at det har været rigtig dejligt at havde dem med, eller påpege hvis de har opført sig uacceptabelt.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Pige2009

MarianneSonne skriver:

Overdriver? Ja det er jo ikke i alle tilfælde hvor det nødvendigvis er forældrenes ansvar. Der er jo også mange børn med uopdagede diagnoser. Og det er jo ikke fordi børn ikke må drille overhovedet. Men JEG oplever en klar tendens til at en del forældre ikke føler noget ansvar for fællesskabet i børnehaven, men blot vil have deres egen lille stjerne frem i lyset. Og DET er ikke ok.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg er enig, men jeg synes du overdriver denne specifikke hændelse. Det kan jo blot være fordi purken lige skulle være sej. Jeg tror man skal passe på med at diagnosticere for meget

Anmeld

4. december 2010

BinaMor

Baagøe skriver:

Jeg tror nu blot jeg ville trække på smilebåndet af det og så lade det være det. Det er garanteret noget han har hørt af en af de ældre Da jeg selv var barn, husker jeg tydeligt flere episoder, hvor jeg var lidt flabet

enig. det er jo kun børn og passede slet ikke i sammenhængen.

sådan er unger. de tænker jo ikke som voksne og det var intet personligt.

jeg tror bare jeg vil smile af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.